2925
Sök

vw lådor

288 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#1
det finns ett antal vw lådor, men golf två hade en 8 ventilare och 16 ventilare, vilken är länpligast om man villl ha bra ax och inte inte sugen på att åka fört, alltså startsnabb, eller finns det nån annan låda som pallar lite effekt  typ 170 hk som är lämplig? Hur stor lamell kan man få i dessa lådor?

58 Inlägg
29 augusti 2007
#2
gå in på denna sidan så får du tag på endel av de lådor som finns och vad det är för utväxling.  http://www.scirocco.org/gears/


654 Inlägg
30 augusti 2007
#3
Jetta_Mk1 skrev:
gå in på denna sidan så får du tag på endel av de lådor som finns och vad det är för utväxling.  http://www.scirocco.org/gears/
Nån liknande sida/länk för Polo 6n lådorna?

58 Inlägg
30 augusti 2007
#4
Blida skrev:
Jetta_Mk1 skrev:
gå in på denna sidan så får du tag på endel av de lådor som finns och vad det är för utväxling.  http://www.scirocco.org/gears/
Nån liknande sida/länk för Polo 6n lådorna?
nej tyvär


Proljece?
1 464 Inlägg
30 augusti 2007
#5
Sluta 6n lådorna big_smile vill du rycka iväg i 75hk smile köp short shift om du vill "komma först" big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

654 Inlägg
31 augusti 2007
#6
Va inte frågan om hurvidare ja skulle komma först eller inte nu, Va en fråga om info gällande utväxlingar m,m pga att ja behöver en annan låda.
Vill ja "komma först" tar ja inte bruks bilen.

13 Inlägg
25 oktober 2007
#7
vad jag har hört, så är 16V eller Disel lådan bäst i utväxling. Det har jag hört dom använder i standard rally golfar, och då får man inte ha 16v enligt reglemente men dom tar deras låder, så jag tycker du ska satsa på en sån isf.


Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 oktober 2007
#8
AGB och 2Y Tätstegade lådor med lång 2:a Har 3.67 i slutväxel
Koppling: 210mm

FM eller FD elelr FK
tätstegade Kass toppfart Men med fin utväxling Dessa har 3.89 i slutväxel
Koppling: 200mm


761 Inlägg
29 oktober 2007
#9
MattiasJohansson skrev:
vad jag har hört, så är 16V eller Disel lådan bäst i utväxling. Det har jag hört dom använder i standard rally golfar, och då får man inte ha 16v enligt reglemente men dom tar deras låder, så jag tycker du ska satsa på en sån isf.
Låter konstigt.. Men vi har en kille på jobbet som la i en diesellåda i sin rallygolf3:a.. Den orkar inte varva ut, och det verkar gå ännu saktare än innan på sträckorna smile

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

13 Inlägg
29 oktober 2007
#10
Markus_MR2 skrev:
MattiasJohansson skrev:
vad jag har hört, så är 16V eller Disel lådan bäst i utväxling. Det har jag hört dom använder i standard rally golfar, och då får man inte ha 16v enligt reglemente men dom tar deras låder, så jag tycker du ska satsa på en sån isf.
Låter konstigt.. Men vi har en kille på jobbet som la i en diesellåda i sin rallygolf3:a.. Den orkar inte varva ut, och det verkar gå ännu saktare än innan på sträckorna smile
jasså? men 3:an kanske har annan låda? jag vet inte. men de är de jag hört ialla fall, att diseln är tätare stegad.



Sök