3423
Sök

golfvr6 2.8 eller opelastra gsi 2.0 16v?

198 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
#1
golfvr6 2.8 eller opelastra gsi 2.0 16v?  vad ska jag köpa?


956 Inlägg
14 september 2007
#2
oj svår fråga..har själv bara haft vr6:an..men tycker även att astra gsi:n verkar vara en härlig bil

eldus veldus

160 Inlägg
14 september 2007
#3
Köp en golf VR6 då minimerar du problem med rosten. Astra har problem med rost kan jag lova, annars är Astra GSI 16V en pärla då motorn är rent av underbar. Stark, rapp och bensinsnål på samma gång. VR6:an är i och för sig av samma prestandamässiga kvalité, om inte lite bättre dessutom. Du får ju även med en väldigt delikat motorljud på köpet om du inhandlar en VR6:a. Överlag så skulle jag satsa på en Golf VR6:a även om VR6:an drar lite mer i bensin. Se bara till att köpa en VR6:a där motorn inte tickar eller rasslar, kamkedjeras är dyra historier på dessa motorer. Försök att få en VR6:a med bytt kedja och framförallt spännare då det oftast är spännaren som ger sig och då är det kört. Det är inte ens säkert att det låter något från motorn även fast spännaren är dålig så var på din vakt och begär kvitton på att spännaren är bytt sedan tidigare, om inte så pruta även om den låter bra i motorn. Enligt dom på VR6 forumet så går det på mellan 12-18k att byta kedja och spännare på verkstad, ja sjukt dyrt men det ska tydligen vara ett jäkla jobb. Kolla upp www.vr6.nu.

198 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
#4
Hellfire skrev:
Köp en golf VR6 då minimerar du problem med rosten. Astra har problem med rost kan jag lova, annars är Astra GSI 16V en pärla då motorn är rent av underbar. Stark, rapp och bensinsnål på samma gång. VR6:an är i och för sig av samma prestandamässiga kvalité, om inte lite bättre dessutom. Du får ju även med en väldigt delikat motorljud på köpet om du inhandlar en VR6:a. Överlag så skulle jag satsa på en Golf VR6:a även om VR6:an drar lite mer i bensin. Se bara till att köpa en VR6:a där motorn inte tickar eller rasslar, kamkedjeras är dyra historier på dessa motorer. Försök att få en VR6:a med bytt kedja och framförallt spännare då det oftast är spännaren som ger sig och då är det kört. Det är inte ens säkert att det låter något från motorn även fast spännaren är dålig så var på din vakt och begär kvitton på att spännaren är bytt sedan tidigare, om inte så pruta även om den låter bra i motorn. Enligt dom på VR6 forumet så går det på mellan 12-18k att byta kedja och spännare på verkstad, ja sjukt dyrt men det ska tydligen vara ett jäkla jobb. Kolla upp www.vr6.nu.

Tack för svaret



Sök