3493
Sök

Är GAS Metal12 en lämplig bas?, behöver fler alternativ

16 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Tjena.

Jag är på jakt efter 2 st 12" baselement som jag ska ha bak i bilen och det ska vara i slutna lådor, nu undrar jag bara om era åsikter angående GAS Metal12

Basarna ska sitta mot varandra så att man från bakluckan ser hela basen i stortsätt från sidan med hjälp av plexiglas och då GAS Metal basarna faktist ser väldigt trevliga ut imo pga allt chrome (som man kan få lite sköna effekter i tillsammans med lite neon och liknande) känns dem som ett lämpligt alternativ men vill ju höra folks åsikter angående ljudet i dem då det också är ytterst viktigt så klart, Slutsteget jag har är ett kraftigt monosteg så det är inget problem det var där dem flesta pengarna las samt framsystemet så är i en liten budget kris när det gäller bas valet nu tyvärr, men kom som sagt inte enbart med åsikter om dem utan gärna även andra alternativ kan även vara 10".

Oehört tacksam för eventuella svar och tips.

// L

* ---->> / Gee <<---- *
Audi A4 1,8T {BSR Steg 1}

67 Inlägg
11 september 2007
Om du inte är jätte intresserad av el, pilla och dilla! Så köp en färdig låda med plexi och neon spelar bra och du slipper massa saker att tänka på! Bara ett tips! Men men Din bil, dina pengar! smile

16 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Jo men det e just det jag är tongue

Annars hade jag köpt en färdig för länge sedan, det e ju liksom det som e grejen med det hela att göra det själv tongue

Ville mer höra hur GAS Metal12 är som bas då jag inte hört dem själv, samt om det finns andra chrome liknande basar till en inte allt för dyr kostnad

Men tackför det snabba svaret

* ---->> / Gee <<---- *

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 september 2007
GAS = Great American Sound är mycket bättre & stryktåligare än va MDS prylarna är i samma prisklass.
Har sj en Gas fast med 1 12a och är helt ok

C H E V R O L E T <3

Fattig.
27 Inlägg
12 september 2007
har bara hört dåliga grejjer om gas..

om du vill ha bra basar i samma prisklass så kan jag rekomendera Magnats grejjer spelar riktigt bra!
tex http://www.docent-decibel.se/store/inde … oductId=21

www.docent-decibel.se

1 418 Inlägg
12 september 2007
gas är väl bra grejer så länge du inte bryr dig om att det är så långt ifrån hifi man bara kan komma. lika med mds...

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Smålänning
7 887 Inlägg
12 september 2007
Jag har gas 6*9 bak, och har haft en GAS baslåda med två 12"... ALDRIG MER!

Lägg hellre till några hundra och få riktiga grejer.

Lånade den av en polare som hade slängt ut den för att en (1) noname bas i en uträknad låda spelade dubbelt så bra som två GAS 12"... I originallåda!

Ska du ha budget så köp hellre MDS

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 217 Inlägg
12 september 2007
En kompis till mig har en sluten låda med två GAS Metal12.. drivs av ett gammalt gas silver-steg och spelar väldigt bra(tillräckligt för att nummerplåten på bakluckan ska lossa å ramla i backen) för att kosta så lite..

245 Inlägg
12 september 2007
inget fel på gas12" har en sån dubbellåda...spelar BETYDLIGT mycket bättre än MDS i samma klass å liknande låda, bara det att dom låter betydligt bättre i en reflexlåda

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

16 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Okej, lite blandade åsikter men tack för alla svar är ytterst tveksam nu till om jag ska beställa dem eller inte,

Vad tros om 2 sådana här då? http://www.pioneer.se/se/products/25/13 … index.html eller samma fast i 12" modellen

Infinity har inget bra alternativ?

* ---->> / Gee <<---- *

514 Inlägg
12 september 2007
Har aldrig hört gas basarna i en spela fint låda. Men vi har byggt en låda för 3st tolvor i polarns bil och kör med just 3st gas metal tolvor i den och det spelar hyggligt högt= +148db

old volkswagens never die they just get lower

9 Inlägg
12 september 2007
Jag tycker det var en bra idè! Har 2 st 12" Metal i låda och det låter riktigt fint! Driver dem med Rockford steg.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
12 september 2007
Hmm jag får väl komma med ett udda alternativ, Fynda.se har sjysta basar för extremt billig peng, köpte 3x12" proson basar därifrån för 299st, Spelar på grymt bra för den pengen. Spelar dom i en sluten låda och märkte att jag måste tynga ner bakluckan och golvet i bakluckan på¨200an
Senast redigerat av Absolut_Audi (12 september 2007)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 september 2007
Pioneer är fina saker. Rätt fint ljud i dom

C H E V R O L E T <3

16 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Ja e rätt sugen på Pioneer basarna

Har bestämt mig för att skippa det där med plexiglaset då jag uppfattat det som att det är svårt att få ett bra ljud med det.

Får komma på nått annat kul o göra nu men blir nog pioneer basarna vet bara inte om jag ska ta 10 eller 12orna
Senast redigerat av RelaX (12 september 2007)

* ---->> / Gee <<---- *

Biltokig
870 Inlägg
12 september 2007
Children-Of-Bodom skrev:
Pioneer är fina saker. Rätt fint ljud i dom

Håller med, vad jag hört är pioneer-basarna riktigt dugliga!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök