2669
Sök

BMW kallstartsventil?

16 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Funderar på om kallstartsventilen kan vara defekt, då bilen går normalt när den är kall, för att senare hacka och gå ojämnt endast på halvgas eller mindre.

Den har stått i ca två år, och innan kördes den tom på bränsle, om det kan ha nån betydelse. Kanske den har sugit upp nåt skit i filtret från tanken? men jag tror mest på det där med kallstartsventilen...några tips?

Tacksam för svar!!!
Senast redigerat av palmen89 (12 augusti 2007)

198 Inlägg
12 augusti 2007
när jag köppte min första bmw så hade den stått i ett år en 520 92a å jag hadde samma problem men då var de lmm en

16 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Tack för tipset! men vågar man ta ur lmm en utan att de blir nån felkod till datorn och att den vägra starta sen?

.......
2 655 Inlägg
13 augusti 2007
palmen89 skrev:
Tack för tipset! men vågar man ta ur lmm en utan att de blir nån felkod till datorn och att den vägra starta sen?

jadå, utan problem, du kan koppla bort de mesta på bilen utan att de blir nån felkod. kunde ja på min iallfall. så de e barata lös och kolla de:D...

2 652 Inlägg
13 augusti 2007
precis som dom säger den är bara att koppla ur , ingen felkod kommer komma

16 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
okej! då vet jag:)

Evolution Garage
394 Inlägg
13 augusti 2007
Tomgångsmotorn kan vara skitig och orsaka problem vid tomgång/lågvarv. Typiskt fel på BMW smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

16 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
okej, jag drog ur kontakten till lmm:en när den gick som en påse nötter, d.v.s halvtaskigt på tomgång m.m och då vart det en betydligt bättre skillnad! så jag tog ur den och jag märkte att en ledning där bl.a termistorerna satt, var av...så det blir nog till att köpa en ny eller begagnad lmm.

Så jag satte tillbaka lmm:en. Men, går det att köra normalt med kontakten urkopplad? eller kan nånting ta skada?

12 086 Inlägg
13 augusti 2007
Den kommer troligen gå på ett "nödläge" där den drar en jävla massa soppa bara,.

16 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
okej! tack då vet jag:D

16 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Tack för tipset om lmm:en!!! bytte den mot en begagnad så nu går den klockrent! co-halten blev rena friskluften på bilprovningen wink

Sök