3090
Sök

Kan man polisänmäla?

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Hade en fest 31 Mars är hemma.. jag åkte iväg med en kompis och skulle fixa några grejer och medan jag var borta så stod en kille och sprutade ut våran brandsläckare, dagen efter kom han och hämtade brandsläckaren och sa att han skulle fylla på eller köpa ny, nu har det gått ett tag och han har inte hört av sig eller något, Jag har ju vittnen på att han lovade att han skulle fixa tillbaka brandsläckare, 2st "fristående" + mig och han då.. så, kan man göra en polisanmälan på detta? och var skulle man då kunna polisanmäla han för? för det har gått 4 måbnader nu och han har hört av sig! Hoppasn ågon kan hjälpa mig!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Bobo
10 augusti 2007
Vet du vem han är kanske du borde kontakta honom först och ge honom en deadline på att fixa det. Sedan kanske det skulle varit bättre från början att bara kräva honom på pengar?

Tycker samtidigt det är svårt när man har fest, vart ska man dra gränsen för vad vissa ska betala osv, låter idiotiskt att tömma en brandsläckare men kanske bättre att inte bjuda honom nästa gång. Visst kan du polisanmäla honom men tveksamt att det kommer hända så mycket tyvärr.

Maizer
10 augusti 2007
Känns lite snålt att anmäla någon för det.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
10 augusti 2007
Om han inte lämnat tillbaka den så är det ju stöld.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Bobo skrev:
Vet du vem han är kanske du borde kontakta honom först och ge honom en deadline på att fixa det. Sedan kanske det skulle varit bättre från början att bara kräva honom på pengar?

Tycker samtidigt det är svårt när man har fest, vart ska man dra gränsen för vad vissa ska betala osv, låter idiotiskt att tömma en brandsläckare men kanske bättre att inte bjuda honom nästa gång. Visst kan du polisanmäla honom men tveksamt att det kommer hända så mycket tyvärr.

Fattar inte det där med fest? om han stod och sprutade ut den, såklart då ska ju han fixa en ny eller ge pengar! jag ska kontakta honom igen, men annats kan man ju anmäla honom för stold och sen för han har sprutat ut en brandsläackare som är tvunget till i en lägenhets trappa..

Bobo
10 augusti 2007
MadeByMe skrev:
Bobo skrev:

Fattar inte det där med fest? om han stod och sprutade ut den, såklart då ska ju han fixa en ny eller ge pengar! jag ska kontakta honom igen, men annats kan man ju anmäla honom för stold och sen för han har sprutat ut en brandsläackare som är tvunget till i en lägenhets trappa..

Du är nog tyvärr inte den första som fått saker förstörda på en fest, det är en av nackdelarna när man har fest i sitt hem. Tillhör brandsläckaren eran lägenhets uppgång eller är det du som äger den? Vad är värdet för denna brandsläckare?

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Bobo skrev:
MadeByMe skrev:
Bobo skrev:

Du är nog tyvärr inte den första som fått saker förstörda på en fest, det är en av nackdelarna när man har fest i sitt hem. Tillhör brandsläckaren eran lägenhets uppgång eller är det du som äger den? Vad är värdet för denna brandsläckare?

Lägenhetens uppgång.. ja du. den var en ganska stor, men vet inte om det var pulver eller skum..

Trött
48 Inlägg
10 augusti 2007
ah fyllegrej ju, stick och köp en ny istället, tråkigt om det skulle hända något och du inte har någon brandsläckare

Cossie med mos

1 256 Inlägg
10 augusti 2007
Lönlöst att polisanmäla, du kommer att få brev nån vecka senare att utredning är nerlagd på grund av bristande bevis, sen så hade du fest.. Då får man skylla sig själv, försäkringen gäller inte ens om det är fest och om något händer.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Jonni skrev:
Lönlöst att polisanmäla, du kommer att få brev nån vecka senare att utredning är nerlagd på grund av bristande bevis, sen så hade du fest.. Då får man skylla sig själv, försäkringen gäller inte ens om det är fest och om något händer.

okaj.. räcker det inte om man har flera vittnen som såg han spruta ut den ens? eller att man har vittnen på att han säger att han ska fixa en ny osv ? yikes

peGGY skrev:
ah fyllegrej ju, stick och köp en ny istället, tråkigt om det skulle hända något och du inte har någon brandsläckare

Stick och köp en ny? dom är inte billiga ska du veta!

Klyphuggare
328 Inlägg
10 augusti 2007
åk hem till han och hämta lite grejor bara så är det löst

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 augusti 2007
Den spännande frågan du inte har svarat på är ju om du känner honom..
Gör du det - vad säger han i nuläget om det?
Gör du det inte - Blir ganska lönlöst att polisanmäla då du inte vet vem polisen ska "haffa"..

Bobo
10 augusti 2007
Sökte lite och helt billiga verkar de inte vara, här är ett exempel

Brandsläckare, skum 9 liter     1595:-

Vem säger att du ska fixa en ny då? är det hyres/bostadsvärden?
Senast redigerat av Bobo (10 augusti 2007)

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
Bobo skrev:
Sökte lite och helt billiga verkar de inte vara, här är ett exempel

Brandsläckare, skum 9 liter     1595:-

Vem säger att du ska fixa en ny då? är det hyres/bostadsvärden?

Det är  lite pengar ja! tongue hehe..

Nja. det är väl ingen som säger det, men det finns en brandpost som står tom tongue och om något händer så komemr det förmodligen bli utredning på det osv osv.. tongue

ludde__mannen skrev:
Den spännande frågan du inte har svarat på är ju om du känner honom..
Gör du det - vad säger han i nuläget om det?
Gör du det inte - Blir ganska lönlöst att polisanmäla då du inte vet vem polisen ska "haffa"..?

Jag känner honom inte, men vet vem det är osv.. ska se om man kan få någon kontakt med honom!

Gjorde också ett misstag, han hade glömt sina bil nycklar i en kompis bil, så jag tog hand om dom, men så var jag så jävla dum själv att ge tillbaka dom när han hämtade brandsläackaren, ångrar mig grovt för det sad

Bobo
11 augusti 2007
En brandpost som står tom... hehe. Ring brandmästaren och låt upprörd och förklara att det inte finns någon släckare längre och att du inte har en aning om hur den försvann, då kommer det nog en ny snabbt, lite fult men borde fungera.

Inläggskritiker
990 Inlägg
11 augusti 2007
peGGy skrev:

Sant, vem har inte gjort dumheter på fyllan ?
I värsta fall kan du väl ringa o småhota med snut anmälan, men gå inte längre än så.
Bara jobbigt och sitta nere på station och gnabba med en snut.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
Hammarslag skrev:
peGGy skrev:

Sant, vem har inte gjort dumheter på fyllan ?
I värsta fall kan du väl ringa o småhota med snut anmälan, men gå inte längre än så.
Bara jobbigt och sitta nere på station och gnabba med en snut.

Jobbigt att åka till stationen? nää tongue bara gå över gatan! tongue från mitt tv rum ser jag polisbilar och ingången dit! big_smile haha även civil polisbilar ser jag, ibland kommer någon mc polis.. tongue hehe

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 augusti 2007
Att man orkar...
KÖP EN NY FFS.
Eller beg på blocket, har du ens kollat där?
http://www.blocket.se/li?q=brandsl%E4ck … 10&w=3
Ett par hundra för en fet jävel.
Problem solved, ta inte upp polisernas värdefulla munk-ätar-tid med din meningslösa anmälan som läggs ner innan den ens blivit läst av nån. tongue
Senast redigerat av FL3JM (11 augusti 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 augusti 2007
Maizer skrev:
Känns lite snålt att anmäla någon för det.

håller faktiskt med, men visst stöld är stöld men orka hålla på om en sak smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Proljece?
1 464 Inlägg
11 augusti 2007
MadeByMe skrev:
Hade en fest 31 Mars är hemma.. jag åkte iväg med en kompis och skulle fixa några grejer och medan jag var borta så stod en kille och sprutade ut våran brandsläckare, dagen efter kom han och hämtade brandsläckaren och sa att han skulle fylla på eller köpa ny, nu har det gått ett tag och han har inte hört av sig eller något, Jag har ju vittnen på att han lovade att han skulle fixa tillbaka brandsläckare, 2st "fristående" + mig och han då.. så, kan man göra en polisanmälan på detta? och var skulle man då kunna polisanmäla han för? för det har gått 4 måbnader nu och han har hört av sig! Hoppasn ågon kan hjälpa mig!

Köp en ny tror verkligen inte han kommer köpa och dom kostar typ 500kr på biltema lol!!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Sök