3855
Sök

problem med en clarion dxz748rmp

79 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Hej. Jag har köpt en bil där det satt en clarion dxz748rmp. Nu när jag ska koppla in ett sluteg och baslåda så finns det 6 olika lågnivå utgångar. Jag har prövat alla och det kommer inget ljud från basarna. Måste jag koppla ihop alla eller vad ska jag göra för att få ljud?

Mvh André

21 761 Inlägg
14 september 2007
Har du kollat i stereons menyer om lågnivåutgångarna är aktiverade?

79 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Har du kollat i stereons menyer om lågnivåutgångarna är aktiverade?

Så man kan göra det? Vilken knapp trycker jag på då för jag har inte sett någon meny knapp!

186 Inlägg
14 september 2007
ladda hem instruktionsbok på www.clarion.se å läs själv...enklare än att sitta här å förklara! wink

21 761 Inlägg
14 september 2007
andre_023 skrev:
Så man kan göra det? Vilken knapp trycker jag på då för jag har inte sett någon meny knapp!

Om det finns menyer i stereon kan jag inte säga säkert, men det brukar finnas menysystem i apparaterna eftersom det är så många funktioner på en modern stereo. Ofta kan man välja om man vill använda lågnivån eller stänga av den. Speciellt subutgångar brukar ha den funktionen.

Annars är det väl bara att göra som haack skriver, ladda hem manualen.

79 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
haack skrev:
ladda hem instruktionsbok på www.clarion.se å läs själv...enklare än att sitta här å förklara! wink

Jag har sökt där men det finns bara för nyare modeller!

186 Inlägg
14 september 2007
testa att ladda ner nån annan liknande modell då?  t.ex en dxz778rusb eller nåt som liknar din...menyerna stämmer troligtvis inte exakt..men de kan ju ge dej en hint om vart inställningen finns....bara en tanke....

Sök