3289
Sök

Hjälp Volvo 850(hur sänka?)

120 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
#1
Hejsan
har en Volvo 850
behöver hjälp med hur jag ska sänka den
vågar lixom inte kapa av fjädern eftersom den är mindre på längre ner
om jag gör det kanske den hoppar ur hela tiden när man kör
vet inte om jag ska köpa riktig Sänkningsatts
finns det något annat sätt man kan göra?

Mvh Johan

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

Hojmek
748 Inlägg
10 september 2007
#2
Jag skulle iaf satsat på en riktig sänkningssats! smile

772 Inlägg
10 september 2007
#3
Kapa inte fjädrarna, det är inte bra.. Är inte så stor risk att dom "hoppar
ut", men fjädrarna är gjorda för bästa prestanda i den längd dom har..
Satsa på en sänkningsats istället, och gläm inte byta dämpar oxå då.. smile

245 Inlägg
10 september 2007
#4
Liy skrev:
finns det något annat sätt man kan göra?

Köpa sänkningssats kanske smile


154 Inlägg
10 september 2007
#5
absolut sänkningssats, tänk inte på o kapa, aldrig i livet. Fjädrarna är konade i båda ändarna tongue

Kör automat så är du smart ;)

1 418 Inlägg
10 september 2007
#6
Går annars alltid att värma och trycka ihop om dom skulle vara konade.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

8 253 Inlägg
11 september 2007
#7
Lindberg88 skrev:
Går annars alltid att värma och trycka ihop om dom skulle vara konade.

Det kan man göra, om man vet vad man håller på med, och det gört man ofta inte även om man vill tro det. Gör man fel när man värmer ihop fjädern kommer den gå av hastigt och mindre lustigt om den inte får kallna under rätt förutsättningar.

Liy: Köp en riktig sänksats, enda "fördelen" med att kapa är att det inte kostar nåt egentligen.


89 Inlägg
11 september 2007
#8
Glöm Black&Decker sänkningen och köp riktiga sänkningsfjädrar som sänker 60/40 istället cool
Senast redigerat av TurboKolle (11 september 2007)

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Whitetrash
589 Inlägg
11 september 2007
#9
Skulle vilja rekomendera 60/60 fjädrarna istället, jag vart inte helt nöjd med mina 60/40 nämligen.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

499 Inlägg
11 september 2007
#10
Jag har sänkt min 60mm fram och 40mm där bak. Jag skulle vilja ha ner den ytterliggare 20mm där fram annars är jag mycket nöjd med fjädrarna. Jag köpte mina från GE Motorsport.


120 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
#11
okej tack för alla svar ^^
men.. jag behöver typ bara sänka min fram..
har 19" fälgar medf 215/35 fram.. så det blir ca 7-8cm mellan däcket och skärmkanten.
Bak är det okej.. 235/35.. och den ligger bara 1-2cm mellan däcket o skärmen.
ni vet inga hemsidor man kan köpa fjädrar på?..
kan ju köpa 60/40 fjädrar.. så kan man ju sänka bak om man vill smile

Mvh Johan

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

Studerande
463 Inlägg
11 september 2007
#12
Om man är snål så finns det ju "Höj- och sänkningssats" på biltema (sök på deras hemsida) men jag har ingen aning om dom funkar eller inte tongue

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

741 Inlägg
11 september 2007
#13
response skrev:
Om man är snål så finns det ju "Höj- och sänkningssats" på biltema (sök på deras hemsida) men jag har ingen aning om dom funkar eller inte tongue

en Kompis tipsade mig om det, men han sa att nackdelen var att fjädringen i bilen blev så förbannat hård.. Men man kanske ska prova? bara att bilen verkar ju inte gå igenom besiktningen med dom på då dom ej visst vart Godkännda. kostar trots allt bara 30kr x4 kr..

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
11 september 2007
#14
dom "höj-sänk satserna" fårn biltema funkar inte på BMW fjädrar, om man inte byter ut bultarna wink ifall ngn ville veta! så tänk på det om man skulle köpa det..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Driifter;)
1 630 Inlägg
11 september 2007
#15
man f¨år nog byta till rätt långa bultar.. ja har provat de där skiten på en a-traktor o ja såg då ingen skillnad på den före o efter..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

124 Inlägg
16 september 2007
#16
Marlboroman skrev:
Lindberg88 skrev:
Går annars alltid att värma och trycka ihop om dom skulle vara konade.

Det kan man göra, om man vet vad man håller på med, och det gört man ofta inte även om man vill tro det. Gör man fel när man värmer ihop fjädern kommer den gå av hastigt och mindre lustigt om den inte får kallna under rätt förutsättningar.

Liy: Köp en riktig sänksats, enda "fördelen" med att kapa är att det inte kostar nåt egentligen.

öpöpöpöp vadå inte kostar nått !!!  rondellskivor är fan inte gratis tongue

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

* Voff voff *
10 736 Inlägg
16 september 2007
#17
__Marcus skrev:
Skulle vilja rekomendera 60/60 fjädrarna istället, jag vart inte helt nöjd med mina 60/40 nämligen.

Vilka säljer 60/60-satser till 850??? Har aldrig sett det?!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
16 september 2007
#18
response skrev:
Om man är snål så finns det ju "Höj- och sänkningssats" på biltema (sök på deras hemsida) men jag har ingen aning om dom funkar eller inte tongue

Dessa Höj- och sänkningssatser äter upp fjädrarna till slut så det kall du nog inte satsa på! Köp en riktig sänkningssats så är saken biff! Toklätta att sätta på för du har väl lösa fjäderben på den!

-Mike-

14 Inlägg
19 september 2007
#19
Kan någon rekomendera fabrikat, säljare till dessa fjädrar och vilket cirkapris.

Tack!

3 Inlägg
23 mars 2009
#20
Äter up fjädrarna.. vissa säger att inte ens dom funkar ju.
Jag får la va modig;) och köpa och testa och se om dom funkar.


Sök