Behöver råd med att köpa bil runt 90 000 - 140 000 klassen

znurv
28 juli 2007 · 136 Inlägg

Sportbil och sportbil
Hade köpt den bil som efter min egen i mitt tycke är bland det vackraste man kan äga
http://www.blocket.se/vi/12686169.htm?ca=8_s
:)

Menar billiga reservdelar, prisvärt, svenskt, FWD, snygg som få, inredning som är kung, lätt trimmad, billig i drift och övrigt ägande men främst för det är saab :)

Senast redigerat av znurv (28 juli 2007)

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!
j0jje_
28 juli 2007 · 125 Inlägg

Åsså alla ni partiska snubbar som rekommenderar exakt den bil ni kör, inge illa ment men det blir ju som inge perspektiv, han verkar iaf ha bestämt sig för tjejbilen TT wink mellan de bilarna hade jag lätt valt en m3a fast en 3.2, dom är rätt trevliga att köra men nog så lite att köra med för att busa eller sladda, eller så är M bakvagnen alldeles för bra, förmodligen det senare tongue

Fivi
28 juli 2007 · 240 Inlägg

j0jje_ skrev:
Åsså alla ni partiska snubbar som rekommenderar exakt den bil ni kör, inge illa ment men det blir ju som inge perspektiv, han verkar iaf ha bestämt sig för tjejbilen TT wink mellan de bilarna hade jag lätt valt en m3a fast en 3.2, dom är rätt trevliga att köra men nog så lite att köra med för att busa eller sladda, eller så är M bakvagnen alldeles för bra, förmodligen det senare tongue

Det är ju ganska svårt för mig att tala om för honom vad som är bra med en m3:a tongue om alla säger vad de har för erfarenheter så kan han jämföra de bra och dåliga sidorna sedan smile

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
j0jje_
28 juli 2007 · 125 Inlägg

Fivi skrev:

j0jje_ skrev:
Åsså alla ni partiska snubbar som rekommenderar exakt den bil ni kör, inge illa ment men det blir ju som inge perspektiv, han verkar iaf ha bestämt sig för tjejbilen TT wink mellan de bilarna hade jag lätt valt en m3a fast en 3.2, dom är rätt trevliga att köra men nog så lite att köra med för att busa eller sladda, eller så är M bakvagnen alldeles för bra, förmodligen det senare tongue

Det är ju ganska svårt för mig att tala om för honom vad som är bra med en m3:a tongue om alla säger vad de har för erfarenheter så kan han jämföra de bra och dåliga sidorna sedan smile

Jo men jag sa det där med glimten smile Men håll med om att det blir ofta så där när nån vill ha råd om vilken bil de ska köpa. Om än de kör morsans gamla civic så är det minsan det bästa köp för pengarna om än dem inte kört någon annan bil överhuvudtaget tongue

Fivi
28 juli 2007 · 240 Inlägg

Jo helt klart är det sant det du säger men ibland så kan det gå över gränsen när nån hävdar att deras 740 tic är den bästa bil som kan köpas för pengar tongue

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
Bostrom RS
28 juli 2007 · 886 Inlägg

RBIL skrev:
tyvärr lägger jag inlägget här för bil köp forumet är stängt.
jag är inne på att köpa en rejäl sportbil. och de bilarna jag har funderat på är

Bmw M3 E36 coupe
Audi TT 1.8 T Quattro coupe (köper jag TTn så kommer jag chippa den)

funderar på dessa 2 bilarna någon som kan säga vad ni hade valt?
eller ge mig andra tips på någon annan bil som är snabb och häftig smile

förresten vilken är snabbast av M3 och TTn behöver råd för bilköp.

Hade iaf valt M3:an lätt. Tror den är både snabbare, bättre väghållning, bättre bromsar än TT:n. Mycket snyggare också, och säkert bättre kvalitet. Tyvärr är nog M3:orna hårdare körda så man lär få göra en noggrann inspektion om man ska köpa en sån smile

Focus RS
haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg
Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Frippe08 Galen
28 juli 2007 · 849 Inlägg

hade fan tagit M3an:rolleyes:

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
JohanW
29 juli 2007 · 212 Inlägg

Lätt partisk som man är hade man tagit M3:an wink
Once you go M.... wink

Mini JCW (2016)
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
29 juli 2007 · 227 Inlägg

haxer skrev:
http://www.blocket.se/vi/12484546.htm?ca=23_15_s min dröm bil

håller med dig där... Grymt fin bil:D

Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
lillsebb
29 juli 2007 · 57 Inlägg

du skriver hela tiden att du oraoar dig för rost kanske om du skiter i bilen men fan om du tar hand om den så äre ju inga problem alls med japanare och mellan TT o mp3 så skulle jag ta m3an lätt !!

BMW 318i (1988)
Natural
30 juli 2007 · 431 Inlägg

Du får en FIN cossie med 400hk+ för 130000

RBIL
30 juli 2007 · 14 Inlägg

tack för era tips allihopa blir nog en bmw däremot antingen M3 coupe eller 325 eller 328 i cab svårt val det med haha.

precision
30 juli 2007 · 2 652 Inlägg

m3 är bästa valet .

Ponuts
30 juli 2007 · 220 Inlägg

znurv skrev:
Sportbil och sportbil
Hade köpt den bil som efter min egen i mitt tycke är bland det vackraste man kan äga
http://www.blocket.se/vi/12686169.htm?ca=8_s
smile

Menar billiga reservdelar, prisvärt, svenskt, FWD, snygg som få, inredning som är kung, lätt trimmad, billig i drift och övrigt ägande men främst för det är saab smile

Saab hehe, rasar bara du tittar på den

haxer Proljece?
30 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Henrik_G skrev:

haxer skrev:
http://www.blocket.se/vi/12484546.htm?ca=23_15_s min dröm bil

håller med dig där... Grymt fin bil:D

Jupp blir inte mycket häftigare orginal smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Ponuts
30 juli 2007 · 220 Inlägg

Behöver jag skriva vad jag tycker?

erixon_
30 juli 2007 · 19 Inlägg

En toyota supra twin turbo eller en ford sierra cosworth 4x4 de hade jag satsat på big_smile

viccoA
30 juli 2007 · 3 112 Inlägg

En TT 1.8T och en BMW M3 är två helt skilda bilar.

M3:an har med tanke på åren en grym sugmotor med bra prestanda och är byggd för att köras aktivt. Börjar kanske kännas lite "omodern" till utseendet men känns ändå klassisk.

En TT köptes sällan ny av någon gasglad utan är säkert lugnare körd. TT:en är inte lika rolig att köra hårt med och är mer standard betonad. Visst kan du köpa en quattro och chippa järnet så den går jämt med M3:an men resten av delarna i TTen är inte så rejs, som bromsar tex.

TT:en är säkert det mest ekonomiska valet när det gäller driftkostnader.

Hellquist
30 juli 2007 · 499 Inlägg

Om valet stod mellan BMW M3 och Audi TT skulle jag utan tvekan ta en BMW M3. En Audi TT är väl i princip en Golf GTI med fyrhjulsdrift.

För 100000kr hade jag nog köpt mig en Nissan Skyline R33.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang