3852
Sök

Nissan S13 trim!

178 Inlägg
29 juli 2007
#21
De låter ju överdrivet gör de. När jag chippade bilen från orginal kändes en stor skillnad. Efter det monterade jag jag intercoolern, extractorgrenröret, avgaset utan kat och filtret. Det blev en helt sjuk skillnad när flaskhalsarna försvann (EGR:en, katten, det värdelösa orginalgrenröret, de smala rören från turbon genom den lilla orginal intercoolen till insuget osv.. Så jag drog iväg och bänkade bilen och mätaren där bottnade (250hk på hjulen), provade både på 4:an och 5:ans växel, mätaren gick ändå i botten. Sen körde jag mot min polare som köpt en 350z och jag drog honom. Mätaren vid bänkningen kanske var sönder, men han sa att den var calibrerad för 2 månader sen. Bilen går ialla fall som fan neutral

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Galen
849 Inlägg
29 juli 2007
#22
sälja?big_smile det verkar ju helt knäppt mirakelbilen tongue

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

178 Inlägg
29 juli 2007
#23
De e mina magiska fingrar som gör de tongue
De stämmer säkert inte, bara jag som drömmer smile
Senast redigerat av -Bergan- (29 juli 2007)

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Galen
849 Inlägg
30 juli 2007
#24
men hur många hästar har 350z?
Eftersom du drog din polare så kanske du har ganska mycket Power under huven:P
Eller så är han dålig på att köra ?tonguebig_smile

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

1 741 Inlägg
30 juli 2007
#25
blubb blubb... känns som att bänken som inte klarade mer än 250 häst inte var kallibrerad på max och chippet ger inte 45 häst det korrigerar bara så att dina delar jobbar bättre ihop. är du säker att förra ägaren inte bytt något annat? är ju sjukt om det är som du säger men jag rekomenderar att testa den i en annan bänk som klarar fler än 250 hk. och på tal om att köra ifrån en annan bil med annan förare är ju lätt förklarat. du kan din bil bättre än han kan sin.

jag körde ifrån en polares 200sx med en volvo 460 åxå och det betyder ju inte att den bilen är vassare än 200sx:en.

om du nu har så mycket hästar måste nåt annat vara gjort åt bilen än du vet om. för så lätt får man inte ut 100hk. det låter otroligt.

när bottnar spridarna på s14?

*edit*

370cc spridare som sitter orginal i en S14. 370x0,9x4/5=266HK vid 90% öppentid (källa 200sx.nu)

och med mer duty än 90% vill man ju absolut inte ha då spridarbilden blir ruggigt dålig!

kan ju iofs ha fel men enligt mig tycker jag att det verkar stämma.
om jag har fel med uträkningen får nån annan gärna rätta mig för då räknar jag även fel på min egen bil och har jag rätt så är mitt råd att du byter spridare ASAP så att du inte spikar sönder din motor med tanke på att den får för lite soppa då den har så många hk för mycket.

**edit 2**

efterssom denna tråden handlar egentligen om trim till s13 kan jag ju meddela att det är samma storlek på s13 spridarna = lika många hk går att skrämma ut genom dem. så lika bra att byta då du uppgraderat allt på luftsidan big_smile
Senast redigerat av tecman (30 juli 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

178 Inlägg
30 juli 2007
#26
De sa att chippet skulle göra 45hk, finns på deras hemsida. www.chipcenter.se

Vet inte om förre ägaren gjort nåt annat med den, han jag köpte den av tog in den från tyskland och sålde den direkt. Utan att "använda" den.

Får nog bli o prova en annan bänk då, men var hittar man det. Någon som vet nån runt karlshamnstrakten som bänkar?

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

15 Inlägg
30 juli 2007
#27
tecman skrev:
370cc spridare som sitter orginal i en S14. 370x0,9x4/5=266HK vid 90% öppentid (källa 200sx.nu)

Vid vilken soppatryck? 4,5-5bar....

Conk

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!


Sök