hehe aaa kanske blir så, ville bara veta eftersom vissa säger de blir stor skillnad o andra säger att de blir ingen alls och vissa säger borra hål i burken hehe
JR s insatsfilter är väl mycket billigare? Tyckte det funkade bra då jag använde ett sånt. Dumpen hördes till och med och det gjorde den inte med pappers original.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
säger imot.. Spendera den där tusenlappen.. Du behöver ju "aldrig" byta filter igen.
Och efter 10 000 mil så blir han tvungen att byta motorn?
Är det verkligen värt att öka 0.5-1 hk och sedan efter ett par tusen mil ha en motor som är så nerslipad inuti att du måste byta den?
Tänk om ni som har Sportfilter.
Har jobbat med filter tillsammans med min far i snart 4 år. Du vinner absolut minimalt med ett sportfilter, och förlorar MAXIMALT enligt mig.
Är du ute efter effekt, korta av luftens väg och/eller fixa en ny luftburk på skroten och trixa med den.
Lovar du vinner betydligt mycket av att modifiera ditt orginala luftsystem, istället för att plocka dit en Tredjeparts filter som släpper igenom mer partiklar som blir som slipmedel för din motor.
Skulle aldrig över min döda kropp sätta i ett sportfilter för att vinna någon hästrkraft och helller inte för att få något "tuffare" ljud.
Har sett vad filtren KAN göra mot en bil och jag i min mening är inte villig att riskera 1000lappar på att byta motorn.
tjena tänkte byta till K&N insatsfilter men blir det någon skillnad över huvud taget ?? Mvh
beroende på motor ex 1.8t får du kanske 2hk en trimmad motor med chip+kat och komplett avvägt sportsystem kanske du får med ett sånt filter mellan 4-6hk max 10 med då ska du ha en blue printad motor tame fan hahahah