3767
Sök

min peugeot 205 junior startar inte efter bytet av batteri

8 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
min peugeot 205 junior startar inte efter bytet av batteri inte ett liv inte ens belysningen fungerar har kollat alla säkringar och alla jordkablar men allt är som det ska vara..

SÅ NÅGON SOM VET VAD DET KAN VARA????????????????????????????

21 761 Inlägg
30 juli 2007
Mät spänningen på polskorna och gör sedan mätningar på olika ställen för att se vart det tar stopp.

Du har väl kopplat kablarna rätt ?

264 Inlägg
30 juli 2007
du har inget larm på din bil? För det hände likadant på min.

8 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Mät spänningen på polskorna och gör sedan mätningar på olika ställen för att se vart det tar stopp.

Du har väl kopplat kablarna rätt ?

klart jag har kopplat rätt blåst är jag inte big_smile

8 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
ZarX skrev:
du har inget larm på din bil? För det hände likadant på min.

nix har inget larm...men har inte en aning om vad det kan vara sad

21 761 Inlägg
30 juli 2007
Frågan kanske verkade lite korkad, men det händer faktiskt ibland att man får hjärnsläpp och kopplar batteriet fel. Det var ingen "idiotförklaring". smile

Jag tycker ändå att du ska mäta spänningen och se vart den finns och inte finns, det är bästa felsökningen.

687 Inlägg
30 juli 2007
ta o skrapa lite i kabelskona så där inte är oxid.

8 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
arå dom sitter där dom ska smile

Drönirettab skrev:
Frågan kanske verkade lite korkad, men det händer faktiskt ibland att man får hjärnsläpp och kopplar batteriet fel. Det var ingen "idiotförklaring". smile

Jag tycker ändå att du ska mäta spänningen och se vart den finns och inte finns, det är bästa felsökningen.

8 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
okej får testat imorn men vilka kablar ska man mäta på när man mäter strömmen då? har inte fult koll på denna bil =P
volvo_Tobias skrev:
ta o skrapa lite i kabelskona så där inte är oxid.

687 Inlägg
31 juli 2007
Är det ett nytt batteri? har du provat o sätta tillbaka det gamla eller ladda upp det nya? Det kanske är så enkelt att det är urladdat.

8 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
det nya är full laddat de gamla var helt slut men ska testa byta alla givare o sånt skit imorn o sen mäta lite på några kablar men vet inte riktigt vilka kablar man ska mäta på.. tack för hjälpen

volvo_Tobias skrev:
Är det ett nytt batteri? har du provat o sätta tillbaka det gamla eller ladda upp det nya? Det kanske är så enkelt att det är urladdat.

21 761 Inlägg
31 juli 2007
Börja med att mäta på polskorna, inte på polerna. Då ser du iaf om polskorna har bra kontakt, som volvo_Tobias skriver så kan det finnas oxid på polskorna och då kan det bli väldigt dålig kontakt.

Om det är rätt spänning där så sätter du minusmätpinnen på en jordpunkt i karossen men har kvar plusmätpinnen på pluspolskon.

Eftersom det fungerade innan batteribytet så borde det bara handla om dålig kontakt någonstans vid batteriet tycker jag.

8 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
tack för hjälpen

Drönirettab skrev:
Börja med att mäta på polskorna, inte på polerna. Då ser du iaf om polskorna har bra kontakt, som volvo_Tobias skriver så kan det finnas oxid på polskorna och då kan det bli väldigt dålig kontakt.

Om det är rätt spänning där så sätter du minusmätpinnen på en jordpunkt i karossen men har kvar plusmätpinnen på pluspolskon.

Eftersom det fungerade innan batteribytet så borde det bara handla om dålig kontakt någonstans vid batteriet tycker jag.

Sök