blubb blubb... känns som att bänken som inte klarade mer än 250 häst inte var kallibrerad på max och chippet ger inte 45 häst det korrigerar bara så att dina delar jobbar bättre ihop. är du säker att förra ägaren inte bytt något annat? är ju sjukt om det är som du säger men jag rekomenderar att testa den i en annan bänk som klarar fler än 250 hk. och på tal om att köra ifrån en annan bil med annan förare är ju lätt förklarat. du kan din bil bättre än han kan sin.
jag körde ifrån en polares 200sx med en volvo 460 åxå och det betyder ju inte att den bilen är vassare än 200sx:en.
om du nu har så mycket hästar måste nåt annat vara gjort åt bilen än du vet om. för så lätt får man inte ut 100hk. det låter otroligt.
när bottnar spridarna på s14?
*edit*
370cc spridare som sitter orginal i en S14. 370x0,9x4/5=266HK vid 90% öppentid (källa 200sx.nu)
och med mer duty än 90% vill man ju absolut inte ha då spridarbilden blir ruggigt dålig!
kan ju iofs ha fel men enligt mig tycker jag att det verkar stämma.
om jag har fel med uträkningen får nån annan gärna rätta mig för då räknar jag även fel på min egen bil och har jag rätt så är mitt råd att du byter spridare ASAP så att du inte spikar sönder din motor med tanke på att den får för lite soppa då den har så många hk för mycket.
**edit 2**
efterssom denna tråden handlar egentligen om trim till s13 kan jag ju meddela att det är samma storlek på s13 spridarna = lika många hk går att skrämma ut genom dem. så lika bra att byta då du uppgraderat allt på luftsidan