3527
Sök

civic effektökning?

Master of the obvious
636 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
okey har köpt en civic -90, av min morfar, och vet inte om jag ska laga rosten och sälja den eller bygga racebil av den så här kommer min fråga finns det billigt trim till den?

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
18 september 2007
Turbo konvertering.  wink   Annars så trycker du ner en Type - R motor ner i den

Lev livet, det kan ta slut fort

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
18 september 2007
Sälj den och köp en 92-95 modell istället. Finns hur mycket delar som helst att köpa.

Master of the obvious
636 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
nu är det så att jag har också en e36 att tänka på, och genom att jag fick köpa den för 500kr så vill jag göra nån nytta av den.

turbo konventering kostar?

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
18 september 2007
turbo kitet + kolvar å alla annan skit du behöver blir riktigt dyrt.
Inte värt å tänka på om du inte har runt 20k att slänga ut iallafall.

250 Inlägg
18 september 2007
känns som att det är mer jobb att göra innan man skickar in en turbo, köpte du en e36 för 500 och vill i med en turbo bör du kanske renovera motorn först, för 500 spänn fick du antingen en jävla häck eller ett otroligt kompispris

------------------------------------------------------

Master of the obvious
636 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
kanks ejag som var kass och beskriva men det var en civic -90 jag köpte för 500kr.

654 Inlägg
18 september 2007
Vad är det för motor i din bil?
1,5/1,6 osv.

vad har du för budget?
Hur mycket kan du göra själv?,tex:svetsning,mekning,osv.

12 086 Inlägg
19 september 2007
Polera med snabbwax o på med däckglans o en "new car" wounderbaum sen säljer du den. Man tjänar ALDRIG pengar på att trimma en bil, väldigt sällan på att styla häller.

Master of the obvious
636 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
finns även en del rost på som jag tänkte greja själv, nått enkelt sätt att få bort röklukten?

654 Inlägg
19 september 2007
Prova div rekond produkter avsedda för interiös lukt osv.
Funkar inte det alls så kan man ju alltid jonisera inredningen.(eller vad det heter).
Kostar dock betydligt mer men  tar i princip bort all lukt invändigt som inte är önskvärd.

Vad du kan göra med din motor och kaross (om du verkligen vill behålla den och göra nått skoj av den) är att rensa allt som kallas inredning bakom framstolarna.
Sen skrapar du all asfalts matta som finns bakom framstolarna och även den under mattan i fram.(stora täck mattan,inte golv mattorna).
Sen när detta är gjort så har du sparat in lite vikt vilket = lättare bil och mer acc.
Sen kan du kapa fjädrarna lite,både fram och bak för att få lägre tyngdpunkt och ev bättre väghållning beroende på dina dämpares skick.
Sen  skaffar du beg fälgar i dimensionen 15" med 195/50 (45) däck för att inte lägga på allt för högt rullmotstånd.
När detta sen är gjort så kan du kolla din ekonomi och ev inhandla en D16Z5 motor 125hk alt en D16A6 107hk..Beroende på vad för ekonomi du har och kunskaper inom mekning och liknande.
ELLER så lagar du upp rosten på den och säljer alt har kvar som bruksbil.

Sök