Köptips bil 150+ hk, cirka 20-30 000 kr

AK86
6 augusti 2007 · 250 Inlägg

håller med Gujen! hade en Celica 93a som första bil, aldrig nått problem med den!

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Muttley
6 augusti 2007 ·

Gujen skrev:

tkd_rille skrev:

MilleN skrev:
Du har ju Calibra/Vectra 2000 16V eller Astra GSi 16V med 150hk om du nu trivs med Opeln wink Riktigt bra motorer!!

Annars är Honda CRX snabb bil för pengarna, om man står ut med utseendet vilket jag inte gör smile

Toyota Celica GTi 91-94 har väl 156hk? Riktigt snygga, räcker med att byta fälgar smile

köp inte celica 91 svindyra, och gillar rostiga handbromsar. plus ventiltätningarna är / kommer gå sönder . även på de nya.

crx eller calibra 16 ventil ? vet inte hur de är så men säkerligen liak bra eller bättre än celican iallafall.

snackar bajs =P min celica var det inga fel på ialf! inte en rostprick någonstans och inga fel på några packningar =P 93:a utan någon anmärkning hos besiktningen någonsin! big_smile (inte för nya ägaren efter mig heller) smile kalas bra bilar som inte strular smile

du där håller jag inte med dig ett skit. hade en gti 91 och de var rena jävla skitet. ventiltätningarna läcker. och nu i slutet innan jag sålde möget så hade handbromsen rostat upp helt.
4000 skulle de ha för att fixa det om inte mer.
handbromsklossarna kostar 1000 kr och går endast köpa hos toyota jag vet köpte de så nya ägaren kunde få de..
ventiltätningarna var väl inte så dyra att bytta en hundring styck. men ändå.
sen vet jag en som hade celica från 00 och han hade strul med ventiltätningar på den med.

men annars är de väl en någorlunda fin bil. dock inget jag skulle köpa igen aldrig någonsin..

man får räkna med dyrare reperationer helt enkelt ..

93 vet jag inget om.. så där säger jag inget.

haxer Proljece?
6 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Porsche 944 smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
JohanSvensson90 Toyota mekaniker
6 augusti 2007 · 240 Inlägg

köp ingen calibra  16v.. min polares gammla krångla som Fan... men de kanske bara vaden som gjorde de..:s

Tore Student
6 augusti 2007 · 232 Inlägg

jag säger också kadett 16v

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
terazzi
6 augusti 2007 ·

200sx om du hittar en i den prisklassen wink väl beprövade ju redan kan du ju se bara genom och kolla på antalet bilar här inne wink
lite halvt partisk big_smile haha big_smile

PlayaDa
6 augusti 2007 · 24 Inlägg

tackar för alla tips ! :]


Ja ska kolla runt lite på de tips ni gett,  har också en idé om attt kanske byta motor på min pulka... men har inte hittat nån motor hmm  eller kanske försöka byta upp mig till en ny calibra 16v, men ska fundera å kolla runt ,

tack för tipsen , give me mooore ^^

Beeveel
7 augusti 2007 · 312 Inlägg

saab turbo säger jag med ... hittade den här

http://www.blocket.se/vi/12218054.htm?ca=12_s

Life is what you make it. And if you don't make it who's gonna make it for you?
kevinw Övningskör
7 augusti 2007 · 51 Inlägg

Ok, om du vill slippa den äckliga Svensson-looken som är på de rekommenderade SAAB bilarna så skulle jag nog satsa på en BMW 320-325 E30... Det sägs vara mycket bil för pengarna när det gäller den. Personlingen älskar jag designen på E30, ser lagom kaxig ut och ser liten och smidig ut. Köper du en Cab dessutom så lär dina polare bli avis på dig. wink Dock tror jag du får lägga ut liiiite mer än 30 k för en schysst sådan bil. Men som sagt, enligt motortidningar så är det mycket bil för pengarna!

Saab 900c (1987)
dr_weber Senator
7 augusti 2007 · 323 Inlägg

du tar orden ur munnen på mej broder!



baen skrev:
Bmw 325 E30!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
FreddeK
7 augusti 2007 ·

håller med bmw e30 325...sjukt rolig bil och finns ju reservdelar på skroten om det rasar.

Sen har du ju bakhjulsdriften och med en 325 kan du ju sladda runt med. försök det med en framhjulsdriven bil!
KÖP EN BMW!

Senast redigerat av Freddeponken (7 augusti 2007)

court
7 augusti 2007 · 16 Inlägg

crx vtec ger överlägsen körglädje i prisklassen   :}

Honda Accord Type-R "ATR" (1999)
Fryxell
8 augusti 2007 · 189 Inlägg

som andra redan sagt, e30 är roliga bilar!

///M
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

viccoA skrev:
Tja en BMW E36 325 är ju en pigg bil (192hk), som går bra att svänga med, dock är de kanske lite för vanliga. Men det är mycket sportig bil för pengarna big_smile

http://www.blocket.se/vi/12821046.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/12786283.htm?ca=23_8_s

Hitta en fin sån för 20-30k? jag hade varit glad om jag hitta en fin sån som gick fint i motorn för 50k 325orna i låga prisklasserna är sönder körda skräck exemplar men du kan nog hitta en okej 325 e30 för 30loppor eller en 318is e30/e36 med 142hk


Bmw osv..
Jimm
8 augusti 2007 · 1 661 Inlägg

tkd_rille skrev:

Gujen skrev:

tkd_rille skrev:

köp inte celica 91 svindyra, och gillar rostiga handbromsar. plus ventiltätningarna är / kommer gå sönder . även på de nya.

crx eller calibra 16 ventil ? vet inte hur de är så men säkerligen liak bra eller bättre än celican iallafall.

snackar bajs =P min celica var det inga fel på ialf! inte en rostprick någonstans och inga fel på några packningar =P 93:a utan någon anmärkning hos besiktningen någonsin! big_smile (inte för nya ägaren efter mig heller) smile kalas bra bilar som inte strular smile

du där håller jag inte med dig ett skit. hade en gti 91 och de var rena jävla skitet. ventiltätningarna läcker. och nu i slutet innan jag sålde möget så hade handbromsen rostat upp helt.
4000 skulle de ha för att fixa det om inte mer.
handbromsklossarna kostar 1000 kr och går endast köpa hos toyota jag vet köpte de så nya ägaren kunde få de..
ventiltätningarna var väl inte så dyra att bytta en hundring styck. men ändå.
sen vet jag en som hade celica från 00 och han hade strul med ventiltätningar på den med.

men annars är de väl en någorlunda fin bil. dock inget jag skulle köpa igen aldrig någonsin..

man får räkna med dyrare reperationer helt enkelt ..

93 vet jag inget om.. så där säger jag inget.

Du måste fått en måndagsexemplar eller nåt.
Jag har haft 2 st Celicor, den ena i 4 år. Aldrig rost eller ventiltätningsläckage.
Och snygga som fan är dem.
Bilder finns under gammla bilar.

Mäki Långsam Perfektionist
8 augusti 2007 · 4 800 Inlägg

Audi 1,8t eller en audi 2,6/2,8. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
PlayaDa
8 augusti 2007 · 24 Inlägg

nice nice, me like ^^
många fina tips , man tackar man tackar wink

OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Mäki skrev:
Audi 1,8t eller en audi 2,6/2,8. smile

Men herregud mäki ska du me börja nu? visst ge mig en fin a4 1.8t  eller 2.8 för 20-30 så köper ja den!!


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Snälla när han frågar om en bil för 20-30k så vill han nog inte ha en bil som e färdig för skroten för dom pengarn. bmw e36, nissan 200, audi a4 kan ni glömma för dom pengarna. men nu ska jag bidra med lite vettiga svar

Golf gti
Corrado med gti eller g60 motorn
Celica gti
Peugeot 306 s16
Bmw 325 e30
Audi 80 2.8 quattro
Mercedes 190e 2.6
crx vtec (om du hittar en fin för pengarna)
Alfa 155 2.0

Ja listan kan göras lång.

O tycker ni andra ska sluta rekomdera bilar i 40-50k klassen för han vill no inte köpa en sån för 25 o köra den till skroten.


Bmw osv..
Mazdakillen Motormontör
8 augusti 2007 · 437 Inlägg

Mazda 626 V6...har 170 orginal men går väldigt enkelt att få dem prestera 195 kusar utan att det kostar dej fläsk å femti. Annars Honda DELSOL VETEC. Grymmt rolig bil som dessutom kan bli en skön sommarglidare då det är targa på dem men med att tagga ner en växel å låta motorn varva upp ordenkligt så har du en väldigt snabb bil för priset.
Sjukt dirftsäkra är båda dessa tips. Snygga...Hell yea. Annars om du kan få tag i en 323 GTX av typ 88 års modell. Turbo å 4hjulsdrift och en otroligt tålerant och trimvänlig motor. Mazdor tål nästan mer trim än vad en gammal skurhink från volvo tål.
Annars så Celica GTI 90-94 typ är helt okej de med.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang