3564
Sök

Bra 3-vägs framsystem...

6 851 Inlägg
29 september 2005
Trådstartare
Skulle vilja ha lite tips på BRA sådanna.
Priset kan ligga som mest runt 5-6000.

Tack

191 Inlägg
30 september 2005
Skulle nog bli lättare att kunna rekomendera ett system om du berättade
lite vad du mestadels lyssnar på för sorts musik..
Finns ju grejjer för "finlir" "mest db" om man säger det på det viset..
Vad är du ute efter ?

136 Inlägg
30 september 2005
Tiaz!
DLS UP36, tycker jag låter bra som tusan (när jag hörde dom sist...).
Men man måste nog hålla diskant och mellanregistret ganska nära varann annars är det nog risk att det låter lite "skrikit".

Mvh johan

6 851 Inlägg
30 september 2005
Trådstartare
Kaizoon skrev:
Skulle nog bli lättare att kunna rekomendera ett system om du berättade
lite vad du mestadels lyssnar på för sorts musik..
Finns ju grejjer för "finlir" "mest db" om man säger det på det viset..
Vad är du ute efter ?

Jadu, det ska väl vara ett som man kan spela både och med. inte bara låta bra utan även kunna dra på endel med. ska inte direkt tävla..Lite utställning blir det sen så man vill ju inte at det låter MDS o dem direkt. Så ett vanligt enkelt någorlunda bra framsyst. för 5-6000 bara.
Senast redigerat av Tiaz (30 september 2005)

6 851 Inlägg
30 september 2005
Trådstartare
rotel skrev:
Tiaz!
DLS UP36, tycker jag låter bra som tusan (när jag hörde dom sist...).
Men man måste nog hålla diskant och mellanregistret ganska nära varann annars är det nog risk att det låter lite "skrikit".

Mvh johan

Tack, jag jag har varit inne lite på det oxå. har nu ett DLS och är ganska nöjd med det. Men bara det att min 4" har börjat låta lite illa, fara för att den blivet skadad tvärr.

10 287 Inlägg
30 september 2005
Jag kör Infinity trevägs med aktiv delning i dörrarna. Duger åt mig i alla fall.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

6 851 Inlägg
30 september 2005
Trådstartare
Sharky skrev:
Jag kör Infinity trevägs med aktiv delning i dörrarna. Duger åt mig i alla fall.

/Göran

Vad för Infinity? Ref. Kappa eller Beta?

Finns där inga mer förslag?
Senast redigerat av Tiaz (1 oktober 2005)

859 Inlägg
1 oktober 2005
Tiaz skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Det finns massor av förslag.

Hur mycket effekt har du till framsystemet? Kan du köra 6orna aktivt och mellan+disk passivt? eller har du en 2 kanalare?

Ett grymt välljudande och lättmonterat framsytem är Phoenix Golds ZR kitt kopletterad med Trius 3,5" mellanregister. (www.n-core.se säljer dem)

DLS UP/UR/IR 36 kitten naturligtvis, (men jag skulle lätt kört på PG kittet iof.)

Andra kitt som jag ej har så mycket erfarenhet av är:

Impact skall ha välljudande kit, som används mycket i tävlingssammanhang.

Infinity Kappa eller bättre låter också fint.

Focals 3 vägskitt funkar även dom mycket bra.

Det mesta handlar om tycke och smak, så om du kan, så åk runt och lyssna på olika kitt och upplev dem själv.

Annars har du ju en bil som man med lätthet får i ett 2-vägs 6,5" kitt i brädan på ;-) och då får man MYCKET härliga grejjer för dom pengarna!

Lycka till!

MVH Theo

6 851 Inlägg
1 oktober 2005
Trådstartare
Theo skrev:
Tiaz skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Hur mycket effekt har du till framsystemet? Kan du köra 6orna aktivt och mellan+disk passivt? eller har du en 2 kanalare?

Ett grymt välljudande och lättmonterat framsytem är Phoenix Golds ZR kitt kopletterad med Trius 3,5" mellanregister. (www.n-core.se säljer dem)

DLS UP/UR/IR 36 kitten naturligtvis, (men jag skulle lätt kört på PG kittet iof.)

Det mesta handlar om tycke och smak, så om du kan, så åk runt och lyssna på olika kitt och upplev dem själv.

Annars har du ju en bil som man med lätthet får i ett 2-vägs 6,5" kitt i brädan på ;-) och då får man MYCKET härliga grejjer för dom pengarna!

Lycka till!

MVH Theo

Tack för alla förslag.
Jag har runt 360W till mitt framsystem (kicker 350.2).
Har även ett 4-kanaligt  (kicker 4x50W) steg att lägga till om så skulle behövas, typ köra diskant på ett par och 4" på ett par sen koppla 6½" till det två kanaliga?
Jag har varit lite inne på att ev. bygga om så jag får 6½ i brädan, men är lite rädd för att snärtigheten jag har i mina 4" kommer försvinna.? Det är väldigt bra tryck i just dem nu och de spelar ganska djupt för att vara 4".
Tänkte ev. oxå att köra med 8" till dessa 6½" fram för ytterligare mera bas fram då jag har 3x12" bak.

PS: vad har Focla för bra 3-vägs? hittar ett för runt 3500 (eller liknanade) men sen bara ett för 8-9000..

Mvh//Mattiaz
Senast redigerat av Tiaz (1 oktober 2005)

859 Inlägg
1 oktober 2005
Tiaz skrev:
Theo skrev:
Tiaz skrev:

Lycka till!

MVH Theo

Tack för alla förslag.
Jag har runt 360W till mitt framsystem (kicker 350.2).
Har även ett 4-kanaligt  (kicker 4x50W) steg att lägga till om så skulle behövas, typ köra diskant på ett par och 4" på ett par sen koppla 6½" till det två kanaliga?
Jag har varit lite inne på att ev. bygga om så jag får 6½ i brädan, men är lite rädd för att snärtigheten jag har i mina 4" kommer försvinna.? Det är väldigt bra tryck i just dem nu och de spelar ganska djupt för att vara 4".
Tänkte ev. oxå att köra med 8" till dessa 6½" fram för ytterligare mera bas fram då jag har 3x12" bak.

PS: vad har Focla för bra 3-vägs? hittar ett för runt 3500 (eller liknanade) men sen bara ett för 8-9000..

Mvh//Mattiaz

Att koppla som du sa kräver att du har 4 kanaler du kan dela aktivt, och då bör man upp på en Pioneer P9 anläggning eller liknande(om inte stegen har avancerade filter då, vilket iof. kicker brukar ha va?). Går det vore det ju troligen det bästa.

"snärtigt" ljud tror jag absolut du kan få med 6,5"are på brädan.

Annars är ett 8-5-1 framsystem väldans trevligt! då 5,25or generellt spelar bäst mellanreg. Men oftast blir der dyrt.
Jag kör själv med det, och basen (subbasen;-) kan jag låta ta hand om bara det djupaste(delar den vid 40hz 12db) Ljudet blir något helt annorlunda kan jag avslöja.:-D

/Theo

Sök