3737
Sök

skyline trim vad kostar det

Evolution Garage
1 299 Inlägg
11 september 2007
#41
Lunnajs skrev:
Rushman skrev:
Anubis skrev:

Jag har min ståeende på farsan betalar 700 i månaden helförsäkring på IF men hade ja tagit den på mig själv så låg de mellan 30-40.000:- om året =/

Haha... okej, tjänar ju knappt 40 000:- året så då va den saken avklarad! smile

Där har du kanske svaret på om du bör köpa en skyline också?
Mina 2cent


Sky´s the limit...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
17 september 2007
#42
Hej igen!
Körde en skyline R33 gts nästan original, hur ska en sådan gå, när ska den börja ladda, kommer nån turboknuff? Vart inte jätteimponerad direkt... Någon som kan länka accvideo på en original, eller visa sin egna? eller bara berätta lite lr nåt? hehe...

Sky´s the limit...

2 014 Inlägg
17 september 2007
#43
Hmm... En standard R33 GTS-25T har 250 hk, vilket inte är så mycket. Hoppas du inte hade förväntat dig en "magisk" upplevelse...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Evolution Garage
1 299 Inlägg
17 september 2007
#44
Jo var väl nog lite de jag gjorde... Vart ju stark å jämn å fin, men drog inte nåt speciellt...
Tycker nästan kusinens original 200sx s13 upplevdes snabbare, å R33 GTST borde väl vara rejält mkt snabbare än en sådan?

Sky´s the limit...

2 014 Inlägg
17 september 2007
#45
Njae, inte nödvändigtvis. Skulle tro att en 200SX är en del lättare än en R33 GTS-25T. Vikt äter snabbt upp effekt.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Evolution Garage
1 299 Inlägg
17 september 2007
#46
okej... fundera på om den inte gick som den skulle... men kanske den gör de då... men trodde dom skulle ösa mer på höga varv... men den börja ladda vid ca:2000rpm å gick sen odramatiskt å jämnt till 7000rpm... har du kört en R33 GTST eller vet du om den ska gå så?

Sky´s the limit...

2 014 Inlägg
17 september 2007
#47
Aldrig kört eller ens åkt en GTS-25T... För mig är det GT-R som gäller hela vägen!

Men Skylines är kända just för att gå jämnt och fint i standardskick.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Evolution Garage
1 299 Inlägg
17 september 2007
#48
Okej, då gick den nog som den skulle då, finns ju mycket att hämta å de e ju de som är värt pengar... Jaså? Du är en sån där "GTS e ingen riktig skyline - nisse"?? ^^

Sky´s the limit...

2 014 Inlägg
17 september 2007
#49
Njae, det vill jag väl inte direkt påstå... Men om det är "legenden om Skyline" man är ute efter och vill upleva, så ska man köpa den modell som byggde "legenden om Skyline". Och det tenderar de flesta att vara...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

28 januari 2009
#51
Någon som vet hur man får mer hästar i en r33 gts-t jag hade tänkt mej runt 400 hk.
maila görna till mej..   johanssons_racing


1 255 Inlägg
28 januari 2009
#52
johanssons_racing skrev:
Någon som vet hur man får mer hästar i en r33 gts-t jag hade tänkt mej runt 400 hk.
maila görna till mej..   johanssons_racing

Om du läser hela tråden så ser du att Alecci redan gett svar på detta smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

283 Inlägg
4 januari 2010
#53
tycker alla ska få han sina bilar utan folk ska tycka illa om dom bara för dom inte har samma bil smile tro det eller ej. jag har haft en volvo 142 en bmw e30 och nästa bil kommer bli en skyline r32. jag fastnar för modeller och inte märken. smile

kul tråd btw!


191 Inlägg
4 januari 2010
#54
lät lite kul jämförelsen supra-skyline där ett tag. lite åt hållet 3:e klass i grundskolan "min pappa kan bla bla bla"

sedan jag aldrig inresserat mej ingående om dessa japanska bilar mer än tyckt att dom är snygga att titta på så sitter jag inte på några direkta fakta om dom. men det tror jag med största sannolikhet att flera här på forumet gör. såg lite fakta på första sidan i tråden om hur mycket effekt skyline lämnar i div utföranden.

men för att kunna jämföra dessa två skulle det vara högintressant att veta saker som vikt på de båda bilarna, även gt-s och gt-r modellerna av skyline. samt de olika bilarnas viktfördelning fram/bak. bredd på däck runt om och om någon sitter på nån info om hur mycket downforce de olika karosserna genererar. och givetvis hur mycket effekt motorerna lämnar i dom bilarna som ska jämföras.

sen kan det va bra att veta typ av bana. dragstrip? sluten bana? om så en tight och knixig eller öppen och svepande?

ni som är insatta i dessa bilar kan väl bjuda på lite info? kul för en som jag som inte vet så mycket om dom smile

mvh

Hertig
182 Inlägg
4 januari 2010
#55
Jag har haft både MKIV Supra TT 6vxl och min Skyline.
I allt text är "Skyline/Skylinen" GT-R dvs inte GTS-T/GTT, den spelar i en helt annan klenare liga än tungviktarna GT-R och Supra MKIV TT.

Supran är trång i baksätet, bettar dåligt som fan trots bra däck (Yoko A048) och mycket bredd (285 bak), det går säkert ordna med ännu mer bredd och ändra cambervinklar lite. Kul burnar/busbil, tight växellåda och den är väldigt rolig att köra. Går att få ordentligt styv. Motorn håller för mer effekt med originalblock (700hk brukar kallas relativt safe, beroende på varv körsätt osv..) än Skylinen, det är Suprans största fördel enligt mig. Har man en Euro eller en Japan med Eurobromsar är det något sanslöst vad de bettar, mattas inte ut i första taget med bra belägg. Trevlig inredning som ser sportig ut, baksätet är obefintligt och jag säger inte som töntarna "det skiter jag i jag sitter aldrig där ändå" eller den andra varianten "jag skiter i det ingen ska sitta där ändå". Jag kan inte hjälpa att folk inte har vänner som vill åka med i ens fräna bil, men för mig är ett fungerande baksäte ett stort plus men inte avgörande.

Skylinen har ett rejält baksäte, kul o kunna åka 4st i racebilen. 4wd bettar som fasiken t.o.m på snö vilket gör den ordentligt startsnabb. Att det är 4WD märks inte av i högre farter såsom Audi (som sackar ordentligt vid diverse hastigheter, tänkte främst RS4/6). Växlarna på V-spec går väldigt långt, drar nästan 100km/h på ettan vid 8800varv, 3:an går över 200km/h, växellådan är lite lösare än Suprans (iallf. på GT-R) vilket gör den änn skönare. Inredningen är inte något speciellt till utseendet, Suprans är mkt. snyggare. Dock är sätena i samtliga GT-R underbara både i fram och baksäte. Extremt underhållande att köra, rondelldriftande är inga problem då det inte sitter en diffbroms till framhjulsdrivningen (innerhjulet spinner när det går på sop). Dock får man bjuda till lite den om där ej finns effekt, den är bergstabil i sin bana ut ifrån kurvor/rondeller. Motorn är en väldiskuterad sak på diverse forum, finns de som kört ut uppåt 700HK på originalblock, men då måste samtliga rörliga saker vara perfekt balanserade, inte ens då tror jag motorn håller speciellt länge. Mest safe med ett helt standardblock är 550-580hk. Det som brakar först brukar vara oljepump pga. vibrationerna en gammal sliten originalvev ger tillsammans med för mycket vevtryck (pga. för mycket effekt). Byter man lite blandat som jag gjort, är det bara o mata på till kanske 850hk, sen kanske det behövs ett Nismoblock eller betonga lite.

Släng på singelturbo på Skylinen och upplev ett otroligt trevligt ljud.

Hmm.. luddigt skrivet men jag svarar gärna på mer frågor.


283 Inlägg
5 januari 2010
#56
Hegg_ skrev:
Jag har haft både MKIV Supra TT 6vxl och min Skyline.
I allt text är "Skyline/Skylinen" GT-R dvs inte GTS-T/GTT, den spelar i en helt annan klenare liga än tungviktarna GT-R och Supra MKIV TT.

Supran är trång i baksätet, bettar dåligt som fan trots bra däck (Yoko A048) och mycket bredd (285 bak), det går säkert ordna med ännu mer bredd och ändra cambervinklar lite. Kul burnar/busbil, tight växellåda och den är väldigt rolig att köra. Går att få ordentligt styv. Motorn håller för mer effekt med originalblock (700hk brukar kallas relativt safe, beroende på varv körsätt osv..) än Skylinen, det är Suprans största fördel enligt mig. Har man en Euro eller en Japan med Eurobromsar är det något sanslöst vad de bettar, mattas inte ut i första taget med bra belägg. Trevlig inredning som ser sportig ut, baksätet är obefintligt och jag säger inte som töntarna "det skiter jag i jag sitter aldrig där ändå" eller den andra varianten "jag skiter i det ingen ska sitta där ändå". Jag kan inte hjälpa att folk inte har vänner som vill åka med i ens fräna bil, men för mig är ett fungerande baksäte ett stort plus men inte avgörande.

Skylinen har ett rejält baksäte, kul o kunna åka 4st i racebilen. 4wd bettar som fasiken t.o.m på snö vilket gör den ordentligt startsnabb. Att det är 4WD märks inte av i högre farter såsom Audi (som sackar ordentligt vid diverse hastigheter, tänkte främst RS4/6). Växlarna på V-spec går väldigt långt, drar nästan 100km/h på ettan vid 8800varv, 3:an går över 200km/h, växellådan är lite lösare än Suprans (iallf. på GT-R) vilket gör den änn skönare. Inredningen är inte något speciellt till utseendet, Suprans är mkt. snyggare. Dock är sätena i samtliga GT-R underbara både i fram och baksäte. Extremt underhållande att köra, rondelldriftande är inga problem då det inte sitter en diffbroms till framhjulsdrivningen (innerhjulet spinner när det går på sop). Dock får man bjuda till lite den om där ej finns effekt, den är bergstabil i sin bana ut ifrån kurvor/rondeller. Motorn är en väldiskuterad sak på diverse forum, finns de som kört ut uppåt 700HK på originalblock, men då måste samtliga rörliga saker vara perfekt balanserade, inte ens då tror jag motorn håller speciellt länge. Mest safe med ett helt standardblock är 550-580hk. Det som brakar först brukar vara oljepump pga. vibrationerna en gammal sliten originalvev ger tillsammans med för mycket vevtryck (pga. för mycket effekt). Byter man lite blandat som jag gjort, är det bara o mata på till kanske 850hk, sen kanske det behövs ett Nismoblock eller betonga lite.

Släng på singelturbo på Skylinen och upplev ett otroligt trevligt ljud.

Hmm.. luddigt skrivet men jag svarar gärna på mer frågor.

trevligt med svar från någon som har haft båda bilarna!
har du kört både singel och twin gtr?


Hertig
182 Inlägg
23 januari 2010
#57
Japp jag har kört båda sorterna av GTR.
Att det ska vara bättre med det ena eller andra låter jag vara osagt, men den BPU GT-R jag testade före jag köpte min var inte jättemycket kvickare på respons eller gassvar som min var med min gamla GT35:a.

Sen att ljudet är som dag och natt är den avgörande biten för mig smile, singel låter oerhört mycket bättre än twin. Jag hade inte haft Skyline om den låtit som twin med singel också.


2 665 Inlägg
23 januari 2010
#58
10000-400000kr

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

7 Inlägg
5 juli 2010
#59
GTI-95 skrev:
Original så kanske GTR är bättre men ni låter oerfarna och töntiga när ni snackar om hur GTRen knäcker supran, det handlar om teknik. Vet folk som har skylines och även supror med PENGAR, resultat är supra med överdriven kraft som drar allt, speicellt rivalen skyline.

d är dock lite fel,, d har mkt med teknik att göra hur du kan hantera bilen,, supran är som sagt mkt tyngre än skyline,n så samma effekt å samma förare så tar skyline,n supran,, sjukt bra bilar bägge 2 men d har mkt med vikt att göra,,

ohhshitgatdamm


Sök