3721
Sök

Koppla in fram högtalar?

Proljece?
1 464 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Hejsan jag gjorde ju slag i saken och köpte värsta hemmabio systemet till bilen för 200kr tongue

Hur ska jag koppla in dom har ju ett 4kanaligt steg men känns det lönt för dom 200krs högtalarna eller ska jag bara koppla in skiten och hoppas på det bästa?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Proljece?
1 464 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Hur då har ju inga strömkablar och säkringar smile hur ska jag koppla?

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
ingen?

311 Inlägg
26 juli 2007
det första du ska göra är nog att skaffa kablar och säkringar?tongue .. finns kit för 2-400 spänn som passar det du har tänkt göra..
Senast redigerat av boxarhandsken (26 juli 2007)

Pv med preppad b20..

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Haha.. så jag kan inte bara trycka in sladdarna i mitt mono steg? Har ju dubbla kopplingar där att leka med big_smile
Senast redigerat av haxer (26 juli 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Men då får jag bara bas ljud? :S något bra tips hur jag kan göra så bra som möjligt hur kopplar jag på extra "strömsladd med säkring" ny sådan sladd eller bara länka både plus jord och remote? Borde ju fungera med tanke på att det rör sej om max 120w ?

Hur tjock ska sladdarna jag "serie kopplar" med vara? Räcker det med en valig 220volt sladd till allt?

Något/några tips eller måste jag köpa strömkabel och sen trycka på en till delare till remote?

Livsnjutare
342 Inlägg
26 juli 2007
Hade inte du ett fyrkanals steg?

Fattar inte mkt vad du menar faktiskt...

EDIT: Han hann före
Senast redigerat av Jonve (26 juli 2007)

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Livsnjutare
342 Inlägg
26 juli 2007
Du köper ett powerblock, MDS säljer helt ok för 99:- så säkrar du av efter varje delning innan steget! Pluskabeln ska vara minst en 8 kvadratare! Inge 220volt kabel!!!

Jordning tar du med en ny kabel, lika grov som pluskabeln!

Remoten kan du dela på med nån form utav kabelsko!

Gör att seriöst så slipper du bli besviken!
Senast redigerat av Jonve (26 juli 2007)

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Jonve skrev:
Hade inte du ett fyrkanals steg?

Fattar inte mkt vad du menar faktiskt...

EDIT: Han hann före

står 2-4 har 1st mono block inkopplat just nu det andra va till min gammla bas som jag köpte av min bror för 500kr smile

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Jonve skrev:
Du köper ett powerblock, MDS säljer helt ok för 99:- så säkrar du av efter varje delning innan steget! Pluskabeln ska vara minst en 8 kvadratare! Inge 220volt kabel!!!

Så egentligen om jag inte vill beta 99kr för ett powerblock och 100kr frakt så köper jag strömsladd och säkring kopplar på det på batteriet och kopplar in mitt gamla 2-4 kanals steg delar remoten från stereon till slutsteget till mitt andra slutsteg och sedan jord sladd på samma ställe som jag har min andra? Eller på ett nytt ställe?

494 Inlägg
26 juli 2007
haxer skrev:
Jonve skrev:

Så egentligen om jag inte vill beta 99kr för ett powerblock och 100kr frakt så köper jag strömsladd och säkring kopplar på det på batteriet och kopplar in mitt gamla 2-4 kanals steg delar remoten från stereon till slutsteget till mitt andra slutsteg och sedan jord sladd på samma ställe som jag har min andra? Eller på ett nytt ställe?

? vet inte om jag förstått dig rätt men du säger att du redan har ett monosteg ? och vill koppla in ditt 4 kanals steg. de blir ju helt klart billigare att köpa en kopplingsplint och dela strömsladden som du använder till monosteget så den går till båda stegen. än att köpa 5 meter sladd och dra till 4 kanals steget. om du inte har batteriet i bagageluckan förstås.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Kopplingssplint nu får du förklara något nått för mig igen smile Nee grejen är lite de att jag inte tänkte på detta men jag har som sagt ett 2-4kanals steg liggandes som har några år på nacken anledningen till att jag bytade är att de steget är på 300watt hur var och när vet jag inte men jag vet att den inte skulle palla driva min nya bas på 600rms och 1200watt.

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Var köper man sådant?

198 Inlägg
26 juli 2007
man kan juh köpa allt på en ljud affär så du kan bryggkoppla stegen till varran..

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Men vill ju bara ha ström till mitt slutsteg och en remote och en jord är det inte bättre då att koppla nytt? Eller vad är enklast och billigast har aldrig hört talas om nått av dom grejerna. Förklara gärna lite extra tongue

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Vad är en kopplingsspling och hur ser den ut och vad gör den? Finns det ingen bättre sätt?

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Hur fungerar en kopplings splint kollat på en del bilder och som jag ser det är det en liten platta med 4-6 olika skruvar på för 300kr :S

494 Inlägg
26 juli 2007
http://www.garaget.org/gallery/archive/8232/18161/8232-95001.jpg

här ser du mina två!! kopplingsplintar! en till jorden och en till plus matningen.
Anledningen till detta är att jag har två ! slutsteg och istället för att dra två halvgrova sladdar hela vägen från batteriet till stegen drar man en grov som sedan går in i kopplingsplinten och där kan man splitta den till två mindre kablar en till varje steg.
plinten sätter man så nära stegn som möjligt.

Men om de är så att du inte redan har någon sladd dragen över huvudtaget till bakluckan måste du självklart göra de först eller om du bara ska ha ett steg så behöver du inte en kopplingsplint heller.

DE säljs på
MDS Brl Nardik och säkert på massa fler ställen.

de kallas också för powerblocks
Senast redigerat av Vogge (26 juli 2007)

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Ofan så man måste ha 2st nu? Har 1st monosteg där allt är draget sen vill jag ha in mitt 2-4kanaliga steg också måste jag ha 2st kopplings sprintar då?  hmm
Senast redigerat av haxer (26 juli 2007)

Sök