nån som vet hur man ska isolera i dörrarna.... jag har köpt sån där asfaltsmatta men ska man lägga i hela dörren eller bara just där högtalaren e?atcksam för svar så snabbt som möjligt för jag påbörjar arbetet imorgon,,
ok men då kanske det finns nåt bättre alternativ typ noisekiller eller va det heter.... det blir ju fruktansvärt tungt att fylla hela dörren med matta....
ok men då kanske det finns nåt bättre alternativ typ noisekiller eller va det heter.... det blir ju fruktansvärt tungt att fylla hela dörren med matta....
Det är ju tyngden som gör nytta. Noisekiller och peakoff är långt ifrån lika bra på släta plåtytor som bitumenmatta(asfaltsmatta).
Kan bara hålla med föregående talare..vill du ha det bra så tar du både asfaltsmatta och sen lägger du även ett lager med Noiskiller eller Peakoff utanpå den tuuuunga mattan
jag har funderat på sätta det i min koffert för att ta bort dom där irriterande vibrationerna, hjälper det totalt eller bra i överlag med asfalts matta ?
jag har funderat på sätta det i min koffert för att ta bort dom där irriterande vibrationerna, hjälper det totalt eller bra i överlag med asfalts matta ?
matta är grymt att anävnda... speciellt i skuffen när det gäller stora ytor... men glöm inte att det är den tjocka mattan man skall ha...
Tackar ! ja jag tänkte först ta "noise killer" men alla har sagt att asfalts matta är bättre dära, ska när jag får tid ta och köpa å sätta