2651
Sök

Fortkörning.....

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
4 september 2007
Mebb skrev:
twin_cam skrev:
carroll skrev:

va????
säg att du skämtar? 24,000 kr??????

Det är så utomlands. Och vi tycker sverige har sviniga böter och straff...
Om nån e rik så kan dom åka och köra för fort i finland, sen återkomma med beloppet...

Ja det var ju nån multimiljonär som torskade på Åland för inte så länge sedan. Tydligen baseras böterna på förmögenheten, så han fick böta strax under 1 mille...

menar du politikern? han fick böta 200.000:-

Vilket jävla drag :)

643 Inlägg
4 september 2007
D2-Jonsson skrev:
har själv aldrig blivit stoppad, däremot så åkte jag med när polaren åkte dit för 178 km/h på 90 väg, i Norge.... inte att rekommendera! han fick böta ca 24.000:- SEK eller 6 mån fängelse, han tyckte självklart att valet var enkelt!!...
-De blev FÄNGELSET!!smile

haha vilken idiot. hade han inget jobb? jag menar. . 24 lappar är ju ingenting jämfört med 6 mån lön. nu vet jga inte om var han fick sitta av straffet? var det i sverige sitter man ju bara 4 mån av 6. kanske är så i norge med.

281 Inlägg
4 september 2007
Mebb skrev:
För 6 år sedan torskade jag för 132km/h på 70väg. Prövotid.
Fick först 5 månader spärrtid, men sedan skrev min chef till länsstyrelsen och meddelade att jag behövde mitt körkort i jobbet. Fick sänkt till 4 månader spärrtid. Fick även runt 2400kr i böter.

4 månader och 13dagar efter min fortkörning hade jag körkort igen. Skrev teorin i Solna dagen efter att spärrtiden tagit slut och flög upp till ö-vik och gjorde uppkörningen. Väntetiden i Ö-vik var bara några dagar , i Stockholm var väntetiden 2-3månader.

För 3 år sedan torskade jag för 61km/h på 50väg, 1200kr i böter blev det den gången...

Då är det snart dags igen verkar det som:|
Du verkar ha en 3års-åka-dit-period, tyvärr smile

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

137 Inlägg
4 september 2007
Körde 71 km/h på en 50 väg, fick 1600:- i böter.
En annan sak bara, haar för mig att fartkameror mäter hastigheten på cirka 70-80 m. Hur lång räckvid har polisens laser, nån som har koll? smile
Senast redigerat av MORT (4 september 2007)

"Shackle-razzle-futzal-craz"

165 Inlägg
4 september 2007
Om jag kommer ihåg det rätt så ska polisens laser ha en räckvidd på ca 400m. Men dem mäter dock inte på det avståndet. Dem brukar väl köra på mellan 100-200m uppskattningsvis. Har aldrig passat på och fråga big_smile

7 100 Inlägg
4 september 2007
MORT skrev:
Körde 71 km/h på en 50 väg, fick 1600:- i böter.
En annan sak bara, haar för mig att fartkameror mäter hastigheten på cirka 70-80 m. Hur lång räckvid har polisens laser, nån som har koll? smile

känns som att polisen i hälsingland är dum i huvudet!! farsan åkte 77 på 50 väg och fick peja 3600!!!!!mad

har oxå för mej att dom mäter 70-80 m.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Samlare
82 Inlägg
4 september 2007
Polisens laser är spärrad på 400m. Så allt närmare än det kan de låsa siktet å få fram din fart på.

3 059 Inlägg
4 september 2007
Minsta belopp hur lite man än kör för fort är 2000:- i "startbelopp".
Dom drar bort 3 km/h på mätningen. så kör du i t.ex. 54km/h och dom skjuter drar dom bort 3km/h vilket kommer ge dig en hastighet på 51km/h.. katjiiiing.. 2000:- böter för 1 km/h för fort..

427 Inlägg
4 september 2007
Finns ju banor att köra på wink
Men om man är beroende av körkortet så kan man ju bestämma sig för att inte köra fortare än att man får ha kvar körkortet.

Med dom nya reglerna om böter och hastighet så går det ju att köra ganska fort utan att förlora kortet men istället får plånboken lida.

Troligen galen...
567 Inlägg
4 september 2007
CRX-vtec skrev:
Men om man är beroende av körkortet så kan man ju bestämma sig för att inte köra fortare än att man får ha kvar körkortet.

Med dom nya reglerna om böter och hastighet så går det ju att köra ganska fort utan att förlora kortet men istället får plånboken lida.

Nja, det är inga nya regler om hur och när körkortet ska återkallas, samma gränser som tidigare. Däremot har du helt rätt i att böterna är högre nu...

174 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
CRX-vtec skrev:

banor okej kanske roligt? har själv aldrig provat men vart tog spänningen vägen då?lol
nä men har man lite bråttom hem så har man.... roll

174 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
hmm ja, då känner jag att jag måste berätta....
efter lite om och men så har jag nu fått bestämt att jag har spärrtid på 3 månader.
för 151 km/h på 110 väg. (e4, 3 filig....)
böter: 4.000kr... de gjorde nog mest ont men är huvudet dumt får plånkan lida....

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 september 2007
carroll skrev:
efter lite om och men så har jag nu fått bestämt att jag har spärrtid på 3 månader.
böter: 4.000kr... de gjorde nog mest ont men är huvudet dumt får plånkan lida....

vilken tid på dyngnet var det och var det mycket trafik.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

174 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
carroll skrev:

detta var kl 20.41, 1 bil +jag....
en onsdags kväll
Senast redigerat av carroll (4 september 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 september 2007
carroll skrev:
ironhead skrev:
carroll skrev:

en onsdags kväll

då hade det ju räckt med böterna ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

174 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
carroll skrev:
ironhead skrev:

en onsdags kväll

då hade det ju räckt med böterna ju

tycker jag å men inte länsstyrlesen i sthlms län för de var så mycket över tillåtana hastigheten......

Maskinförare
1 163 Inlägg
4 september 2007
Tjaa, som nån sa tidigare.. det kan vara värt att kolla upp lagar och paragrafer. dom finns även för poliser. så man kan slippa böter bara genom att dom kanske gjort en miss ?!
Sen började jag utsökt tänka på en bra bortförklaringen.

Polisen: Varför körde du för fort när du såg mig ?
- Min fru stack med en polis, jag trodde du ville lämna igen henne...
Senast redigerat av _Spawned_ (4 september 2007)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

174 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Tjaa, som nån sa tidigare.. det kan vara värt att kolla upp lagar och paragrafer. dom finns även för poliser. så man kan slippa böter bara genom att dom kanske gjort en miss ?!
Sen började jag utsökt tänka på en bra bortförklaringen.

Polisen: Varför körde du för fort när du såg mig ?
- Min fru stack med en polis, jag trodde du ville lämna igen henne...

*ASGARV*

236 Inlägg
5 september 2007
3st fortkörningar,bälte,körning utan nrplåtar osv.
Ej av med det fick dock 11 st böter på ett år
så det var dax att lugna ner sig smile
Har lastbilskort och eftersom man har körkortet i yrket så
var dom tydligen lite snälla och lät mej behålla det, men en STOR varning..
Nu är prickarna borta, men numera är det ju så dyrt att få böter
så det är ju inte lika roligt att jävlas med herr blå..

53 Inlägg
5 september 2007
Har lite svårt för det här med fortkörning...varför är det så svårt att hålla sig till det som är lagligt? Visserligen har inte jag körkort än men när jag får det så skulle inte jag vilja ha en döds människas liv på samvetet bara för att jag körde för fort...
Det är ju inte bara ni som blir utsatta för böter och blir av med körkortet, riskerna finns ju att ni orsakar förödelse för andra.
Bara konstigt att det finns dom som inte tänker så långt eller tänker att det inte händer dom. Då kan jag bara säga åt dom att tänka om!!!

Kalla mig gärna dum, men jag vågar iaf fråga!

Sök