tjena, har glömt takluckan lite på glänt och det hade runnit in vatten som gjort en fin stor fläck på innertaket.
Vad kan man göra åt saken, bara till å byta?
isåfall hur byter man det enklast, så man får ett snygg resultat? Är det något tyg som är speciellt lämpat för detta ända mål? Bilder kan ordnas, om det är nödvändigt,
Har fkt samma problemn med min ford jag köpte. Innertaket ser ut som skit. orginalska det va ljusgrått men nu ser dte mer kamouflagefärgat ut! Tänkte dock ta ner hela innertaket och rengöra med svamp borste och rengöringsmedel. kan återkomma om resultat
jag har och lite vatten fläckar på mina säten och det går inte bort med textilmedel. men det är ingen som har något trix hur man får bort sånna fläckar
i min var det folk som rökt så taket såg ut som skit.. men jag plockade ur det mesta inuti bilen och tvättade all textil med turtels textiltvätt.. funkade väl rätt bra.. men hittade något som legat länge som igentligen är till soffor, det funkade ännu bättre.. all smuts försvann och det ser ut som nytt nu! dock är det en liten vattenskadda som ej gick bort..
Jag har testat sånt här skumgrejs men anser att det är värdelöst. Det du gör att du kör till närmsta seriösa rekond firma. Säger att du vill ha kemtvätt på bilen .. tar bort alla fläckar!
Det kostar ju någon hundring men det kanske det är värt?
Rekond firma är ju en annan utväg om man inte vill göra det själv.
Jag har testat sånt här skumgrejs men anser att det är värdelöst. Det du gör att du kör till närmsta seriösa rekond firma. Säger att du vill ha kemtvätt på bilen .. tar bort alla fläckar!
är man händig låter man inte någon okänd typ klänga i bilen
Nu är det löst, min farbror jobbar me kemikalier så det blev den vägen. Fick nå burk som man sprutar på skum med som man låter värka sedan gnider in det ett par gånger.
Lät det torka.. blev som nytt, fast blev tvungen göra hela taket för att det blev allt för cleant där jag började!
Man tackar för tipsen, ..MVH Erik
dG skrev:
Raised skrev:
är man händig låter man inte någon okänd typ klänga i bilen