Fortkörning.....

mebben Troligen galen...
21 augusti 2007 · 567 Inlägg

nitro87 skrev:

Mebb skrev:

nitro87 skrev:
ALLTSÅ!!! Jag förstår mig inte på er! jag har haft körkort i snart 2år, och ALDRIG blivit stoppad...


SER ni inte om det är en civilare eller snutbil? vart är era ögon igentligen? vad tänker ni på igentligen när ni ska köra fort???!!


PS. Jag är inte den som kör direkt lagligt, någonsin.

Är man uppmärksam vart polisen är, och Hur dom eventuellt kan se ut i olika former och skepnader så torskar man ej, så är de bara.

Det gäller att ha tur också. Numera har dom ju dessutom börjat gömma sig bakom bropelare och i buskar, och med ditt uttalande så hoppas jag faktiskt att du torskar dit snart... roll

Haha big_smile tillåt mig att skratta!!! wink

Det är lungt, du har min tillåtelse att skratta om du vill det tongue

Owzer Rallykalle och kabeltattare
21 augusti 2007 · 422 Inlägg

Måste faktiskt hålla med Nitro87 på en del punkter, men samtidigt så är jag lite kritisk till hans påstående. Om de gömmer sig så har man inte en chans att klara sig, för man kollar ju inte längs diket när man kör (slänger en blick då och då). Man fokuserar ju vart man är på väg.

Men om man gasar när någon ligger bakom så tar man ju en risk. Man vet aldrig om det är en civilare som ligger bakom, är inte direkt bara svarta volvos/saab de kör runt i.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
nitro87
21 augusti 2007 · 48 Inlägg

Owzer skrev:
Måste faktiskt hålla med Nitro87 på en del punkter, men samtidigt så är jag lite kritisk till hans påstående. Om de gömmer sig så har man inte en chans att klara sig, för man kollar ju inte längs diket när man kör (slänger en blick då och då). Man fokuserar ju vart man är på väg.

Men om man gasar när någon ligger bakom så tar man ju en risk. Man vet aldrig om det är en civilare som ligger bakom, är inte direkt bara svarta volvos/saab de kör runt i.

Det är inte direkt så att snuten ligger med laserpickan och kamoflage klädsel i gräset vid en vägkant och en kamoflerad hoj vid sidan om och beredd att haffa en fortkörare, dom brukar oftast stå ganska synliga, och oftast med en hoj/bil i närheten så, enligt mig så är det bara idiotiskt att gasa på utav f*n runt ett hörn, gör det på en stor raksträcka istället eller där man ser allting klart och tydligt.....

för övrigt så är det faktiskt sant, polisen kan köra runt i princip vilket fordon som helst...
såg ganska nyligen en kille som blev stoppad på motorvägen av en Gammal Saab 9000.

Live Free, Die Hard.
Lindh
21 augusti 2007 · 1 064 Inlägg

Owzer skrev:
Måste faktiskt hålla med Nitro87 på en del punkter, men samtidigt så är jag lite kritisk till hans påstående. Om de gömmer sig så har man inte en chans att klara sig, för man kollar ju inte längs diket när man kör (slänger en blick då och då). Man fokuserar ju vart man är på väg.

Men om man gasar när någon ligger bakom så tar man ju en risk. Man vet aldrig om det är en civilare som ligger bakom, är inte direkt bara svarta volvos/saab de kör runt i.

Precis, problemet i mitt fall var att de inte hade en "typisk" civil bil.. och det är ju mer regel än undantag att någon "hänger på" när man åker på lite extra.. smile
Man är ju alltid lite försiktig men som sagt, man vet ju aldrig.
När jag blev stoppad så hade jag bara haft körkort 1,5år.. nu har jag haft det i snart 5 år och inte blivit stoppad sedan dess för fortkörning.. smile handlar nog en del om tur / otur också.. tongue

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
-Bergan-
21 augusti 2007 · 178 Inlägg

nitro87 skrev:
ALLTSÅ!!! Jag förstår mig inte på er! jag har haft körkort i snart 2år, och ALDRIG blivit stoppad...


SER ni inte om det är en civilare eller snutbil? vart är era ögon igentligen? vad tänker ni på igentligen när ni ska köra fort???!!


PS. Jag är inte den som kör direkt lagligt, någonsin.

Är man uppmärksam vart polisen är, och Hur dom eventuellt kan se ut i olika former och skepnader så torskar man ej, så är de bara.

Hehe, vi två har nog lika mycket flyt. Mina polare har blivit av me korten. Men jag har aldrig ens fått böter för fortkörning big_smile

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!
Smajly
21 augusti 2007 · 3 059 Inlägg

nitro87 skrev:
SER ni inte om det är en civilare eller snutbil? vart är era ögon igentligen? vad tänker ni på igentligen när ni ska köra fort???!!
PS. Jag är inte den som kör direkt lagligt, någonsin.
Är man uppmärksam vart polisen är, och Hur dom eventuellt kan se ut i olika former och skepnader så torskar man ej, så är de bara. Det jag menar lite är att hur i s*tan tänker man när man drar upp i över tillåten hastighet med en bil bakom sig eller bredvid sig eller kör om en bil som möjligtvis kan va en snut? då lekar man lite för mkt på styva linan enligt mig. snuten är inte att leka med och chansa är dumt om man inte är säker.

Du som är proffs på att köra bil och klarar vad som helst och när som helst och kan köra fortast i världen på allmän väg och kan allt om poliser och kan köra ifrån alla poliser med mera med mera med mera.. kan isåfall förklara för alla då hur en polis ser ut i en "undercover"-bil klockan 22:35 en lördagskväll som du kör upp bakom men inte kör om eftersom du ser och vet att det är en polis som sitter i bilen. Skulle vara kul att veta..

ps. förövrigt kommer du snart att torska om det nu är så att du kör som du skryter om hela tiden.. alternativt är du den enda som håller hastigheterna IRL.

nitro87
21 augusti 2007 · 48 Inlägg

Smajly skrev:

nitro87 skrev:
SER ni inte om det är en civilare eller snutbil? vart är era ögon igentligen? vad tänker ni på igentligen när ni ska köra fort???!!
PS. Jag är inte den som kör direkt lagligt, någonsin.
Är man uppmärksam vart polisen är, och Hur dom eventuellt kan se ut i olika former och skepnader så torskar man ej, så är de bara. Det jag menar lite är att hur i s*tan tänker man när man drar upp i över tillåten hastighet med en bil bakom sig eller bredvid sig eller kör om en bil som möjligtvis kan va en snut? då lekar man lite för mkt på styva linan enligt mig. snuten är inte att leka med och chansa är dumt om man inte är säker.

Du som är proffs på att köra bil och klarar vad som helst och när som helst och kan köra fortast i världen på allmän väg och kan allt om poliser och kan köra ifrån alla poliser med mera med mera med mera.. kan isåfall förklara för alla då hur en polis ser ut i en "undercover"-bil klockan 22:35 en lördagskväll som du kör upp bakom men inte kör om eftersom du ser och vet att det är en polis som sitter i bilen. Skulle vara kul att veta..

ps. förövrigt kommer du snart att torska om det nu är så att du kör som du skryter om hela tiden.. alternativt är du den enda som håller hastigheterna IRL.

HAHA!!!!
du har nog inte läst allt jag skrivit.

Live Free, Die Hard.
Sushikocken Sleeper
21 augusti 2007 · 3 084 Inlägg

ja ibland sitter de ju i sina gula västar i bilen. Sen så har vi ju bara typ 2+1(buss) civilbilar i övik alla är vita så det e inte så man är direkt rädd för att spräsa på förbi nån. Alla i Övik vet  ju vad PUTen är fast jag har haft körkortet sen ifjol bott i lule så man kan säga att jag kört ½år
blivit stoppad 7ggr hittils inga böter dock smile höll på åka dit som satan en gång 170 på 70 väg men det låg en väglus i vägen, sen ser man de står och skjuter med en laserpikka 100m längre bort.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
znyder The weirdo with a beardo
22 augusti 2007 · 54 Inlägg

Det beror mycket vart man bor också tror jag...
Om man bor i en håla med 2 snutar i så självklart vågar man väl gasa på lite extra, känner väl antagligen polisen där också lixom...

Men i större kommuner där man minst ser en polis varje dag på vägarna så vågar man inte riktigt gasa på smile För en dag står man på sidan av vägen och får sköna böter alt. indraget körkort.

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
carroll
22 augusti 2007 · 174 Inlägg

hahahaha efter att ha läst alla inläggen kan jag ju inte mer än skratta.... haha

nitro87: jag har kört på sthlms vägar i över 7 års tid, är 22 år gammal och har haft min bil i lite drygt 5 månader, dagen innan var jag uppe i 210 km/h samma sträcka o jag har aldrig sett en snut där... NÅGONSIN, 7 år vill säga, det var dessutom en mc snut som stod på en påfart på motorvägen "fel sida" liksom o då syns dom inte lika väl......

Audi S4 (2005)
Frenzy
22 augusti 2007 · 121 Inlägg

Man får väl vara lite uppmärksam om man vill köra för fort. Jag brukar testa min lilla pärla vid fem-tiden på morgonen, motorväg och bra sikt. 212 km/h är min topp, sen bara brummar det och inget händer........cool

Non omnia possumus omne
Mack Forum- och sitemoderator
22 augusti 2007 · 26 205 Inlägg

Att prova när det är folktomt på vägarna är en himla bra idé tycker i alla fall jag.
Själv är man ute en del nätter då man antingen ska, eller har skjutsat folk då det
är mindre med trafikanter. Då brukar jag släppa på.
Gasar även annars också glädjeligen, men med ett vakande öga över vilka
bilar jag antingen har bakom mig eller ska/har passerat.

Har blivit stannat ett tiotal gånger. Tror nästan jag är lite igenkänd..även om jag
nu inte vet det. Bara spekulationer. Men de ler mest nu för tiden.
Har dessutom sluppit böter på cirkus åttahundra. Väldigt hyggligt tycker jag smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Triggrodamus Kör Lastbil
22 augusti 2007 · 108 Inlägg

de alla snackar om att civilare har speciella bilar de är bara skit snack för jag såg en grå renault kangoo eller vad dom heter som hade stannat en m3a på motorvägen vid svedala i skåne. Så de så hhaha. jag menar vem fan kolla in i en kangoo ärligt talat

Volvo For Life
Volvo S80 (2005)
lingua
22 augusti 2007 · 2 271 Inlägg

Torskade i västerås på 50väg  i 74 Km/h. Grabbens födelsedag och hade en smältande tårta i bilen.
Som tur var va det gamla böterna, fick 1600 kr. Högsta innan lappen ryker.
Dock ska tilläggas att polisen va astrevlig och bara garva när han såg anledningen.

Men det är den ända boten på 9 år.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Smajly
22 augusti 2007 · 3 059 Inlägg

De va inte tänkt som nått taskigt Nitro men jag har trots allt läst en hel del inlägg du gjort i alla trådar som handlar om fortkörning, böter, krockar, mm.mm. Förstår att du måste ha väldig erfarenhet av att köra och otrolig kunskap om poliser mm.mm.

Carroll >> Vad stod det igentligen i brevet du fick hem som inte gjorde dig så glad då???

DoomDevil
23 augusti 2007 · 113 Inlägg

Triggrodamus skrev:
de alla snackar om att civilare har speciella bilar de är bara skit snack för jag såg en grå renault kangoo eller vad dom heter som hade stannat en m3a på motorvägen vid svedala i skåne. Så de så hhaha. jag menar vem fan kolla in i en kangoo ärligt talat

Faktiskt tänkt på det där ett par gånger när man legat längs med vägarna.
Efter att jag såg en mercedes vito civilsnut i Malmö så tänkte jag bara; Vad är nästa steg? Kangoo? tongue
Nu är det väl bekräftat... smile
Frågan är hur fan dom ska hinna ifatt en med en kangoo... Kör stora bensinmodellen (1.6l) på jobb, och det är riktigt slött tongue

Mazda Miata (1991)
Mack Forum- och sitemoderator
23 augusti 2007 · 26 205 Inlägg

DoomDevil skrev:

Triggrodamus skrev:
de alla snackar om att civilare har speciella bilar de är bara skit snack för jag såg en grå renault kangoo eller vad dom heter som hade stannat en m3a på motorvägen vid svedala i skåne. Så de så hhaha. jag menar vem fan kolla in i en kangoo ärligt talat

Faktiskt tänkt på det där ett par gånger när man legat längs med vägarna.
Efter att jag såg en mercedes vito civilsnut i Malmö så tänkte jag bara; Vad är nästa steg? Kangoo? tongue
Nu är det väl bekräftat... smile
Frågan är hur fan dom ska hinna ifatt en med en kangoo... Kör stora bensinmodellen (1.6l) på jobb, och det är riktigt slött tongue

..vet inte om du kör postbil som jag eller manuell låda men
de är rätt pigga...i början tongue Går i alla fall i 170..knappt.
Är väl tvungna att jaga moppar eller nåt..kanske kallar in
kavalleriet för snabbare fordon smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Holiace
23 augusti 2007 · 1 754 Inlägg

Allt detta får mig att inse att jag vill ha Mercedes nya S-klass i stället för en Koenigsegg!

Jag kan inget om allt.
carroll
23 augusti 2007 · 174 Inlägg

Smajly skrev:
De va inte tänkt som nått taskigt Nitro men jag har trots allt läst en hel del inlägg du gjort i alla trådar som handlar om fortkörning, böter, krockar, mm.mm. Förstår att du måste ha väldig erfarenhet av att köra och otrolig kunskap om poliser mm.mm.

Carroll >> Vad stod det igentligen i brevet du fick hem som inte gjorde dig så glad då???

OMPRÖVNING.......... utav körkort och körkortstillstånd....
en kompis sa nämligen att han trodde att jag skulle få ta om hela skiten..... därav anledningen....

Audi S4 (2005)
carroll
23 augusti 2007 · 174 Inlägg

måste ju även tillägga de att jag blåste inte om en snutbil i 151 km/h utan de var en MC-snut som stod på fel sida av ett räcke o sköt med laserpistol.....
kl 20.40 en måndags kväll, de var jag en annan bil o snuten som var ute o åkte......

Senast redigerat av carroll (23 augusti 2007)

Audi S4 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang