2988
Sök

Focus ST225 , S40N T5 eller mini cooper S?

124 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Är i valet och kvalet på den nya Ford Fcus ST 225 eller nya S40N T5 eller Mini Cooper S....Vilken tycker ni?? Ja jag vet att det sitter samma motor i Volvon och fousen.....Så jag undrar bara vilken ni tycker e snyggast...snälla hjälp!!
Senast redigerat av patrik_sct-tuning (7 augusti 2007)

Meister
6 763 Inlägg
6 augusti 2007
Forden är ju snyggare orginal. Men jag har sett ett par riktigt snygga s40is. Men jag tror att Volvon är mer att lite på.. Men är inget jag är säker på

4 767 Inlägg
6 augusti 2007
Får nog fasimej säga focusen! Byggt för att vara "sportbil" från början i både inredning, chassi och bromsar! Dessutom är den väl lite billigare big_smile
Lånade en Focus ST -06 precis när dom kom över en dag och jädrans vad kul den var att köra (trots fwd!). Vill minnas det sitter riktig diffspärr i dem? Den jag provkörde hade launch-controll också, altså golvade gasen vid rödljuset så la den sej på 4500-5000 rpm nåt och slog sen var det bara att dumpa koppling så fick man en perfekt start vid rödljuset big_smile

Volvon känns fortfarande för "bekväm och familjebilig", även om det är en pärla till motor i den.

Ser fram emot att se vad du kan göra med en sådan ST, med tanke på hur grymt fin din gamla s40 var! big_smile

Mvh
Erick

edit: här e stackarn jag lekte med en dag! tror dom fortfarande har den som demobil på FordBilia Eklanda http://www.race.nu/erick/Photo-0206.jpg
Senast redigerat av Erick (6 augusti 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
6 augusti 2007
lägger min röst på självfallet focus! smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

265 Inlägg
6 augusti 2007
Alltså har inte Forden Volvo-motor och grejer? smile I stort sett är det samma bil, så det spelar typ ingen roll vad du väljer. wink Men här i Sverige har nog Volvon bättre andrahandsvärde, kan vara bra att tänka på!

Ford Racing
479 Inlägg
6 augusti 2007
En röst till på Focus.. Grymt Snygga!

Ja Just!

1 396 Inlägg
6 augusti 2007
Jag tycker själv att Volvo S40N ser lite gammal ut!

Och om någon sett Top Gears test av Focus ST så förstår ni att jag röstar på Focus!

Fååården!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

4 767 Inlägg
6 augusti 2007
patrik_sct-tuning skrev:
Ja jag vet att det sitter samma motor

Ztyling skrev:
Alltså har inte Forden Volvo-motor och grejer?

roll

Bottenplattan och motor m.m. är samma mellan bilarna, men karross och detaljer skiljer.

Värt att tänka på vad gäller andrahandsvärde är att s40's pumpas det ut på marknaden via tjänstebilarna, medans focus starna fortfarande är lite ovanligare. smile Tror att volvon procentruellt sett tappar mer i värde. Men det är jag det big_smile

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (6 augusti 2007)

424 Inlägg
6 augusti 2007
Jag skulle rösta på S40N T5 awd med 6-växlad manuell låda. Gillar Volvon bättre över lag. Dels snyggare enligt mig och sedan bättre kvalitetskänsla i interiören osv....

124 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
OK....det lutar mer åt focusen....men vilken färg tycker ni???Tycker faktikst den orangea e lite tuff...Jag har ett par 19" mörk ekrade fälgar som ska sitta på forden såfall....vad tycker ni om orangea färgen på bilen?

Ford Racing
479 Inlägg
6 augusti 2007
Den där ElectricOrange är Grymt Sexig!!!!

Ja Just!

4 767 Inlägg
6 augusti 2007
patrik_sct-tuning skrev:
OK....det lutar mer åt focusen....men vilken färg tycker ni???Tycker faktikst den orangea e lite tuff...Jag har ett par 19" mörk ekrade fälgar som ska sitta på forden såfall....vad tycker ni om orangea färgen på bilen?

Orange är jädrigt snyggt wink

Mvh
Erick

huh?
10 427 Inlägg
6 augusti 2007
Forden är ju jäkligt tuff smile Borde väl få mer räserbil för pengarna med Forden än Volvon kanske?

Vad är det för priser på bilarna? Så man kan jämföra utrustning osv smile

124 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
ligger i samma prisnivå...köper jag en S40:i så hade jag tänkt ha Evolve kjolsats på den...

plattsättare!
804 Inlägg
6 augusti 2007
ja får då säga att evolve paketet är grymt porrigt så ja skulle tagit s40:in smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

huh?
10 427 Inlägg
6 augusti 2007
patrik_sct-tuning skrev:
ligger i samma prisnivå...köper jag en S40:i så hade jag tänkt ha Evolve kjolsats på den...

Tufft smile Men har du kört gamla S40n innan så lär du ju skaffa den nya (bra tänkt?).

124 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Lägger in Cooper S också i listan...nå va tycks Focus ST, S40N T5 eller Cooper S?

124 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Ingen mer?

811 Inlägg
6 augusti 2007
Focus ST helt klart.

1 256 Inlägg
6 augusti 2007
Gör som Ford snart gör.. Sälj Volvo wink
Skämt åsido, Forden är enligt mig den snyggare bilen jämfört med Volvo S40

Mini Cooper S..
En helt underbar bil.. (Gokart?) Dock väldigt svårt att hitta grejer till den, har kört en Cooper S med över 220hk, det var en upplevelse!

Skulle nog väga mer mellan Coopern och Fikusen.

Mvh Jonni

Sök