3252
Sök

Bilder på brandbil från Wheels & Wings

Bamse940Ltt
17 juli 2007
Trådstartare
hej.. söker bilder på stegbilen/brandbilen som var ute o körde på crousingen..

finns det ngn här som har bilder  på den?

Galen
108 Inlägg
17 juli 2007
den var ju riktigt het ju tongue nästan wink .. vi tog tyvärr inga kort,, ja å katamso hade fullt upp när vi gled i Saaben wink

FreddeK
17 juli 2007
Trådstartare
men lär er skriva! bilder på brandbil från wheels & wings ööh då trodde jag det fanns bilder! skriv att du söker bilder på den.

Jag e inte bitter!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
17 juli 2007
Bamse940Ltt skrev:
hej.. söker bilder på stegbilen/brandbilen som var ute o körde på crousingen..

finns det ngn här som har bilder  på den?

http://i14.tinypic.com/6ats6xx.jpg

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
17 juli 2007
Freddeponken skrev:
men lär er skriva! bilder på brandbil från wheels & wings ööh då trodde jag det fanns bilder! skriv att du söker bilder på den.

Jag e inte bitter!

Tycker han gjort rätt rubrik. För den här ligger i "EFTERLYST". Inte i "film/foto" tongue Lite får du väl tänka själv för fan wink
Senast redigerat av Edil_ (17 juli 2007)

Bamse940Ltt
17 juli 2007
Trådstartare
edil du är grymmast...

den är tuff brandbilen... en magirus från -61.. luftkyld diesel v6.

jag tror jag skrev rätt annars läs texten freddeponken...

586 Inlägg
17 juli 2007
Om jag inte såg fel så satt det en LGF skylt i baken på den... dock lite trist :S

FreddeK
17 juli 2007
Trådstartare
Edil_ skrev:
Freddeponken skrev:

Jag e inte bitter!

Tycker han gjort rätt rubrik. För den här ligger i "EFTERLYST". Inte i "film/foto" tongue Lite får du väl tänka själv för fan wink

jo men tittar man längst ner och kollar på dem aktuella så ser man inte vilken kategori dom är i...sluta kaxa

FreddeK
17 juli 2007
Trådstartare
Bamse940Ltt skrev:
edil du är grymmast...

rubriken: Bilder på brandbil från Wheels & Vings

Söker bilder på brandbil från Wheels & wings

Haha:D

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
17 juli 2007
en exakt likadan har stått på rosendals brandstation här i uppsala..

Bamse940Ltt
18 juli 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
Bamse940Ltt skrev:
edil du är grymmast...

rubriken: Bilder på brandbil från Wheels & Vings

Söker bilder på brandbil från Wheels & wings

Haha:D

jo men fattar man inte om det ligger i efterlyst kategorin så vet jag inte... men då borde ngn av moderatorerna sagt till.. skit samma det är brandbilen som är ball iaf

Bamse940Ltt
18 juli 2007
Trådstartare
spotnix: jo helt riktgit det satt en lgf skylt på den.. tråkigt som faan men var ända sättet att få den försäkrad.. men kan tyvärr inte säga som vad.. kan bli problem då..
men vem säger att den inte går lagom fort... gör la 90 minst... kompisen o jag som åkte i den...

g-man: jasså finns det flera sådan fina exemplar i sverige... skulle gärna se flera.. dom har sin egen stil o är riktigt tuffa

mvh richard
Senast redigerat av Bamse940Ltt (18 juli 2007)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
18 juli 2007
jo men tittar man längst ner och kollar på dem aktuella så ser man inte vilken kategori dom är i...sluta kaxa

Herregud, "kaxa"? Var vi inte på Gorg nyss, du låter ju som en 16åring för fan! tongue Mitt inlägg var delvis på ironi, för alla borde veta om att i "efterlyst" efterlyser man saker. Och i film/foto lägger man upp bilder. Att du bara orkar ge en sån kommentar säger allt! tongue Men skit samma. Diskuterat och glömt wink

Tänkte bara på en sak, är det inte denna som har/brukat stå i typ Björketorp? Har sett den flera gånger tror jag? smile Och det med LGF:en förstår jag med, ett smart sätt att få en sån här bil försäkrad billigt och bra! tongue

Haha, förresten richard, är det du som äger den? Eftersom du och din kompis åkte i den? Står den här i Borås då? Har själv en gammal "slangbil" (den som hade hand om vattnet, kan inte brandbilstermer wink ) i släkten, står stationerad uppe i Brämhult! (Min morbror som äger den tongue)

Vi får väl anordna någon sorts "veteranbrandbilsdag" i närheten av Borås big_smile
Senast redigerat av Edil_ (18 juli 2007)

Bamse940Ltt
19 juli 2007
Trådstartare
jo det är den som brukar stå i björketorp... det är kompisens kompis som äger den.. han satt bak i varberg...

hehe ja lgf skylt är väl ett måst för o få köra med den...

jasså faan va ballt.. den måste man få kika på ngn dag... hur gammal är slangbilen då??

ja klart vi får försöka styra ihop nått.. glida omkring med brandbilarna i borås:D bra coolt:D

586 Inlägg
19 juli 2007
Bamse940Ltt skrev:
spotnix: jo helt riktgit det satt en lgf skylt på den.. tråkigt som faan men var ända sättet att få den försäkrad.. men kan tyvärr inte säga som vad.. kan bli problem då..
men vem säger att den inte går lagom fort... gör la 90 minst... kompisen o jag som åkte i den...

Jovisst, tråkigt att det satt en LGF skylt på den, även om den gör 90 eller 30 spelar ingen roll.. tongue Men, om det var det enda sättet att få den försäkrat hade jag snickrat upp en LGF skylt jag med, och gjort det som behövdes för att få den i trafik smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 juli 2007
Den brandbilen är grym.. Magrius Deutz... smile Såg den i Varberg faktiskt. Tog Cruisingrundan i GTS:en... Kul, men jag hade föredragit en stor, skön jänkare just då.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
19 juli 2007
Bamse940Ltt skrev:
jo det är den som brukar stå i björketorp... det är kompisens kompis som äger den.. han satt bak i varberg...

hehe ja lgf skylt är väl ett måst för o få köra med den...

jasså faan va ballt.. den måste man få kika på ngn dag... hur gammal är slangbilen då??

ja klart vi får försöka styra ihop nått.. glida omkring med brandbilarna i borås:D bra coolt:D

Hehe, inte konstigt man kände igen den då big_smile

Precis, och blir ju billigt att äga med. Som traktor kan man väl komma ner till runt 800kr/år med skatt+försäkring tongue Ha den som "brandbil" skulle nog öka det priset lite! wink

Är en Scania, runt 80:P

Precis, tänk blickarna borta på Mcdonkan när två brandbilar kommer glidandes. Det skulle vart nåt cool

Bamse940Ltt
20 juli 2007
Trådstartare
spotnix: jajjemän... måste ju ha nått tufft o glida itongue sådan skulle man ha o åka med till jobbet:D

irmscher vectra: hehe ja synd att man inte ser mer av dom... menar du att det var jobbigt o åka gts??

edil_: jo det blir ju det... men det är ganska svårt o få dom försäkrade har jag förstått det som... är inte så insatt men vad kompisen har sagt så var det jobbigt o hitta ngn som iaf kunde ta emot den..
det hade varit riktigt ballt.. tänk en söndag med mycke folk o så kommer det bara två brandbilar glidandes o ställer sig i mängden... skulle nog dra en en hel del folk till dom iaf:D

Yellow bug!
1 640 Inlägg
22 juli 2007
Bamse940Ltt skrev:
edil_: jo det blir ju det... men det är ganska svårt o få dom försäkrade har jag förstått det som... är inte så insatt men vad kompisen har sagt så var det jobbigt o hitta ngn som iaf kunde ta emot den..
det hade varit riktigt ballt.. tänk en söndag med mycke folk o så kommer det bara två brandbilar glidandes o ställer sig i mängden... skulle nog dra en en hel del folk till dom iaf:D

Haha, japp, man kan ju tänka sig själv hur man skulle reagera. Hade ju fan sprungit fram big_smile

Bamse940Ltt
22 juli 2007
Trådstartare
hehe vi får väl prova??big_smile

Sök