Beemerloover skrev:
Saikko skrev:
Beemerloover skrev:
Var handlar man med penny stocks ? Jag har öppnat konto på avanza och har cirka 600.000kr att "leka" med. Vill ju såklart investera mina pengar smart.
Mvh
Pennystocks är ett uttryck för billiga aktier, öres aktier.
Och att leka med 600.000kr hos avanza utan erfarenhet, då hoppas jag du har råd med en så pass stor läropeng.
se till att det är ett Isk konto du öppnat till att börja med.
läs på så mycket du kan innan om allt du kan komma över om aktiehandel och hur de funkar.
läs gärna igen de som skrivits här innan.
kolla timothy sykes på youtube, jag gillade hans relativt pedagogiska sätt att förklara.
sen måste du hitta rätt aktie.
hitta en aktie med intressant kurva.
forska i företaget, har de nån framtid?
hitta köpläge utefter hur de handlar med aktier i de företaget som passar dig.
lycka till
![smile](img/smilies/smile.png)
Edit : Sitter just nu själv och kollar över mitt innehav och ser efter om jag ska göra några förändringar idag om möjligt eller om jag ska ligga mer långsiktigt ett tag fram över.
kommer gärna med tips och förslag efter mitt tänkande och mina försök att trada bra men har just nu lagt på tok för lite tid för att kunna komma med något bra.
Blev en nolla för mycket. 60.000 ska där stå och det är pengar jag har råd att förlora.
Ja det är ett ISK konto jag har öppnat. Okej ja då fattar jag det med pennystocks
Har tänkt att köpa böcker samt jag söker igenom allt jag kan på webben samt youtube.
Tack för all hjälp
Böcker är säkert bra, inget jag personligen använder.
Det mesta går att hitta på internet men sommed allt på internet måste man använda sitt eget huvud och sålla till ett användningsätt som passar sin egen trading stil i de här fallet.
T.ex.
Timothy sykes använder sig av att "Go long, Go short" vilket innebär mer risk men om man vet vad man pysslar med också högre vinster, märk väl förlusterna är också högre när dessa inträffar (ingen kommer undan elt så de kan kosta ibland eller ofta beroende på hur duktig man är)
Jag personligen använder mig inte av detta utan kör traditionellt köp och sälj, ibland dock väldigt sällan lägger jag en stop loss som du snabbt kommer lära dig om.
Jag försöker även jobba så hårt jag kan med att öka mitt innehav i mina aktuella aktie poster.
D.v.s. Sälja vid "högsta nivå" och köpa in mig igen på lägre nivåer och på så sätt kunna öka antal aktier sakta men säkert.
råkar jag köpa för högt anser jag mig "låst" om aktiern hinner sjunka för mycket och de är bara glatt sitta och vänta bättre dagar.
Ett till tips är att hur lockande de än är, använd inte alla pengar direkt.
Starta sakta och bygg på eftersom du lär dig.
Om du verkligen har råd att förlora 60k så tycker jag 10k kan vara ett smart första steg till att lära dig.
Med tiden kommer du lära dig fler och fler uttryck, jag lär mig massor fortfarande efter 8 månader eller nåt, och också förstå mer av hur allt funkar och då har du 50k kvar att börja leka med, kanske dela upp de 25k till efter 2-3 månaderoch sen vänta ytterliggare 2-3 månader innan du går in med resten.
och är du tävlingsmänniska som jag kan du alltid tävla mot dig själv.
resultat vecka för vecka funkar ganska bra för mig för att hålla lite extramotivation på sin plats.
och är det nåt du undrar över fråga här om du vill/inte hittar vad du undrar över.
Verrkar finnas en hel del hjälpasamma människor här även om tråden dött lite på senaste