2639
Sök

Byte av wastegateklocka på Volvo 940LTT

Nossebro
21 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#1
Har hört och läst att man ska byta westgaten på en 940 ltt för att de ska bli precis samma som en ft. Är de de enda som skiljer? Var kan man köpa westgate?
Tackar för svar!

-----------------Mod-------------------

Hej Larsson,

Jag modifierade din Topic till något mera förklarande.
V v läs forumanvisningarna.

Göran
Moderator

Bilar utan turbo är ingen bil :P

24 Inlägg
18 juli 2007
#2
wastegate kan du köpa på vilken skrot som helst nästan tongue se bara till att den kommer från en fulltryckare big_smile sen e d bara att ladda big_smile

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin.
Gasa tills det rasar

519 Inlägg
18 juli 2007
#3
nja wastegaten är samma men köp tryckklockan som reglerar wastegaten istället,vill du fuska så kan du pystrimma eller styva upp klockan,vet du inte redigt hur man gör så skaffa en tryckklocka till en ft...............

Livsnjutare
342 Inlägg
18 juli 2007
#4
Senast redigerat av Jonve (18 juli 2007)

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
17 januari 2009
#5

Dom va ju inte billiga..vilken ska man ha på en orginal LTT typ 0.6 eller 0.8 sen måste man väll göra något åt brenslen eller chipa den va??

Mvh Christian

553 Inlägg
17 januari 2009
#6

Om man köper en tryckklocka från t.ex bsr på 1.0, kan man då ställa ner den till 0,8-0,9 och max värdet är 1 bar eller är den "fast" ?

20 Inlägg
17 januari 2009
#7
Köp en ställbar tryckklocka eller sätt en pyssläcka med 1.6mm hål i(rek. ifrån motorgubbe på Volvo)
Skillnaden mellan ltt å htt förutom laddet är att diametern på en ltt wastgate hål  är något mindre.
BSR;s klockor är ställbara om jag inte minns fel va?:S

Själv körde jag innan med en pysläcka med ett mässings rör i med 1.2mm(htt) Funkade kanon!


Sök