andino skrev:
har köpt basarna, köper material till lådan på fredag.
Okej, då kommer vi till strömförsörjningen. Sånt är roligt.
Vardera DA201-R kan dra upp till runt 90A i 1 Ohm, tillsammans blir det 180A om ni har tänkt er att försöka maxa systemet. Även med 1/3 effekt så drar stegen ca 60A, vilket gör att bilens belysning antagligen kommer att blinka en del när ni spelar med motorn avslagen.
Vet inte hur stort batteri det är på din Focus, men enligt tabeller hos Tudor så verkar bensinbilarna ha typ ficklampsbatteri nästan. Det kommer man inte långt med tyvärr, då blir det rena diskobelysningen i bilen även fast ni inte spelar så väldigt högt.
Generatorstorleken kan vara 80-120A beroende på kupemodell enligt Yourex.se. Har man 1500-2000 motorvarv så går det nog att höja volymen en del, förutsatt att man inte har diverse andra saker igång som tex 3-4 st extraljus och fläkt. På tomgång däremot, så får ni nog hålla er till 1/4-1/3 av effekten för att det inte ska blinka en massa.
För att kunna spela högt med de där grejorna så behövs betydligt kraftigare saker än två st 1F kondingar, så mycket kan jag säga. Minst två extra batterier kan nog behövas, det är min åsikt. Men det beror som sagt på om du vill försöka spela mycket högt.
Om du nöjer dig med att ha lagom hög volym så behövs inte två extra batterier, men jag tror nog att du vill kunna spela högt när det sitter en massa basar i skuffen.
Eller?