3139
Sök

Olovlig körning xD

987 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
#21
whiper skrev:
men det är ju samma som när ja åkte dit i juli. den 12... råkade köra lite utan körkort, vilket var jävligt dumt eftersom ja äventyrade 100 000 i princip. lastbilsutbildning går ja ju, och de e va BECE kostar typ. men jag körde, blev stoppad och 1500 i böter vilket jag har betalat utan att klaga. och än så länge har jag ju mitt lämp kvar. men vet inte slutbeskedet än.

så nu i efterhand när man e efterklok så skulle jag aldrig kört. men ja, för stunden så va de ju bara de ja ville. men nu i efterhand när man vet att förlorar man lämpet så blir man kickad från skolan, då va de ju jäävligt dumt att köra. men visst, ja sitter och och skriker massa många fula ord om poliser. men ja, mitt eget fel.
Får la hoppas att du får behålla lämpet! Visst kan man säga fula ord om polisen, men dom gör iallafall bara sitt jobb.. Det är tur dom finns annars skulle det inte bli speciellt bra faktiskt. Menade iofs inte att polisen gjorde fel, men tyckte det var lite fjolligt.. men ja.. jag gjorde fel, dom gjorde rätt.. (:

i like it load

987 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
#22
Mellqvisten skrev:
fick böter för en timma sen på 1500 för ja tejpat min nummerplåt smile
Haha.. wink jag åkte på min 16:47 tror jga det var.. ^^ dock skulle jag nog inte tejpa nummerplåten.. tongue

i like it load

279 Inlägg
4 september 2007
#23
NippaN skrev:
Mellqvisten skrev:
fick böter för en timma sen på 1500 för ja tejpat min nummerplåt smile
Haha.. wink jag åkte på min 16:47 tror jga det var.. ^^ dock skulle jag nog inte tejpa nummerplåten.. tongue
va tvungen..nr plåten hade rostat sönder i skruven o ja hade bråttom..min 3e böter på 2 månader smile åkte utan bälte förra gången o gången före hade ja tonade rutor fram smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
4 september 2007
#24
Ja, men vart ska man dra gränsen då? Ska man få åka 50, 100, 200 eller 1000m på bussgata för att få böter? Antingen är det förbjudet eller inte liksom. Sen är jag inte den som är den som inte åker på bussgata ibland, men jag vet ju vilken risk det innebär och jag skulle absolut inte skapa en tråd och beklaga mig... hmm Åker man däremot firmabilen på bussgatan hejar polisen glatt istället. smile)

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

987 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
#25
haha.. Jo, jag vet att det är förbjudet, oavsett om det är 50, 100, 200 eller 1000 meter. Och jag beklagar mig inte, tyckte bara det var lite humor..

i like it load

1 418 Inlägg
4 september 2007
#26
Mellqvisten skrev:
NippaN skrev:
Mellqvisten skrev:
fick böter för en timma sen på 1500 för ja tejpat min nummerplåt smile
Haha.. wink jag åkte på min 16:47 tror jga det var.. ^^ dock skulle jag nog inte tejpa nummerplåten.. tongue
va tvungen..nr plåten hade rostat sönder i skruven o ja hade bråttom..min 3e böter på 2 månader smile åkte utan bälte förra gången o gången före hade ja tonade rutor fram smile
Indraget körkort betyder väl de.. 3 saker inom 2 år så dras körkortet in några månader / blir av med helt om prövotid finns eller är jag ute och cyklar?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

39 Inlägg
4 september 2007
#27
Lindberg88 skrev:
Mellqvisten skrev:
NippaN skrev:

Haha.. wink jag åkte på min 16:47 tror jga det var.. ^^ dock skulle jag nog inte tejpa nummerplåten.. tongue
va tvungen..nr plåten hade rostat sönder i skruven o ja hade bråttom..min 3e böter på 2 månader smile åkte utan bälte förra gången o gången före hade ja tonade rutor fram smile
Indraget körkort betyder väl de.. 3 saker inom 2 år så dras körkortet in några månader / blir av med helt om prövotid finns eller är jag ute och cyklar?
Så ska de väl va igentligen men de verkar inte funka så, har ett x antal solfilmsböter o en fortkörning och jag har klarat mej iaf


820 Inlägg
4 september 2007
#28
NippaN skrev:
haha, så jag mesigt.. Bara för att man inte orkade åka runt en bussgata, på cirka 150-200meter, fick man 1000:- i böter, för olovlig körning.. GRISAR!
Vi har en bussgata i Landvetter där man kan antingen köra den, eller köra runt HELA landvetter, det blir minst 4 kilometer extra utsläpp...

Tror inte kommunens politiker tänkte till riktigt... visserligen är det förbi skolan, men ändå, det blir 8 km om man ska fram och tillbaka...

165 Inlägg
5 september 2007
#29
Bit i det sura äpplet, pröjsa böterna, sluta gnäll... Du visste ju innan du körde dit att det var förbjudet att köra där. Bara att stå sitt kast enligt mig


GOES wild
325 Inlägg
5 september 2007
#30
Tror det är så att t.ex. om man åker dit för tonade rutor så "räknas" inte dom som dom där "tre gånger på två år". Utan det är grövre brott som att köra utan bälte, köra för fort etc.

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 september 2007
#31
NippaN skrev:
ironhead skrev:
NippaN skrev:
Jag vet att jag gjorde fel, men grejen är, att man lär fan köra runt hela jävla stan, för att komma dit jag skulle. Jag skulle till huset, typ 50 meter efter, att man inte fick åka. Och det hade blivit betydligt mycket mer än "200 meter" som good_year sa. Utan, kanske 1 mil. Vilket inte heller är så mycket egentligen, men är man lat, och har bråttom, så är det 1 mil för mycket. Och, ja, jag vet. Poliserna gör bara sitt jobb, precis som vilken person som helst. Men tycker iallafall det är rätt mesigt.
asså det går ju inte åt så mycket kraft att styra me ratten och trycka på gasen. är du så lat så du gjorde ett fel som du visste om så kan du ju åka kommunalt.
Det har du rätt i, men har man bråttom, så har man..
Så bråttom hem hade du nog inte.. Hader du varit på väg till sjukhuset, så kanske.. Men jag står nog på polisens sida i det här fallet.
Är man så stressad ska man inte ens köra bil. Det p.g.a sånt olyckor händer.
En liten fråga bara, utan att du biter skallen av mig för att vara logisk.
Kör du om nån långsam bil när du får möte också? roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 september 2007
#32
Mellqvisten skrev:
fick böter för en timma sen på 1500 för ja tejpat min nummerplåt smile
Men Mellqvist din kladd! Tejpar du skyltar nu... tsss.. Du lär dig aldrig. Hehe. wink
EDIT: Miss i stavningen.
Senast redigerat av Irmscher Vectra (5 september 2007)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

987 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
#33
Irmscher Vectra skrev:
NippaN skrev:
ironhead skrev:

asså det går ju inte åt så mycket kraft att styra me ratten och trycka på gasen. är du så lat så du gjorde ett fel som du visste om så kan du ju åka kommunalt.
Det har du rätt i, men har man bråttom, så har man..
Så bråttom hem hade du nog inte.. Hader du varit på väg till sjukhuset, så kanske.. Men jag står nog på polisens sida i det här fallet.
Är man så stressad ska man inte ens köra bil. Det p.g.a sånt olyckor händer.
En liten fråga bara, utan att du biter skallen av mig för att vara logisk.
Kör du om nån långsam bil när du får möte också? roll
Haha, nu var det faktiskt så att jag skulle det. Var försenad till en tid jag hade där.. Skulle kika upp mina knän efter en bilolycka.. Och ja, jag förstår polisen som sagt, och ajg gjorde fel. Men jag hade bråttom! (: och nej, jag kör inte om bilar när jag får möte, om jag inte vet att jag hinner, utan att det ens är i närheten av fara för mig, eller någon annan.

i like it load

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 september 2007
#34
Okej... Jag menade mer akut. En bokad tid kan man bli sen till. Har även hänt mig, men det var ingen som klagade. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
5 september 2007
#35
skulle tippa på att det var nog inte denna kritiken vederbörande som skrev tråden ville ha... haha men va fan jag måste ju iof också hålla med poliserna här....har du inte en tillräckligt snabb bil så försök inte köra ifrån lagens långa arm smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

987 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
#36
SatansWrath skrev:
skulle tippa på att det var nog inte denna kritiken vederbörande som skrev tråden ville ha... haha men va fan jag måste ju iof också hålla med poliserna här....har du inte en tillräckligt snabb bil så försök inte köra ifrån lagens långa arm smile
Haha, visst håller jag med polisen också.. Skrev inte tråden, för att folk skulle "tycka synd om mig".. Men jag försökte inte köra ifrån dom.. Inte för att vectran går speciellt bra, men är nästan säker på att jag hade hunnit, då det var alldeles för trångt för polisen att vända, och det var ett fler talbussar bakom honom osv.. Jag stannade snällt och tackade för bötern xD

i like it load

733 Inlägg
5 september 2007
#37
wh0re skrev:
NippaN skrev:
haha, så jag mesigt.. Bara för att man inte orkade åka runt en bussgata, på cirka 150-200meter, fick man 1000:- i böter, för olovlig körning.. GRISAR!
Vi har en bussgata i Landvetter där man kan antingen köra den, eller köra runt HELA landvetter, det blir minst 4 kilometer extra utsläpp...

Tror inte kommunens politiker tänkte till riktigt... visserligen är det förbi skolan, men ändå, det blir 8 km om man ska fram och tillbaka...
haha tongue ja den vägen e rätt löjlig som e här i landvetter. me tanke på att de gäller ca 50-70 meter.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
5 september 2007
#38
Dave_C70 skrev:
Ja, men vart ska man dra gränsen då? Ska man få åka 50, 100, 200 eller 1000m på bussgata för att få böter? Antingen är det förbjudet eller inte liksom. Sen är jag inte den som är den som inte åker på bussgata ibland, men jag vet ju vilken risk det innebär och jag skulle absolut inte skapa en tråd och beklaga mig... hmm Åker man däremot firmabilen på bussgatan hejar polisen glatt istället. smile)

MVH
jasså? då måste det vara så att du kör buss va?? winktongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
5 september 2007
#39
whiper skrev:
Dave_C70 skrev:
Ja, men vart ska man dra gränsen då? Ska man få åka 50, 100, 200 eller 1000m på bussgata för att få böter? Antingen är det förbjudet eller inte liksom. Sen är jag inte den som är den som inte åker på bussgata ibland, men jag vet ju vilken risk det innebär och jag skulle absolut inte skapa en tråd och beklaga mig... hmm Åker man däremot firmabilen på bussgatan hejar polisen glatt istället. smile)

MVH
jasså? då måste det vara så att du kör buss va?? winktongue
Behöver han ej göra, jag kör inte buss, och jag har tillstånd att åka på dom och cykelvägar.....
Senast redigerat av Tompa_Vax (5 september 2007)

Go For It!!

OEM <3
6 957 Inlägg
5 september 2007
#40
Fan tryck lite på gasen, de orkar nog opeln tongue 200 meter går fort big_smile

OEM <3


Sök