Jag har en bmw 320 sedan 96:a . Och undrar om det är nån som monterat japsdämpare på sin 320 ? isåfall vore det trevligt med kanske en bild eller förklaring över hur du gjorde.
Sedan har jag lite problem med lacken. på ena sidan av bilen så är bakdörren å bakåt i en mörkare ton än resten av bilen . Om jag gör allt förarbete och fixar färg själv och lämnar in den på en lackverkstad och han bara drar på ett lager med färg. vad tror ni lackverkstan tar för det . att bara lägga på ett lager med färg ? För det borde väll räcka med ett lager, jag ska alltså lacka i samma färg.
MVH P
Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)
lägga på 1 lager färg och tro att det blir bra. .hmm hmm.. + att du måste ha klarlack.. tipps åk in till närmsta lackerare och fråga. det är välldigt inviduellt.
Hehe jag som visste det skulle komma . Joo jag vet snacket om japs hit å dit . men saken är den att det låter jäkligt gött med japs. Och sen är dom billiga. Och vad finns annars till bmw, joo simons system och ferrita, vips 5000 kr . . . . Och dom låter inte ens lika gött !
ingen japs på bmw. om du ska ha japs på en bmw, så bygg in den så bara den sista slutrörsbiten syns. tex men en låg bakkjol, med hål i nätet så bara den siste bitet på japsen syns. men en japs passar tyvärr inte på en bmw utsseende mässigt. o köpa en japs bara för att den är lite billigare tyccker jag är fel. spara hellre pangar ett tag o fått nåt snyggt. bmw sexor låter jävligt mysigt,
Jajaja:D hehe Meen joo som du säger meningen är den att allt ska va innanför bakkjolen, själva röret ska bara sticka ut typ 3-4cm utanför kjolen Jag vill ju inte flasha med att jag har en japs på en bmw jag vet att det är fel , men jag vill ha japs endå för att det låter så gutt + att dom är billiga
Själva monteringen av en japs är inte svårt. Bara att hissa upp bilen och titta hur det ser ut, sen köpa delar Kan behövas svetsning på vissa avgassystem dock.
Om du nu måste ha ett överdrivet våldsamt ljud på en bil som inte ÄR någon dragrace bil, varför inte ta bort slutburken, och lägg dit ett grövre rör istället? Blir garanterat råare ljud än med en japsdämpare. Billigare också. ^^