4404
Sök

Motorn gick efter bilen var avstängd!?

892 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Säker på att jag sett en sån här tråd förut, men har halvt sökt ihjäl mig och är trött, så jag orkar fan inte leta mer. smile

Var ute med bilen idag, en snabb runda till affärn. När jag stängde av den stängde motorn av...för att en halv sekund senare gå igång igen...och sen kanske 3 sekunder senare stänga av. Alltså, jag satt med nyckeln i handen. När jag sen skulle starta bilen igen så var den aningen mer svårtstartad än den brukar vara.
När jag kom hem från affären så testade jag stänga av den och sätta på den igen, inga problem då.

Nån som vet vad som kan ha hänt eller om det är nått fel jag bör kolla upp? Bilen hade ju inte hunnit fått nån direkt temperatur efter max 5 km körning, och jag körde väl inte direkt hårt... roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Drifttekniker
224 Inlägg
12 augusti 2007
Skulle gissa på tändningslåset.

892 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Hmm, fast tändningen var helt säkert av. Alla lampor var ju släckta och bilen helt avstängd. Kan det fortfarande vara det? hmm

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

873 Inlägg
12 augusti 2007
Kan vara en läcka någonstans, insuget och att bilen glödtänder.

Don't get mad, get even.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 augusti 2007
möjligtvis en vacum slang som låsnat men vet inte om det finns på din bil hmm
är så på våran gamelmerca lossnade en vacumslang till nåt vet ej vad men gick ej stänga av kunde köra hur långt man ville med nycklen i näven tongue

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
12 augusti 2007
HA.. inte som på min arbetsbil förut då.. den gick så länge man höll bromsen nertryckt efter ha tagit ur nyckeln.. eh.. sen visade det även sig att slog man på varnings blinkersen och bromsade samtidigt så blinkade allt i hela bilen.. vi var lite funderasamma tills vi hitta felet.. en fiiin liten kabelbrand hadde det blitt.. dvs tok-kortis i hela el-systemet smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

21 761 Inlägg
12 augusti 2007
Även tändstiften bör man kika på, det har kanske blivit slaggrester vid elektroderna.
Senast redigerat av Drönirettab (12 augusti 2007)

4 554 Inlägg
12 augusti 2007
har också vart med om detta fenomen, fast då hade vi en husvagn påkoppld på en v40 när husvagnen va på kunde man ta nyckeln och bilen gick som den skulle med lyse och allt

kanske nått som kan leda någonstans.. någon kabel i ljuset eller så som ligger ihop, antagligen inte samma system eftersom det är en opel men de e alltid nått

Smålänning
7 887 Inlägg
12 augusti 2007
Aldrig vart med om det felet, och jag har vart med om många konstiga elfel (En polare åker peugeot), men jag skulle nog kolla upp överslag och alla kablar i kabelhärvorna till insprutning och tändning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Senator
323 Inlägg
12 augusti 2007
hade ett liknande fel på en peugeot 306 gti på skolan! den gick inte att stänga av med nyckel! det va tändningslåset! men att den startar igen är ju ganska lurigt! hehe

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök