2776
Sök

Tjohoo högre bensinpris igen..

285 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
jaa våran kära allians gör det igen (Det dom i sina valtal lovade att inte göra)
Höjer skatten på bensin.

kanske dags att börja göra som dom gör i andra länder. ge svar på tal som verkligen drabbar våra kära politiker.
ta en titt på tex frankrike, där spärras motorvägar mm av tills beslutet återtas.
Här skickas det in listor som politikerna aldrig ens får veta nått om.

no more allians.
har ännu inte sett dom göra nått bra.

en satans jävla Volvo.

low profile
253 Inlägg
18 september 2007
Det är principen och högre priser är irriterande.

285 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
Bobo skrev:
Nej 29 öre hur ska man överleva nu

Men om du kollar till helheten så.

då gör det inget då om dom höjer 10 öre 20000000 ggr ?

en satans jävla Volvo.

Dieselgypsy
538 Inlägg
18 september 2007
Enbart så ni vet: Bränslet är ännu billigt i Sverige jämfört med många andra gammla EU-länder ÄVEN efter höjningen.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 833 Inlägg
18 september 2007
Tur att bilen bara drar 1,2 då och att man måste tanka en gång i veckan! sad

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Bärs!
3 456 Inlägg
18 september 2007
Läste någonstans att 7kr på varje 10'a redan är div skatter/momser osv på bensinen. Tycker dom borde lägga ner snart, 10kr litern är väll okej, men inte mer...

Garaget.org peakade 2008.

3 650 Inlägg
18 september 2007
asså va fan ere här? skatten höjs ju på allt i hela jäävla sverige...snus, bensin m.m!!

då ere fan 12 spänn litern! å snuset å bärsen ska också höjjas ännu mer!! + alla jävla trängselskatter!!!
Senast redigerat av Kesler (18 september 2007)

Just Begun
143 Inlägg
18 september 2007
Ravestream skrev:
jaa våran kära allians gör det igen (Det dom i sina valtal lovade att inte göra)
Höjer skatten på bensin.

kanske dags att börja göra som dom gör i andra länder. ge svar på tal som verkligen drabbar våra kära politiker.
ta en titt på tex frankrike, där spärras motorvägar mm av tills beslutet återtas.

no more allians.

Ja jag börjar bli bra less på alliansen, ingenting har blivit bättre tycker jag. Bara dom rika som tjänar på allt dom har ändrat.

// Rancid

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
18 september 2007
Tycker att deras resonemang inte håller riktigt! Vi tänker på miljön! Det är väl inget alternativ att höja bensinpriset så att vissa inte kommer att kunna åka med bil! Då får man ju satsa på ngt alternativ också!Åka kommunalt som en politiker sa? Men det är inte lätt i Norrland! Samma med kärnkraften! Avveckla den men inte ha ngt annat som kan försörja Sverige med el! Importera el från grannländer med mindre säkerhet!Och ett svindyrt elpris! Det är inte tankeverksamhet!

-Mike-

285 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
MikeAero skrev:
Tycker att deras resonemang inte håller riktigt! Vi tänker på miljön! Det är väl inget alternativ att höja bensinpriset så att vissa inte kommer att kunna åka med bil! Då får man ju satsa på ngt alternativ också!Åka kommunalt som en politiker sa? Men det är inte lätt i Norrland! Samma med kärnkraften! Avveckla den men inte ha ngt annat som kan försörja Sverige med el! Importera el från grannländer med mindre säkerhet!Och ett svindyrt elpris! Det är inte tankeverksamhet!

Det är ju så att det drabbar ju inte dom på nått sätt. dom har sina "gratis bilar,plan,taxi mm" som vi betalar.
Deras 1000kr extra i plånboken försvinner flera ggr om på deras andra saker dom höjer ist.

en satans jävla Volvo.

RE-雨宮
481 Inlägg
18 september 2007
Det är väl inte dom rika som gynnas? Dom rika kommer alltid vara rika oavsett vad som händer. Om en person drar ut 50k i månaden å sen får skatta mer eller mindre så drar han fortfarande ut runt 50k. Det alliansen gör nu är att återupprätta sverige till ett land som fungerar. Där folk inte ska kunna fuska och leva på bidrag som många gjort. Jag har 10 kompisar som inte gör ett skit å aldrig gjort. Som får ut nästan 10k i månaden. Det tycker jag är fel. Självklart drabbar dessa förändringar många. Och många får det tufft. Men för att göra förändringar som verkligen funkar så måste det svida lite i början. Jag önskar ingen som verkligen är sjuk att dom ska få det sämre. Men skyll inte på den nya regeringen. Skyll på alla slöa jävlar som gjort att det har blivit såhär.

Ang bensinskatten så tycker jag att hela debatten om bilar vs miljöförstöring är Bullshit.
Det finns färsk forskning som visar på att hälften av innehållet i avgaserna motverkar växthuseffekten så dom förstör inte alls spec mkt. Stäng av alla jävla kraftverk som spyr ut skit istället, bygg några kärnkraftverk av den nya sorten. Som återanvinner avfallet å producerar sjukt mkt mer el. Avfallet kan man sedan behandla på många sätt. Sellafield är ett dåligt sådant. Skicka ut det i rymden är ett. Eller om världen går ihop och verkligen bygger några ordentliga förvaringsstationer.

Sänk bensinpriset å dra ner på dom utsläppen som verkligen gör skada.

Men tillbaks till alliansen. Dom sänkte inkomstskatten, å folk sa att det bara var dom rika som blev gynnade för nu får dom 5k mer i månaden medans du och jag "bara" får 500 700 eller 1000. Men det är fortfarande en höjning. En rik kommer inte vara mindre rik om han så  fick betala 5k mer i månaden i skatt. Var glada åt er del. Och dra ert strå. Och prottestera mot dom som bidragsfuskar, ljuger för akassan och sjukskriver sig för att dom vill vara lediga.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Dieselgypsy
538 Inlägg
18 september 2007
chrno amen!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 september 2007
regeringen vet att de kan höja hur mycket som helst skatter på bensin. folk kommer ändå att acceptera detta, tyvär, var är dom gamla nordiska vikingar som vågade slå för sin sak? ha dom flyttat till frankrike?. i franfkrike, regeringen vågar inte göra hur mycket som helst annars, aja-baja. det är inte dom rika som drabbar av det, dom har stora avtal med tjäntebil och mer och det är inte dom som åker kolektivtrafik, det är du som sitter under som får betala grädde på tarta och du får inte ens smaka på den. Tänk om alla här i Sverige skulle agerar som Fransman gör på hemma plan, regeringen skulle kanske tänka två gånger innan de gör någonting. innan valet, dom ljuger hur mycket som helst men dom vet att det dom säger kan inte stor fast, det som änder idag, dom viste det redan då.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

8 881 Inlägg
18 september 2007
chrno´s inlägg
Måste vara det bästa som skrivits i det här forumet.

Fotograf på tierpidag.se

671 Inlägg
18 september 2007
Ravestream skrev:
Höjer skatten på bensin.

no more allians.

å du tror att en sosseregering med miljöpartiet som vapendragare hade haft ett lägre bensinpris? knappast!

dock tycker jag att om man har lovat nått så ska man hålla det!

Second is the first loser

671 Inlägg
18 september 2007
chrno for president wink

Second is the first loser

Rent A Retard !
674 Inlägg
18 september 2007
chrno skrev:
Det är väl inte dom rika som gynnas? Dom rika kommer alltid vara rika oavsett vad som händer. Om en person drar ut 50k i månaden å sen får skatta mer eller mindre så drar han fortfarande ut runt 50k. Det alliansen gör nu är att återupprätta sverige till ett land som fungerar. Där folk inte ska kunna fuska och leva på bidrag som många gjort. Jag har 10 kompisar som inte gör ett skit å aldrig gjort. Som får ut nästan 10k i månaden. Det tycker jag är fel. Självklart drabbar dessa förändringar många. Och många får det tufft. Men för att göra förändringar som verkligen funkar så måste det svida lite i början. Jag önskar ingen som verkligen är sjuk att dom ska få det sämre. Men skyll inte på den nya regeringen. Skyll på alla slöa jävlar som gjort att det har blivit såhär.

Ang bensinskatten så tycker jag att hela debatten om bilar vs miljöförstöring är Bullshit.
Det finns färsk forskning som visar på att hälften av innehållet i avgaserna motverkar växthuseffekten så dom förstör inte alls spec mkt. Stäng av alla jävla kraftverk som spyr ut skit istället, bygg några kärnkraftverk av den nya sorten. Som återanvinner avfallet å producerar sjukt mkt mer el. Avfallet kan man sedan behandla på många sätt. Sellafield är ett dåligt sådant. Skicka ut det i rymden är ett. Eller om världen går ihop och verkligen bygger några ordentliga förvaringsstationer.

Sänk bensinpriset å dra ner på dom utsläppen som verkligen gör skada.

Men tillbaks till alliansen. Dom sänkte inkomstskatten, å folk sa att det bara var dom rika som blev gynnade för nu får dom 5k mer i månaden medans du och jag "bara" får 500 700 eller 1000. Men det är fortfarande en höjning. En rik kommer inte vara mindre rik om han så  fick betala 5k mer i månaden i skatt. Var glada åt er del. Och dra ert strå. Och prottestera mot dom som bidragsfuskar, ljuger för akassan och sjukskriver sig för att dom vill vara lediga.

riktigt bra sagt smile sen det där med bensinpriset kan man alltid diskutera, och visst alla här inna skulle säkert vilja att bensinen va mkt mkt billigare, men vad händer då ? jo dom andra skatterna blir högre.

jag sj är långtids sjukskriven pga min arbetsolycka som gjorde mig förlamad och satte mig i rullstol och jag stör mig så otroligt mkt på alla som fuskar med bidrag och sjukskrivningar så som du skrev, och det är fanimej vanligare än vad man tror. och det är tackvare dom så gör att jag och min famlij har det svårt att gå runt varje månad. allt pga att man inte får ut lika mkt pengar just för att dom som inte är sjuka fuskar.

MVH// Johan

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

252 Inlägg
18 september 2007
jippi, högre bensinpris!!!!!
fan va kul!!!
en annan har en extremt besinsnål bil[540n], hahaha, NOT

bra inlägg av chrno!!

Got vtec?

Just Begun
143 Inlägg
18 september 2007
Tack chrno, du fick mig att ändra min åsikt smile Riktigt bra skrivet!

// Rancid

OEM <3
6 957 Inlägg
18 september 2007
Bobo skrev:
Nej 29 öre hur ska man överleva nu

Finns vissa av oss som pendlar, de märks rätt så tydligt i plånboken,
de däringa lilla hålet blir bara större å större...

BTW chrno borde satsa på politik big_smile
Senast redigerat av Bjork (18 september 2007)

OEM <3

Sök