4342
Sök

Böter för bilstereo.

312 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Är det sant att man kan bli bötfälld för att man spelar musik i stan med bilstereo, på allmän platts alltså? Jag fick iaf böter på 1000kr när jag och ett par kompisar var ute och gled vid 02-03 tiden och då stannade två snutar oss och frågade om jag vill betala böter på plats eller ta upp de i rätten, valde givetvis rätten för jag tycker det måste finnas en gräns som räknas till "onödigt buller i trafiken" och polisen sa bara att de är upp till honom att avgöra.

Aja är bara så skrattretande, känns som om dem gjorde det bara för att jävlas smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
17 augusti 2007
Har lite svårt att tänka mig det men kanske inte helt omöjligt.
Låter iallafall sjukt att åka dit på lite bilstereo. Hade någon klagat på er eller var det bara vad poliserna tyckte?

/Ena

409 Inlägg
17 augusti 2007
hmm låter skumt. jag släppte iofs över 2 snutar som gick till fots och den ena av dom signalerade lite lätt att jag skulle vrida ner lite, med ett leende på läpparna asså. men då var det ju iofs nåt slags uppträde jämte vägen där jag körde så jag förstår att hon signalerade.

jag tycker du ska gå till rätten med det big_smile

Balle_89
17 augusti 2007
Har blivit tillsagd o skruva ner, men böter?tongue Är väl om man stör allmänheten isåfall kanske tongue

78 Inlägg
17 augusti 2007
Jag var också nära på att få böter när jag var i Kristianstad utanför ett disko och spela musik..De var vid 02.00..Dom kom fram till mig och sa att om jag inte sänker musiken så kommer jag att få böter. Då sänkte jag direkt..Hade inte lust att få några böter...

Burn Ruber Not Your Soul

Drop Shop
926 Inlägg
17 augusti 2007
är väl helrätt. inte värre än när nån granne har fest långt in på natten. inte direkt lagligt det heller.

men kan hålla med om att det är jävla löjligt.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
17 augusti 2007
Har också blivit stoppad för å spelat för högt.. slapp dock böter för han va snäll. Men de har nåt med att man inte ska överrösta uttryckningsfordons sirener, man ska kunna höra dom även om man spelar musik.. man kan alltså inte spela så hög musik..
Senast redigerat av Manne (17 augusti 2007)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

312 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Givetvis är det förståeligt, men just den gatan är det inte många folk som bor på och isf är det högt uppe i våningshus. Sen så hade vi ju inga värsting grejjor så förstår inte hur de kunnat spela så högt. Någor rackligt slutsteg som drev 6,9or och en billig 12" bas och volvo original 4" fram.

197 Inlägg
17 augusti 2007
har hört att så länge du rullar/kör med bilen så kan man spela hur mycket man vill men står man å "hänger" vid tappen som epa boysen brukar göra  å spela högt då kan det bli gnäll

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

C20LET
1 041 Inlägg
17 augusti 2007
hände mig samma sak att jag gled i stan o då stannade polisen på min sida i trafikljuset o sa att jag måste sänka musiken.

jag frågade varför?
är det olagligt att spela musik?
Han svarade nej men det är uppmärksamhetväkande o därför bad han mig sänka volymen.
Han sa inte att det e emot reglarna, men i ditt fall vet jag inte va jag ska säga!

Vi tycker olika vet jag, that's it

Muttley
18 augusti 2007
de är olagligt att spela för högt jo..
har för mig att du får spela ca 85 db vid rullande och 80 stillastående, inte högre i bebott område då såklart.
bötesbelopp är runt 1000 kr.

vet detta pga att en kompis som precis köpt bil som är ombyggd för ljugdbygge fått papper angående detta också från byggarna...

så sorry spela lugnt i stan wink

1 019 Inlägg
18 augusti 2007
tkd_rille skrev:
de är olagligt att spela för högt jo..
har för mig att du får spela ca 85 db vid rullande och 80 stillastående, inte högre i bebott område då såklart.
bötesbelopp är runt 1000 kr.

vet detta pga att en kompis som precis köpt bil som är ombyggd för ljugdbygge fått papper angående detta också från byggarna...

så sorry spela lugnt i stan wink

Löjligt isånnafall tycker jag tongue

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

FreddeK
18 augusti 2007
helt jävla rätt...är så trött på snorungar som åker runt och basar mellan hyreshus etc...sen vet jag ju inte hur högt du spela så jag ytrar mig inte om det var befogade böter just du fick!

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
18 augusti 2007
Suck...Jag blir så jävla trött på sånthär! Det är så jävla löjligt att man inte ska kunna använda grejjerna man köpt för oftast dyra pengar. Trivs man inte? Köp ett par peltor-kåpor! Sen visst man behöver inte köra volymreglaget i botten mitt i ett bostadsområde men man tycker väl att innuti en bil med rutorna uppe borde man få spela hur högt man vill det är ju ändå ensjälv som sitter i detta ljud...

När kommer det lagar om dresskoder?

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

Colaberoende
1 219 Inlägg
18 augusti 2007
Att det har med sirener att hos utryckningsfordon har jag svårt att förstå. Då skulle ju inte en enda döv få ha körkort.

Körskoleläraren sa att innan varje omkörning så skulle man tuta så man varnade bilen framför. Jag ställde fråga då hur man ska göra om personen framför har hörselproblem eller är rent av 100% döv. Han harklade sig och förklarade då att "blinka med helljuset då".

Spela så högt ni vill. Har det inte kommit in klagomål så tror jag dom har svårt att få igenom något.

/Ena

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 augusti 2007
Man får ej enligt lag överösta tutans volym! Därav böterna. Har sj åkt på samma skit. Idiot regler...

C H E V R O L E T <3

2 600 Inlägg
18 augusti 2007
tycker det är så jävla löjliga regler och skit nu förtiden snart får man väll inte gå på gatan me shots på sig tongue ursäkta min dåliga humor tongue

gör som jag kör gubba racer=)

603 Inlägg
18 augusti 2007
Children-Of-Bodom skrev:
Man får ej enligt lag överösta tutans volym! Därav böterna. Har sj åkt på samma skit. Idiot regler...

Bygga en sjuhelvetes tuta och demonstrera för farbror blå när han påpekar detta kanske ! ? ! ?

In hoc signo vinces

304 Inlägg
18 augusti 2007
Det var kanske ditt musikvall som retade poliser? Typ om de inte gillar Hip Hop och du hade det på. big_smile Annars kunde du få varning. Personligen tycker jag att att ge bötter direkt är inte så rätt. Man skall informera först. Så farligt var det inte... även om jag inte skulle vara glad att få höra passerade bilar så sent. smile
Senast redigerat av Sir_Ed (18 augusti 2007)

I have my own race...

Colaberoende
1 219 Inlägg
18 augusti 2007
Skyll på att du betalar en avgift till STIM för att kunna få spela för allmänheten.

/Ena

Sök