3525
Sök

Stureplansprofilerna, Vilka svin....

The world is mine
82 Inlägg
10 augusti 2007
Hahaha! Ja han borde ju nästan tända ännu mer på det big_smile

Bad like I wanna be

2 201 Inlägg
10 augusti 2007
svenska lagen är helt värdelös när det gäller detta.
man får inte fildela, men man får tydligen våldta.
bara för att en tjej är lite utmanande/ sexigt klädd så förtjänar hon ändå inte att bli våldtagen. betyder ju inte att hon vill ha sex.

jag läste nånstans att dessa två gick fria för att dom inte visste riktigt att det var våldtäkt dom begått. vet man inte det så bör man spärras in på psyket.

fan vad sånna här är äckliga svin

Bobo
10 augusti 2007
Här är en tjej som känner dem... som försvarar dem i Expressen

http://www.expressen.se/1.791905

?
1 038 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Bobo skrev:
Här är en tjej som känner dem... som försvarar dem i Expressen

http://www.expressen.se/1.791905

Hon verkar ju jävligt smart lol

CITERAR: Men en sak vet jag: Målar man upp sig själv som tjejen som inte kan säga nej blir man också behandlad därefter.

Det ligger i människans natur att ta chansen då den dyker upp – att ta vara på tillfällen. Jag tror knappast att den häktade tjugoettåringen skulle ha våldtagit mig.
Senast redigerat av Evo-Danne (10 augusti 2007)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

392 Inlägg
10 augusti 2007
I den förra våldtäkten som 21åringen var med satt tjejen ifråga i rätten med CIRKA 50 SKADOR på sin kropp, skakandes och gråtandes, en av killarna hade nupit in "sex" i röven på henne. Tror knappast att en tjej går med på att få så mkt skador på sin kropp.
FY F*N

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

454 Inlägg
10 augusti 2007
Dom borde ju åka på smäll så fort nån ser dom .... finns ju så många som inte skulle tveka en sekund , hade dom visat bild i tidningen så hade dom fått stryk oftare å det ska dom ha , förhoppningsvis hade nån råkat slå ihjäl dom oxå

459 Inlägg
15 augusti 2007
Skitsamma igentligen, e dom skylldiga, samt som alla andra våltäckmän, är dom skylldiga på något sätt har dom fan inte rätt å leva, dom förstör inte bara tjejjen för tillfället, UTAN för LIVET!. fan blir så jävla arg.

53 Inlägg
16 augusti 2007
Till och med en kompis till den 21 åriga "stureplans profilen" sa att man är inte oskyldig om man blivit anklagad för våldtäkt 2 ggr samma år.

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer

Maizer
16 augusti 2007
Man får också tänka på att blir man misstänkt för våldtäkt, så är man skyldig i allmänhetens ögon även om det inte stämmer för fem öre. Detta utnyttjar många tjejer i dagens läge, och det är jävligt tragiskt för det blir ju då svårare att tro på en person när det verkligen händer. Såna här "stureplansprofiler" är ju i ett ännu mer utsatt läge då tjejerna vet att det finns pengar att hämta om de skulle vinna i rätten, precis samma som många kändisar råkar ut för.

945 Inlägg
16 augusti 2007
Maizer skrev:
Man får också tänka på att blir man misstänkt för våldtäkt, så är man skyldig i allmänhetens ögon även om det inte stämmer för fem öre. Detta utnyttjar många tjejer i dagens läge, och det är jävligt tragiskt för det blir ju då svårare att tro på en person när det verkligen händer. Såna här "stureplansprofiler" är ju i ett ännu mer utsatt läge då tjejerna vet att det finns pengar att hämta om de skulle vinna i rätten, precis samma som många kändisar råkar ut för.

Bra skrivet.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
16 augusti 2007
Jösses. Vänta tills domen har avkunnats.. kanske kunde vara en god idé?

Det räcker med att vi redan har aftonbaldet och andra liknande skitpublikationer som agerar pöbelrättsväsende.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
16 augusti 2007
brats har jag alltid haft väldigt svårt för och blir inte bättre när man läser sånt här.. dom som ska ha så lätt för att få brudar ska väl inte behöva göra sånt?? men men ska inte dömma dom på förhand.. men hoppas för deras skull att dom inte är skyldiga.. då lär det bli stort uppror på deras krog

8 156 Inlägg
16 augusti 2007
Ibland önskar jag att man kunde kastrera dom permanent.
Varför inte skära bort kulorna på dom? Det vore ett avskräckande straff.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

DFFL
9 020 Inlägg
17 augusti 2007
Morken skrev:
Till och med en kompis till den 21 åriga "stureplans profilen" sa att man är inte oskyldig om man blivit anklagad för våldtäkt 2 ggr samma år.

Ja, men säger kompisen det så måste det ju vara så...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 014 Inlägg
17 augusti 2007
Dödsstraff är ingen bra idé, man förstör mer för brottslingens släkt och vänner än för brottslingen själv.

Vore i så fall klokare att man låter förövaren lida hela livet, så att personen i fråga får smaka samma recept. Exempelvis, uppfinn något preparat som gör det VÄLDIGT smärtsamt att ha sex och injicera dem med det. Verkningstid: 10 år vid första domen, livet ut vid andra domen.

Dödsstraff är också förkastligt eftersom alla enligt mig har rätt till en andra chans... Folk KAN faktiskt bättra sig. De allra flesta av oss här på forumet är bra exempel på det. Jag hoppas och tror att få som vistas här är lika egoistiska och hänsynslösa som exempelvis barn kan vara på grund av brist på mognad.

Dessutom tillkommer variabeln att folk faktiskt kan bli oskyldigt dömda. Det blir svårt för samhället att gottgöra ett sådant misstag som att döma en oskyldig till döden.

Grunden till många rättssystem ligger i att man är oskyldig tills motsatsen bevisats (inte att man är skyldig tills motsatsen bevisats), och att man hellre ska fria än fälla om det föreligger rimligt tvivel.

Våldtäkt är en sak som tjejer, enligt många, spelar allt mer på för att de i det ser ett sätt att vinna någonting, exempelvis pengar, uppmärksamhet eller sympati. Förutom det uppenbara felet att detta leder till domar och stämplar på oskyldiga, så leder det även till att situationen för de verkliga offren förvärras.

Har själv varit med om att en kille blivit anmäld för våldtäkt på en tjej. Som tur var fanns det ett flertal vittnen som efter en del om och men gjorde att han friades från anklagelserna. Tydligen vart tjejen förbannad på snubben för att han kom för snabbt och kom på bakfyllan på den lysande idén att hon skulle hämnas för att han fick ut något av deras 1-night-stand men inte hon. Stämpeln som våldtäktsman fick han leva med flera år efter att han friats från alla anklagelser.

Känner inte till så mycket alls om det här aktuella fallet, och försvarar inte de som utpekas som misstänkta/skyldiga på något sätt, särskilt med tanke på att de faktiskt mer eller mindre erkänt att "det kanske var en våldtäkt men det fattade inte vi". Anledningen till mitt inlägg är att jag tycker det är skrämmande hur folk bildar sina egna åsikter utan att ha alla fakta på hand.

Slutligen vill jag påpeka att folk enligt min åsikt ska vara lika inför lagen, oavsett om de är förortens okrönte konung eller barn till den krönte konungens bästa polare.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
17 augusti 2007
Phaetoon skrev:
Ibland önskar jag att man kunde kastrera dom permanent.
Varför inte skära bort kulorna på dom? Det vore ett avskräckande straff.

Vet du helt säkert att dom är skyldiga? Nej.
Har någon dom avkunnats i det andra fallet än? Nej.
Spekulerar du hej vilt? Ja.

Strålande. Jag är glad att det inte är du som utformat det svenska rättsväsendet. Anklagelser verkar ju räcka för att kastrera folk till höger och vänster i din värld.

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2007
är det någon här som vet hur många våldtäkts fall som leder till fällande dommar ??

vet ni varför det är så få ??
för att väldigt många våldtäkter är efterhandskonstruktioner.

är så många sjuk jävla brudar i vårat land som hittar på va fan som hellst alltså..

men dom som har våldtagit någon på riktigt är fan inte vatten värd ,d et roliga är att dom hamnar på egna anstalter tex skogome eller sin egna jävla pedo avdelning på smälteryd.
dom får inga riktiga fängelse straff som oss vanliga.
har suttit en period på smälteryd (misshandel) då bodde nästan alla pedofiler i en "barack"
och man fick ju absolut inte säga eller göra nått , jag klara mig i 2dagar innan jag sänkte en gubbe som hadde knullat sin dotter .
Idioten hadde mage att komma in när vi satt å spela kort å kalla mig för jävla idiot och att sånna som jag som börjar med kriminalitet i ung ålder aldrig kommer göra annat än att åka in och ut på kåken hela livet.
då fråga jag han om det är bättre å knulla sin dotter... då blev han hysterisk och sa att han skulle döda mig , yeee fine sa jag å spöa skiten ur han.
självklart så fick jag ju  "knall" alltså blev förflyttad redan dagen efter men det var det värt .

ni vet att pedofilerna på skogome och smälteryd åker i grupper till liseberg i terapi syfte fy fan.

men man skall aldrig dömma någon bara för att man är åtalad ! ! ! !

jag har polare som har blivit åtalade för mord och mordförsök men dom har ju absolut inte gjort det, och självklart blev dom friade.

så man skall hålla käft tills dommen är fastställd, inte sitta på ett forum å dömma folk

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

362 Inlägg
17 augusti 2007
måste bara säga en sak.. hur mesigt låter inte "stureplansprofilerna" då?? är vi andra "harrysprofilerna" eller??

våga vägra överklass!!!

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

Sök