3819
Sök

Bygga hatthylla i 740

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Tjena.
De är så att ja har köpt nytt ljud till bilen, men de kommer att bli otroligt fult om ja sätter i 6x9orna i original hatthyllan. De som vet hur den ser ut i en 740 förstår nog, man måste klippa å sen kommer de synas ner till plåten osv. Tänkte om nån hade nått tips på hur de hade gjort eller om nån kan föreslå hur ja ska gå till väga för att bygga en snygg hatt hylla? Ja vill ju givetvis att den ska löpa hyffsat med resten av interiören. Tänkte att de kanske finns nått högtalar galler som täcker över hålen som blir när man klipper eller liknande?

Tack på förhand.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

24 Inlägg
17 juli 2007
Bygg eller köp ett par lådor till högtalarna och montera på hatthyllan.

Ingenting är omöjligt, en del saker tar bara lite längre tid....

Förjaevle Brao
555 Inlägg
17 juli 2007
Du kan pröva att sätta en adapter på 6X9:an så dom kommer högre upp sen e de ju bara å täcka me tyg eller liknande

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
19 juli 2007
Skär bort nästan all plåt så det bara finns en bit kvar på varje sida utav plåten.. en bygger du dina 6.9or i en masonitskiva eller plywoodskiva och klär in den i högtalar-tyg eller textil eller liknande.. jag lägger upp bilder på mitt ljudbygge inom kort.. då ska du få se vad jag menar:D .. jag har 4st 6.9or i min;)wink

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Språkfascist
109 Inlägg
20 juli 2007
tja! jag försökte fästa 6"9 i min hatthylla i min 740 jag hade för några år sen, och jag kan säga att det blev bara skit, det höll knappt. Nu var det här dock ett as till bil, sliten m.m
din kanske håller ett bättre skick.

Jag tog iaf bort hatthyllan, mallade av den på en playwoodskiva (kanske 12-13mm), sen klädda jag in den i sån "baslådatyg" (vet f*n inte vad det heter big_smile), i samma färg.
det satt som en smäck! big_smile

Syns man inte, så finns man inte.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
Okej smile Det lutar nog mera åt att ja faktiskt bygger en själv. Har lite planer på en hemma gjord så tongue Tack för alla svaren iaf smile

m5portal.com
m3portal.com

1 Inlägg
16 augusti 2007
vi byggde en ny hylla i spånskiva ovanpå orginalhyllan..så slapp man skära och inga fula hål när man säljer bilen.. ocg det blev riktigt snygg och lätt bra..

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Okej, inga fler svar behövs tongue Har redan byggt hatthyllan å allt är inkopplat smile

m5portal.com
m3portal.com

huh?
10 427 Inlägg
16 augusti 2007
Du får bjussa på lite bilder på den också smile Sitter den fäst mot plåten i ryggstödet eller har du bara lagt den ovanpå och klämt fast mellan ruta/säte ?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Bilder kommer, ska bara få hem lite andra styling saker före smile Åtminstone vita blinkers runt om. Kanske vindavvisare och även en möjlig toning på bak rutorna.

Jag gjorde som de flesta andra. Jah hittade en laminat skiva hemma, tog den mätte upp och kapade ut hål för 6x9orna. Sedan limmade ja fast skivan mot en hatthylla ja fick av en kompis. Klädde in allt i grått tyg, monterade den på plats bakom ryggstödet, så att den löper jämns med det big_smile Var några saker ja inte vart så nöjd med, kommer att ta bilder på de sakerna med.
Men ja tycker nog att de duger smile

m5portal.com
m3portal.com

Sök