2321
Sök

Cola Light eller Cola Zero?

2 600 Inlägg
9 september 2007
rktig cola är goast men inte det bästa om man säger så tongue men det är klart goast smile

gör som jag kör gubba racer=)

3 113 Inlägg
9 september 2007
min favorit så är det ju såklart vanliga sockerrika Coca-cola "Lime"..

men för att komma tillbaka mer ontopic så skulle jag valt ZERO innan Light.. ZERO är mycket godare!

Semper Fi

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
9 september 2007
Dricker bara lightprodukter jag med! Har diabetes och inte mycket att välja på! Tycker att Zero är den som smakar bäst...

Just Begun
143 Inlägg
9 september 2007
Jag kan inte med light drycker, eftersmaken är så vidrig.

// Rancid

Smålänning
7 883 Inlägg
9 september 2007
Dricker helst bara den klassiska röda colan. Har folk överlevt i 70 år så gör nog jag det med.

Men måste jag dricka en utan socker så blir det zero. Smakar mest likt, förutom att sockret saknas...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

VW-driver
291 Inlägg
16 november 2007
Även om det är en gammal tråd är den alltid lika aktuell.

Zero hade jag valt, men vanlig är den som smakar bäst. Dricker inte mycket cola, utan föredrar mineralvatten. Så mycket skönare.

Anna Skipper sa i ett av sitt program att lightprodukter innehåller sötningsmedel, som innehåller sukralos, som generellt sett är farligt och direkt framkallande av viktökning. Alltså ett substitut för vanligt socker. Alltså inte ett dugg bättre, snarare sämre då det innehåller aspartam, som är cancerframkallande. Det räckte för mig att avstå från lightprodukter.

fotointresserad
2 307 Inlägg
16 november 2007
jag hörde nån som sa något att en tanke med zero skulle vara att den riktade sig mer till männ/killar då cola light har nån sorts form av tjejstämpel lr hur man ska säga det och dom ville ha en bredare målgrupp för cola utan socker.. sen om det stämmer vet ja inte..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 november 2007
Norde skrev:
jag hörde nån som sa något att en tanke med zero skulle vara att den riktade sig mer till männ/killar då cola light har nån sorts form av tjejstämpel lr hur man ska säga det och dom ville ha en bredare målgrupp för cola utan socker.. sen om det stämmer vet ja inte..

Det är exakt så det är, det är även därför burken är designad med mörka färger och har ett "häftigare" namn just bara för att vi killar ska börja dricka light-läsk eftersom vi ju alla vet att vanlig cola light är för fruntimmer wink

Och sen så dricker eller äter jag inte lightprodukter av två anledningar:

Nr 1: Jag känner direkt om det är aspartam i nånting och jag hatar den där förbannade eftersmaken.

Nr 2: Jag har med hört det där med att aspartam skulle vara cancerframkallande och det e ju bättre att vara på den säkra sidan.

Slutsats: Jag håller mig undan allt med aspartam i eftersom det smakar skit och *kan* vara farligt, blir man fet kan man banta, får man cancer e det inte lika enkelt..

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

539 Inlägg
16 november 2007
jag personligen märker ingen skillnad i smaken smile dricker både och smile

6 170 Inlägg
16 november 2007
Garic skrev:
jag personligen märker ingen skillnad i smaken smile dricker både och smile

Fattar bara inte hur så många inte kan känna den där äckliga eftersmaken, jag känner som sagt det direkt.

Rökare ??  Jag röker iaf inte, har aldrig gjort det och tänker inte börja heller tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 november 2007
de som är skillnaden mellan Zero och Light, är att Zero har de gammla sötnings medlet Light hade tidigare de som var innan dom böt till Sucralose i lighten, så Zero är bara en gammla lighten tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

huh?
10 427 Inlägg
16 november 2007
Ingen som kommer i ihåg läsken TAB Extra som fanns för 5-6 år sen?
Den var också från CocaCola, så är väl bara tillbaka som Zero istället.
Tycker Coca-Cola Light är godast lol

Thorssa
16 november 2007
Skillnaden ligger som sagt i sötningsmedlet. Zero har aspartam som Ligth hade förut.

Vad Anna Skipper säger ska man inte lyssna alltför mycket på, fråga en dietist om vad de tycker om henne. Folk går upp i vikt för att de tar in mer energi än vad de gör av med. Varken Light eller Zero innehåller nån energi alls i princip. Däremot är aspartam hungerframkallande.

Personligen föredrar jag Zero.

Gangsta medlem
59 Inlägg
17 november 2007
Ingen av dem

Neerd
1 596 Inlägg
17 november 2007
"ingen av dem im into real sugar" haha

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

8 156 Inlägg
17 november 2007
Coca-Cola gick över till suckralose eftersom det är ett nytt sötningsmedel som vi i Europa hittat på. Kanske lite eftersom Aspartam fått så mycket negativ kritik också?
Inte speciellt nyttigt något av dom. Aspartam är ju klororganiskt. Det säger sig självt...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

...
227 Inlägg
17 november 2007
Zero / Light .. sak samma ....

Har för mig att dom gjorde om lighten till så den är nu sen när zero kom så körde dom på det gamla light receptet...

Sen diggar jag folk som skriver att folk har klarat sig i så många år med att dricka och äta socker så det är inte det som dödar....

Dock så drack man ju inte i den mängden som man gör nu, det är bara snacka med vilken pensionär som helst (som inte är dement) .. förr kanske man köpte en 33cl och delade på 2. nu köper man 50cl-150cl själv... Socker i maten är mer nu än förut .. inte konstigt folk blir feta

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

266 Inlägg
17 november 2007
Båda smakar apa! Fattar inte att cola kan gå ut med att den smakar likadant som vanlig socker cola? Det gör den inte, det märker den som inte har nå smak överhuvudtaget! Och skall värk får man direkt, oavsett zero lr light!

Fuck them both, äkta socker kick får det bli! Och då är det Pepsi som gäller!!!!smile

Mvh Niclas

2lateuloose
543 Inlägg
17 november 2007
Zero .... det ska vara svart som synden!:.. tänk att dom äntligen fattat! mohhaaaaa

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

6 170 Inlägg
17 november 2007
nicke_b2 skrev:
Båda smakar apa! Fattar inte att cola kan gå ut med att den smakar likadant som vanlig socker cola? Det gör den inte, det märker den som inte har nå smak överhuvudtaget! Och skall värk får man direkt, oavsett zero lr light!

Fuck them both, äkta socker kick får det bli! Och då är det Pepsi som gäller!!!!smile

Mvh Niclas

Håller med!

För folk som har bränt bort smaknudlarna (big_smile) så kanske det smakar likadant men nog fasen känner man att light osv smakar skit.

Blir faktiskt på dåligt humör om jag äter eller dricker något som innehåller aspartam, vet inte varför men det e bara så tongue kanske är det där med att man får skallebank av skiten ??

Som sagt, äkta socker ska det vara och då blir det oftast Ica Cola lol

Sök