3881
Sök

MDS Audiophile Pro APX15 Pro

4 074 Inlägg
17 februari 2010
dbakuten skrev:
BJonsson skrev:
En sak fattar jag inte... Så fort det diskuteras MDS i nån tråd så är det massa skit snack från massa folk MEN om man diskuterar ett annat märke,tex GAS så är det inte alls lika mycket klagande. Kan det vara så att MDS känns som ett hot mot er? Tycker det faktiskt är lite dåligt av vissa återförsäljare (ingen nämnd) av andra märken att hela tiden hålla på klanka ner på MDS,har ni inget annat för er på dagarna än att sitta här på forumet å kasta skit på MDS så förstår jag att MDS kan kännas som ett stort hot mot er verksamhet då jag hittills inte sett nån från MDS som ägnat stora delar av dagen till att smutskasta andra märken utan i stället är på sitt jobb.... Antar att jag kommer få en del skit för detta men det skitet jag i,kan väl tillägga att jag inte heller är nån MDS fantast men hela min vardag går heller inte ut på att propagera mitt missnöje över det!

Jag antar att du syftade på mig.

Som jag skrev innan så är det ingen smutskastning utan bara intressant fråga. Om MDS har haft hjälp av att bygga en av deras flaggskepp av ett anrikt märke som TC sound så är det kanon för MDS kunder.

Mängder av märken tar hjälp av andra tillverkare med deras produkter titta bara på Alpine med deras F1 högtalare så det är inget fel på det.

Så det är bara av ren nyfikenhet om det är sanning eller myt.

MVH//Björn

Nej Björn som jag skrev så syftade jag inte på nån speciell utan jag ser vissa tendenser i alla trådar om MDS att det är mycket negativt som skrivs om dom,dock absolut inte bara från återförsäljare. Visst har MDS haft en del skit produkter men det har väl alla märken. Men som sagt jag gillar inte MDS speciellt mycket själv men jag har fått ändra min uppfattning lite sedan dessa killar dök upp
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 71&p=1
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=161806
Det bevisar ju att det går att spela väldigt högt med MDS produkter med effekt..

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 693 Inlägg
17 februari 2010
Woodman körde ju med Rainbow Hammer basar tongue Kanske MDS som tillverkat dom, men jag tycker dom är grymma big_smile

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 februari 2010
Softis skrev:
Woodman körde ju med Rainbow Hammer basar tongue Kanske MDS som tillverkat dom, men jag tycker dom är grymma big_smile

Eeeeeeeeeeh......du får ta och läsa på lite mer.
MDS tillverkar INTE Rainbow.......
Såvitt jag vet har de agentaturen för dem. Likaså Clarion såvitt inget har förändrats det senaste året.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 074 Inlägg
17 februari 2010
Softis skrev:

Hmm.... ja jo jag vet men om du kikar igenom tråden så ser du att han även kör MDS! smile typ 1214

4 693 Inlägg
17 februari 2010
Lonefox skrev:
Softis skrev:

Eeeeeeeeeeh......du får ta och läsa på lite mer.
MDS tillverkar INTE Rainbow.......
Såvitt jag vet har de agentaturen för dem. Likaså Clarion såvitt inget har förändrats det senaste året.

Jag skrev kanske lilla vän wink

Booyakasha!

1 338 Inlägg
17 februari 2010
Woodman har kört och spelat över 150db med 2st Rainbow hammer 12"

han har även kört med MDS FR12W samt MDS DS1214
Över 150db med 1 Bas. smile

MDS har agenturen för Rainbow. Rainbow är ett eget Märke som kommer från Tyskland.

Mvh/ M

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Styling och biljud Audi A4 "WooDMaN Style :)
1 835 Inlägg
17 februari 2010
TACK mYGeL och BJonsson för att  man blir så snällt omnämnd. smile
Och vist spelar det som bara den med både FR12W basen och DS1214

Bilder från träffar. WooDMaN? foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

Superhedde
255 Inlägg
17 februari 2010
dbakuten skrev:
DJ_Hedde skrev:
De flesta basar kommer idag från samma färgglada katalog från KINA. Tjock som bibeln o med fantastiska högtalare som visst säljs med massa kända namn? Så vem som kopierat vad är faktiskt omöjligt att reda ut och spelar väl heller ingen direkt roll.

Vem som från början sagt att APX byggts av TC-Sounds på Lazzat? Det var ju jag.cool

Tyvärr så stängdes hela bilstereolazzats forumdel pga ett fåtal personers oförmåga att resonera, så några bevis för dessa trådar blir svårt då de idag är inlåsta i Lazzats arkiv.

Kan nog inte styrka det idag då jag glömt hela historien om den. Men den spelade trevligt när jag testade den i Alfan en sväng.

Mvh Mattias Hedin

Det är inte att smutskasta MDS APX basar men vill bara se om det är en sanning eller myt.

Det är ju samma sak som att påstå att de gamla 4-kantiga basarna MDS hade för några år sedan byggdes av Kicker!!

MVH//Björn

Haha.. Jag syftade faktiskt inte på ditt inägg alls Björn även om jag nu förstår att du reflekterade över det. Vad jag menade var bara att de flesta "super-duper"-märkens toppbasar samsas i samma färgglada katalog som riktig dyngaranch. Vem som helst med ett litet kapital kan beställa i princip vad som helst från Kinas stora bibel. Bra som dåligt.wink

Mvh Mattias Hedin

DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999. Musikproducent. #mattheroproducer

16 197 Inlägg
17 februari 2010
BJonsson skrev:
dbakuten skrev:
BJonsson skrev:
En sak fattar jag inte... Så fort det diskuteras MDS i nån tråd så är det massa skit snack från massa folk MEN om man diskuterar ett annat märke,tex GAS så är det inte alls lika mycket klagande. Kan det vara så att MDS känns som ett hot mot er? Tycker det faktiskt är lite dåligt av vissa återförsäljare (ingen nämnd) av andra märken att hela tiden hålla på klanka ner på MDS,har ni inget annat för er på dagarna än att sitta här på forumet å kasta skit på MDS så förstår jag att MDS kan kännas som ett stort hot mot er verksamhet då jag hittills inte sett nån från MDS som ägnat stora delar av dagen till att smutskasta andra märken utan i stället är på sitt jobb.... Antar att jag kommer få en del skit för detta men det skitet jag i,kan väl tillägga att jag inte heller är nån MDS fantast men hela min vardag går heller inte ut på att propagera mitt missnöje över det!

Som jag skrev innan så är det ingen smutskastning utan bara intressant fråga. Om MDS har haft hjälp av att bygga en av deras flaggskepp av ett anrikt märke som TC sound så är det kanon för MDS kunder.

Mängder av märken tar hjälp av andra tillverkare med deras produkter titta bara på Alpine med deras F1 högtalare så det är inget fel på det.

MVH//Björn

Nej Björn som jag skrev så syftade jag inte på nån speciell utan jag ser vissa tendenser i alla trådar om MDS att det är mycket negativt som skrivs om dom,dock absolut inte bara från återförsäljare. Visst har MDS haft en del skit produkter men det har väl alla märken. Men som sagt jag gillar inte MDS speciellt mycket själv men jag har fått ändra min uppfattning lite sedan dessa killar dök upp
Det bevisar ju att det går att spela väldigt högt med MDS produkter med effekt..

jo men bara för att de går att spela högt me saker så behöver dom väl inte va bra???

typ som att säga att en bil är bra bara för att den kan köra fort.  wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 074 Inlägg
17 februari 2010
evilaudio skrev:
BJonsson skrev:
dbakuten skrev:

MVH//Björn

jo men bara för att de går att spela högt me saker så behöver dom väl inte va bra???

typ som att säga att en bil är bra bara för att den kan köra fort.  wink

Hmm.... definitions fråga! big_smile beror ju på om man är ute efter att spela högt eller inte.
Hur mycket finljuds basar de är har jag ingen aning om. Men som sagt 154.1db med 4st MDS 12or för 1100kr styck är väl rätt bra eller?

4 074 Inlägg
17 februari 2010
WooDMaN skrev:
TACK mYGeL och BJonsson för att  man blir så snällt omnämnd. smile
Och vist spelar det som bara den med både FR12W basen och DS1214

Ingen orsak! big_smile

210 Inlägg
22 februari 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/135138/864956_sdpl62.jpg
Bandpasslådan till min APX 15 Pro. Totalfel?

Såhär ser lådan ut till min Audiophile APX15 Pro. Tyckte att det var väldigt märkligt att det är helt slutet vid konen (längst ner i bild). Googlade på bandpasslådor och hittade inte en enda som Inte hade port/luftning vid konen.
Är denna låda katastrofalfel?

Väldigt tacksam för svar då jag inte riktigt tycker att det låter bra!

The best part of fighting is the make up sex

297 Inlägg
22 februari 2010
finns olika konstruktioner på bandpass så är inga fel direkt, dock troligtvis inte rätt låda till ditt öra wink eller kanske fel uträknad om den är hemmabyggd?

210 Inlägg
22 februari 2010
Jonathan_lindgren skrev:
finns olika konstruktioner på bandpass så är inga fel direkt, dock troligtvis inte rätt låda till ditt öra wink eller kanske fel uträknad om den är hemmabyggd?

Iofs möjligt.
Han jag köpte av påstod att den var byggd av Mds "/
Men jag har planer på att bygga en basreflex låda istället, för när man ändå har en bas med 74mm slaglängd så vill jag se den smile

4 693 Inlägg
22 februari 2010
prylboeg skrev:
Jonathan_lindgren skrev:

Iofs möjligt.
Men jag har planer på att bygga en basreflex låda istället, för när man ändå har en bas med 74mm slaglängd så vill jag se den smile

Helt rätt inställning big_smile Om du har så lite luft framför konen som bild snygga bild visar så är den troligtvis helt fel.

Booyakasha!

Najs
22 februari 2010
har en apx 12" o driver de med Mds audiphile aph1DD steg o de funkar utmärkt.

210 Inlägg
22 februari 2010
Softis skrev:
prylboeg skrev:
Jonathan_lindgren skrev:

Iofs möjligt.

Helt rätt inställning big_smile Om du har så lite luft framför konen som bild snygga bild visar så är den troligtvis helt fel.

Bilden är ej proportionsenlig* Men jag tyckte att det var väldigt snålt hmm
Ska eventuellt testa att kapa av sidan framför konen, och byta ut den mot plexiglasskiva ist. Om du har bandpass, kan du ha portar och kon åt olika håll?

21 761 Inlägg
22 februari 2010
Man kan vända basen åt vilket håll som helst i bandpasslådor, dvs magneten i den slutna eller i den portade kammaren. Det viktiga är att göra kammarvolymerna rätt och sätta portarna i den kammare som är beräknad att ha portar.

Med vissa baselement så blir den slutna kammaren för liten så att basens magnet inte ryms där, i så fall måste man ha magneten i den portade kammaren. Det finns faktiskt en fördel med att ha magneten i den portade kammaren, basens talspole får bättre kylning eftersom luften rör sig ut/in i porten/portarna. smile

16 197 Inlägg
22 februari 2010
tror att den baslådan har sutit i en volvo förut??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

210 Inlägg
22 februari 2010
evilaudio skrev:
tror att den baslådan har sutit i en volvo förut??

Inte en blekaste tyvärr, snubben jag köpte av hade hur många bilar som helst!tongue

Suck va krångligt d ska vara att bygga en bra låda, Varje specifik bas i sig bör ha en specifik låda?

Sök