4418
Sök

Böter för bilstereo.

Teddan
2 495 Inlägg
18 augusti 2007
Cloudsurfer skrev:
Suck...Jag blir så jävla trött på sånthär! Det är så jävla löjligt att man inte ska kunna använda grejjerna man köpt för oftast dyra pengar. Trivs man inte? Köp ett par peltor-kåpor! Sen visst man behöver inte köra volymreglaget i botten mitt i ett bostadsområde men man tycker väl att innuti en bil med rutorna uppe borde man få spela hur högt man vill det är ju ändå ensjälv som sitter i detta ljud...

När kommer det lagar om dresskoder?

har man köpt en bil som gör 290km/h så ska man få köra så fort ??
eller man har köpt en cross så skall man få använda den på vägen ?

konstigt resonemang du har .... musk stör som fan.
ibland på nätterna kommer det epa-raggare eller va fan det nu är å kör inne i villa kvarteret där jag bor å dom spelar som fan är jävligt störande när man skall sova och har barn som sover.

fan jag ska nog ut å köra i 250km/h med min bil, den går ju så fort så då måste jag ju få använda det:cool:

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 600 Inlägg
18 augusti 2007
r-ted skrev:
Cloudsurfer skrev:
Suck...Jag blir så jävla trött på sånthär! Det är så jävla löjligt att man inte ska kunna använda grejjerna man köpt för oftast dyra pengar. Trivs man inte? Köp ett par peltor-kåpor! Sen visst man behöver inte köra volymreglaget i botten mitt i ett bostadsområde men man tycker väl att innuti en bil med rutorna uppe borde man få spela hur högt man vill det är ju ändå ensjälv som sitter i detta ljud...

När kommer det lagar om dresskoder?

ibland på nätterna kommer det epa-raggare eller va fan det nu är å kör inne i villa kvarteret där jag bor å dom spelar som fan är jävligt störande när man skall sova och har barn som sover.

fan jag ska nog ut å köra i 250km/h med min bil, den går ju så fort så då måste jag ju få använda det:cool:

de kan jag hålla me om en viss del och  det är om man ha barn eller nått som blir lätt störda.  man behöver ju inte köra mitt i ett bostas område me hög volym sent på natten det borde nog dom flesta vet vid det här laget tycker man .

gör som jag kör gubba racer=)

1 058 Inlägg
18 augusti 2007
ni vet väl att man inte ens får köra i ett tätbebyggt område sent på natten i onödan, alltså bara ströga runt. min polare har fått böter för det ;P så att man spelar hög musik mitt i natten är nog att räkna som förargelseväckande eller något åt de hållet..

PoLoud =D

Teddan
2 495 Inlägg
18 augusti 2007
vw_performance skrev:
ni vet väl att man inte ens får köra i ett tätbebyggt område sent på natten i onödan, alltså bara ströga runt. min polare har fått böter för det ;P så att man spelar hög musik mitt i natten är nog att räkna som förargelseväckande eller något åt de hållet..

precis som du säger finns det en paragraf som heter
"onödig och störande körning med motordrivet fordon vid bostadsbebygelse".

1 058 Inlägg
18 augusti 2007
r-ted skrev:
vw_performance skrev:

precis som du säger finns det en paragraf som heter
"onödig och störande körning med motordrivet fordon vid bostadsbebygelse".

precis ;P så kunde man oxå uttrycka sig!

PoLoud =D

116 Inlägg
18 augusti 2007
jag fick 700 kronor i böter för jag spelade musik (förargelseväckande beteende) jag skulle kunna svälja det om det inte var så att klockan inte ens var nio på kvällen en lördag kväll och jag åkte på en gata mellan 2 krogar som båda pumpade musik ut på gatan.

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Uddevalla (Saltkällan)
15 Inlägg
20 augusti 2007
man kan åka fast för att man spelar för mycket... om ljudet överröstar motorljudet och de finns vissa paragrafer om hur högt en bil får låta... vet inte riltigt hur många db det är men... vet att några blev stoppade på studenten i uddevalla iallfall.. dom tyckte de var löjligt och ville varken böta eller gå till rätten... polisen tog deras sterio istället...

dom blev nog nöjda... nån av polisen lär ju ha en rätt bra sterio iallfall

Magnus Knifsund. low and slow

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
20 augusti 2007
det är ju fan sjukt att man kan åka dit för det.. visst det några säger att inom tätbebyggt område eller villa område så säger det sej själv att man vrider ner.. men kör man mitt i stan eller så då borde det inte vara någon fara, alla fyllon som skriker, flaskor går sönder mot marken och alla krogar som spelar musik som fan då??

2 911 Inlägg
20 augusti 2007
r-ted skrev:

Du jämför ett agerande som framkallar fara för ditt och andras liv med total hänsynslöshet med att ratta upp stereon när man passerar ditt hus.

Jag blir förvånad ibland över vissa liknelser.

49 Inlägg
20 augusti 2007
Och hur högt får en bil låta då? vet att dom kan gnälla på det på besiktningen men var går gränsen? min kommer upp i 114db vid 3000varv men ingen som sagt något.
nya bilar hörs knappt att dom är ingång jämtemot sportbilar som mullrar mysigt cool

~wrooooom psssscchhhtttt~

Teddan
2 495 Inlägg
20 augusti 2007
Decibel skrev:
r-ted skrev:

Du jämför ett agerande som framkallar fara för ditt och andras liv med total hänsynslöshet med att ratta upp stereon när man passerar ditt hus.

nu skall du inte ta min liknelse så allvarligt ... det var ganska ironiskt och jag ville bara framhäva idiotin över att vissa tror man får använda allt man köper...

jag kör inte i 250km/h eller jo det gör jag faktiskt .. är ju i tyskland flera ggr om året å där gasas det ganska friskt .

Teddan
2 495 Inlägg
20 augusti 2007
det är olagligt att chippa sin bil oxå !!!!!!  även om man har köpt det så är det olagligt att använda osv

2 911 Inlägg
20 augusti 2007
r-ted skrev:
det är olagligt att chippa sin bil oxå !!!!!!  även om man har köpt det så är det olagligt att använda osv

Sluta blanda ihop begrepp som olagligt och inte tillåtet.

Det är två skilda saker.

Sen kan vi diskutera den juridiska aspekten på just chipp i en annan tråd om det intresserar herrn, själva chippandet är extremt lagligt, för kännedom.

2 911 Inlägg
20 augusti 2007
r-ted skrev:
Decibel skrev:
r-ted skrev:

nu skall du inte ta min liknelse så allvarligt ... det var ganska ironiskt och jag ville bara framhäva idiotin över att vissa tror man får använda allt man köper...

jag kör inte i 250km/h eller jo det gör jag faktiskt .. är ju i tyskland flera ggr om året å där gasas det ganska friskt .

Jag förstår scenariot till fullo, du pratar om ett fåtal kids som inte lärt sig att visa hänsyn, men att generellt förbjuda bilstereo är bara löjligt och jag kommer vara en som aktivt kommer bryta mot det, jag tar det gärna så långt som till rätten bara för att pröva den juridiska hållbarheten.

Teddan
2 495 Inlägg
20 augusti 2007
Decibel skrev:
r-ted skrev:
Decibel skrev:

Jag förstår scenariot till fullo, du pratar om ett fåtal kids som inte lärt sig att visa hänsyn, men att generellt förbjuda bilstereo är bara löjligt och jag kommer vara en som aktivt kommer bryta mot det, jag tar det gärna så långt som till rätten bara för att pröva den juridiska hållbarheten.

jag lyssnar oxå på musik i min bil , så högt den original monterade bose anläggningen klarar.
är inte alls för något förbud eller liknande.... men när 740raggarna i byn åker runt å lyssnar på eddie fram till ftra på morronen så är det störande och jag tycker absolut att det skall bötfällas.

ang chippning så är utförande lagligt , precis som att sälja tex minimoto, cross osv.
men inget dera får användas på allmän väg.

å missförstå mig inte jag är inte i mot trimmade bilar, jag är inte imot bilstereo .
det jag itne gillar är allt jävla oväsen mitt i nätterna! ! ! !

1 142 Inlägg
20 augusti 2007
dom får komma ut med en ny regel och skylt da....som en P skyllt fast det är en stereo så står det vilka tider man får lyssna på musik under helger mm..... :p hehehe

NoFuckNoRide
474 Inlägg
20 augusti 2007
som sagt det finns folk till precis ALLT!

Sug Performance Club

*.*
54 Inlägg
21 augusti 2007
Ni bör inte klaga på poliserna eftersom de bara följer reglerna. Det är inte tillåtet att överrösta eveneutlla ljud i trafiken, såsom tutan. Kan vara bra att höra den, räddar många liv. Inte för att vara den som är den, ville bara säga att det trots allt inte är tillåtet tongue

Gó?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 augusti 2007
tkd_rille skrev:
de är olagligt att spela för högt jo..
har för mig att du får spela ca 85 db vid rullande och 80 stillastående, inte högre i bebott område då såklart.
bötesbelopp är runt 1000 kr.

vet detta pga att en kompis som precis köpt bil som är ombyggd för ljugdbygge fått papper angående detta också från byggarna...

så sorry spela lugnt i stan wink

Jäkla tur man inte bor mitt i centrum där alla åker runt och spelar som galna. Känner gamla som inte kan sova där nere för allt oväsen på helger och så. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Muttley
21 augusti 2007
mois_ skrev:
Och hur högt får en bil låta då? vet att dom kan gnälla på det på besiktningen men var går gränsen? min kommer upp i 114db vid 3000varv men ingen som sagt något.
nya bilar hörs knappt att dom är ingång jämtemot sportbilar som mullrar mysigt cool

ja vad får en bil låta, de står väl ändå på besiktningpapprena, är de 85 db? eller 80 kommer inte ihåg riktigt.!

onödigt buller kan du straffas för.
står ju i teoriböckerna borde ni ta fram igen=)..

musik tillhör detta, så spela för fan inte på nätterna de är STÖRIGT när man vill sova.

Sök