Det sitter i orginal på innerskärmen ovanför batteriet. (vänster sida)
Rent elektriskt så kopplas det in i serie med spridarna. Den gemensamma anslutningen i motståndspacken kopplas till radioavstörningsreläets utgång och varje motstånd kopplas sedan till varsin spridare.
Sedan kan olika bränsleboxar vara lite olikt kopplade beroende på om dom har suttit på bilar med AC/ECC och/eller elkylfläkt. Så om du vill ha en klima/elkylfläkt som skall fungera så kan man endera få välja rätt box eller få koppla om en del i handsken till bränsleboxen.
Sedan får man passa sig för boxar från 91 eller tidigare då dessa vill ha kallstartspridare.
/Göran
patrikhornfeldt skrev:
Okej, tackar . De var det ja ville höra . Bara en sak . Spridar motståndet, vars ska det sitta?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
vart skilljer tändboxarna då?? å jag vill ha en liten enklare förklaring på spridarna håller nämligen sj på med detta... funkar de inte att sätta på turbo spridare på min Gl om jag byter till turbo Boxar??? LH2.4 med Kallstartsventil