3033
Sök

slö vw golf

13 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
#1
Hej, tänkte bara höra om nån har nån aning om vad som är fel på min golf -96 a. Köpte en golf för några månader sedan och den är slö som fan på låga varv orkar inte alls på högre varv kommer den sig och går bra, har bytt bränslefilter, tändstift, fördelare, luftfilter, tempgivare, gummidamask till insprutning. Är det nån som har vart med om samma grej eller har nån aning om vad det kan vara? Tackar så mkt för svar!
Mvh

58 Inlägg
30 augusti 2007
#2
har du kollat så att kamremmen sitter rätt kan ju va så att kammen e en kugg fel.


35 Inlägg
30 augusti 2007
#3
hej!..

Testa att varva ur bilen i 1:an 2:An 3:an växel... På motorvägen!.. Fassan har också en vw golf .. Och när han köpte den var den riktigt slö på låga varv 2000-2500 varv .. Så böade den och lätt riktigt trött!, så varvade han utt den till 5-6 tusen varv några gånger.. Så blev den riktigt pigg sen! . Testa kan vara det!.

Mvh Patrik

13 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
#4
Nä det kan inte vara kamremmen som sitter en kugg fel för då hade den vart ännu mycket slöare fick jag höra, och varva ur den har jag gjort massa gånger nu och det har inte blivit något bättre hmm

550 Inlägg
2 september 2007
#5
Lambdasonderna brukar ge upp på dom modellerna.


13 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
#6
MM har funderat på lambdasonden men vill gärna va säker innan ja byter den det är ju inte så billigt, Den går bra när den är kall bilen har jag märkt nbu också sen när den kommer uååp i temp går den slött direkt. Och om det är lambdasonden så brukar väl co värdena vara dåliga och dem va bra eller?


Sök