4611
Sök

Integra (B18c) motor i crx

427 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Tja!

Efter som ja i vinter ska lyfta ur motorn i min crx vtec -91 så funderar ja på vilken motor ja ska stoppa tillbaka ( det är ju tråkigt med samma )

b18c som sitter i integra type r har ju många klarat och till den har ja hittat färdiga fästen som ska göra det lättare.
men då är ju frågan om växellådan som ja har passar? eller om ja ska köpa en motor med växellåda det vore ju bäst men dom e biligare utan....

Också funderat på 2,2 vtec som sitter i prelude och ATR kan den passa?

Ja ska fråga på HPC också men ja fattade inte riktigt deras forum så ja frågar här först!

terazzi
5 augusti 2007
intressant e det iaf wink dock e jag inte så duktig på Honda, men sjukt insnöad på Nissan.. men vet det med ska gå med integra motorn ^^ smile får du inte plats med integra växellådan direkt lr ?

427 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
terazzi skrev:
intressant e det iaf wink dock e jag inte så duktig på Honda, men sjukt insnöad på Nissan.. men vet det med ska gå med integra motorn ^^ smile får du inte plats med integra växellådan direkt lr ?

Vet inte ja ska fråga på HPC senare idag där lär ja få många svar.

31 Inlägg
5 augusti 2007
b18c6 skall passa mer eller mindre bolton i crx vtec. du kan anväda gammla lådan passar som ett smäck, men jag kan rekomendera att att köpa med s80 lådan så får du en lsd och rätt utväxling, s80 lådan passar däremot ej bolt on i chassit, krävs några modifikationer

Men välkommen in på hpc forumet där finns all information du behöver.
Senast redigerat av Yokto (5 augusti 2007)

427 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Yokto skrev:
b18c6 skall passa mer eller mindre bolton i crx vtec. du kan anväda gammla lådan passar som ett smäck, men jag kan rekomendera att att köpa med s80 lådan så får du en lsd och rätt utväxling, s80 lådan passar däremot ej bolt on i chassit, krävs några modifikationer

Men välkommen in på hpc forumet där finns all information du behöver.

Tack för svaret  ja ska leta där!

Sök