2880
Sök

Är jag ensam om detta fenomenet? blir stoppad i varje stad :S

Bobo
22 augusti 2007
När jag hade en svart Golf VR6:a med tonade rutor bak, då blev jag stoppad otroligt ofta, tror vissa bilar drar till sig polisen, men vad som gör det får man nog fundera på själv.

1 256 Inlägg
22 augusti 2007
baca skrev:
lita på mig det har INGENTING med din bil att göra.

Jaså?

Jag blev aldrig stoppad när jag hade min PT Cruiser GT.. inte heller med min mercedes, eller min camaro.. Men med Evon.. *suckar djupt*

11 gånger i februari..

Den totala tiden i diskussion med polisen hade vart kul o räknat ut. Idioterna verkar inte ha något bättre för sig än att stoppa bilar utan anledning.. knarkare, våldtäktsmän, rån, bilstölder, villainbrott, stulna motocrosscyklar.. mm.. mm.. mm..

Kan tillägga att jag blev stoppad av narkotikaroteln vid ett tillfälle, mycket otrevlig herre var med i den bilen. Han tyckte alldeles för mycket..

1 827 Inlägg
22 augusti 2007
Hehe, vad skönt att bo i Malmö...

Både Skylinen och Delsolen förde väldigt mycket väsen av sig och var väldigt uppseendeväckande. Polisen brydde sig inte ett dugg. Blev stoppad 2 gånger med Delsolen på en sommar och 2 gånger med skylinen i sommar, men då hade jag vid varje tillfälle varit väldigt väldigt busig också. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sleeper
3 084 Inlägg
22 augusti 2007
Men ni blir nog glad den dagen bilen blir stulen och tjuvarna blir stoppade.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

259 Inlägg
22 augusti 2007
jag hade körkort i 1 och en halv månad innan ja blev av med de, under denna tid blev jag stoppad 22 ggr.

1 297 Inlägg
23 augusti 2007
Detta verkar inte lika vanligt norr om sundsvall. Har blivit stoppad (med all rätt) en gång.

674 Inlägg
23 augusti 2007
Harhört att snutarna har någon slags spaningslista på vissa bilar, så det kan visst ha något med bilen du kör. Men oftast vill dem bara Jävlas!  Jag hade en vinröd gammal opel kadet förut. Råkade också ut för att blivit onormalt mycket stoppad. Mot tidigare nästan alldrig.  En av gångernahade jag en uppklädd kompis i baksätet, själv hade jag olje kläderna på mig. & de börja fråga ut mig.. Känner du honnom? Är det din kompis osv... Min första impuls var helt ärlig- Ja klart att jag känner honom, det är ju min kompis.. Tänkte inte mer på det förren senare. De trodde förstås att jag körde svart taxi!  HAHA!!

With great freedom comes great responsebility

643 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
det känns iaf som en tröst att jag inte är ensam. spec när jonni åxå bekärftar att det är just bilen som måste vara problemet.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
23 augusti 2007
har inte blivit stoppad så otroligt många gånger sen ja fick körkort, (bara 2 blåskontroller) men idag stog jag som man brukar göra i alingsås, (på torget) och tjötade med lite polare.. så kommer snuten inrullande å kolla på två bilar osm kört lite vröl i stan, när dom e klara med dom så kollar dom på min bil, lyser med lampen in i cupen å kollar fronten, om frontplåten sitter fast och massa sånt, sen frågar han mig vad jag har för xtrautrustning på bilen, ingen sa jag, vad har du vippbrytarna till då? interiör belysning och DVDskärmen sa jag bara, hmm va hans svar på det.. sen la han sig under å kollade efter neonrör...  också står det en 740 å en 245 brevid min bil som dom inte kollar nånting på, en del ska ha lite tur..  ja han snällde på min bord i framrutan me, som ligger en CM nedanför lagligt, men som inte skymmer sikten ngnting, blir så less på sånt, men (som tur va) skrev han inget på det smile (tack)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Roboo
23 augusti 2007
Har blivit stoppad närmare 20ggr nu sen jag tog körkortet i mars i år. Värst var när jag var påväg hem från GDG i Gävle på natten, Hade varit där och köpt lite läsk och annat smått och gott.
Vart först stoppad vid rådhuset, blåskontroll och frågade varför jag var uppe så där sent. Fick åka som vanligt. Kom ca 400m upp för backen på Söder. Vart stoppad igen av en annan polisbil. Förklarade då att jag hade precis blivit stoppad, dem trodde mig och så fick jag åka igen. Nästan hemma, i Skutskär så mötte jag en civilare, följde efter en bra bit och sedan blinkade han in mig. Kontroll av körkortet och sen så fick jag åka igen.

178 Inlägg
23 augusti 2007
Hehe, jag blir knappt aldrig stoppad, är det nåt så är det när de har blåskontroller smile

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Teddan
2 495 Inlägg
23 augusti 2007
brukar bero på vilken bil man har .
när jag åkte min bmw e39 touring och även i min nuvarande pendlar bil alltså 9-3:an då
blir jag aldrig stannad.
men sätter jag mig i mercan så brukar jag inte kunna åka ostört för länge, fattar inte varför dom stressar upp sig så över vissa bilar.

min laserblå R brydde dom sig inte nått om heller.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

643 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
kom hem till söderhamn igår men här är polisen ganska schyssta smile. man brukar festa med en del av dom. så när dom stannar en här så är det mest för å se vilken tid vi ska ses big_smile.

dock så finns det en snut här som alla hatar. . likaså poliserna. tommy heter han. . . han drar gärna vapen å såna grejer om nån går mot rött å så. jag mötte honom i en rondell en gång. . och då drog jag på efter rondellen och det gjorde han åxå men jag körde ifrån honom i laglig hastighet så när jag träffa han förra gången så fråga han varför jag gjorde så? för jag orkade inte prata med dig svara jag big_smile.
Senast redigerat av Svenss0n (23 augusti 2007)

178 Inlägg
24 augusti 2007
Svenss0n skrev:
kom hem till söderhamn igår men här är polisen ganska schyssta smile. man brukar festa med en del av dom. så när dom stannar en här så är det mest för å se vilken tid vi ska ses big_smile.

dock så finns det en snut här som alla hatar. . likaså poliserna. tommy heter han. . . han drar gärna vapen å såna grejer om nån går mot rött å så. jag mötte honom i en rondell en gång. . och då drog jag på efter rondellen och det gjorde han åxå men jag körde ifrån honom i laglig hastighet så när jag träffa han förra gången så fråga han varför jag gjorde så? för jag orkade inte prata med dig svara jag big_smile.

Jag känner en polis här, men han är nitisk som fan. Är han i tjänst vågar man knappt säga nåt roligt för då kanske han sätter dit en för att man har dålig humor tongue

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

1 067 Inlägg
25 augusti 2007
De är på de flesta som är ute på natten..

De jagar väl tjuvar, knark/rattfyllor mm..

de var på mig 2ggr samma natt big_smile

15 Inlägg
25 augusti 2007
Tycker fan synd om er grabbar som drabbas av detta,

Själv har man haft tur och har inte blivit stoppad en enda gång av polisen, och hur det har kunnat bli så kan jag inte förklara. Vist har bara haft bil körkortet i ett halvår men kört ute väldigt många nätter, kört förbi en polis (stillastående) i 140. Så för tillfället gillar jag polisen = av annledningen att de inte ens kollar åt mitt håll smile

8 156 Inlägg
26 augusti 2007
Hmm. I Linköping kan man bli stoppad lite då och då. Rekordet är med syrran. 7 ggr samma dag. wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

643 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
fan nu har det vart lungt ett tag smile. verkar osm polisen inte bryr sig nå mer om mig på ett tag nu big_smile. skönt.

nån annan som råkat ut för något ?

1337
1 343 Inlägg
7 september 2007
r-ted skrev:
brukar bero på vilken bil man har .
när jag åkte min bmw e39 touring och även i min nuvarande pendlar bil alltså 9-3:an då
blir jag aldrig stannad.
men sätter jag mig i mercan så brukar jag inte kunna åka ostört för länge, fattar inte varför dom stressar upp sig så över vissa bilar.

min laserblå R brydde dom sig inte nått om heller.

Ja jag undrar varför dom stoppar dig när du kör mercan..
eller nja, knappast en gåta

I'm not a fighter, I'm a lover!

Leg. Spådam
816 Inlägg
7 september 2007
Jag tvivlar på att det var pikéstyrkan du mötte. De patrullerar inte...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Sök