4008
Sök

Biltema?

FreddeK
17 oktober 2007
har inte så mycket erfarenhet av biltema men köpte en hylsnyckelsats och jag är skitnöjd. en kompis farsa har en från 88a och alla hylsnycklar funkar prima och är hela så kvaliten är det inget fel på och dom har ju som sagt 10års garanti på vissa verktyg!

Ska vi döda myten att det bara är skit??

1 174 Inlägg
17 oktober 2007
asså herre gud ^^ fan om man har en vanlig bruks bil å ska ha brommsar å shit varöfr inte köpat där? dom måste ju också gå igenom massa tester å krav. oljan är ju samma som statoil säljer förutom att biltemas e billigare.

sedan kanske man inte ska köpa det billigaste från dem men det är en annan sak!

Muttley
17 oktober 2007
Akka skrev:
asså herre gud ^^ fan om man har en vanlig bruks bil å ska ha brommsar å shit varöfr inte köpat där? dom måste ju också gå igenom massa tester å krav. oljan är ju samma som statoil säljer förutom att biltemas e billigare.

sedan kanske man inte ska köpa det billigaste från dem men det är en annan sak!

skulle aldrig byta bort original bromsar mot biltema, låter volvos delar sitta kvar där wink

120 Inlägg
17 oktober 2007
biltemas prylar e underbart bra
allt förutom bromsklotsar
bara bra erfarenheter av biltema

1 997 Inlägg
17 oktober 2007
Fiesta_Power skrev:
biltemas prylar e underbart bra
allt förutom bromsklotsar
bara bra erfarenheter av biltema

Jobbar du på Biltema eftersom du skriver så...? hehe big_smile tongue

16 197 Inlägg
17 oktober 2007
Supra_MK2 skrev:
Säger bara stackars jävel som inte har råd att köpa HELA/FUNGERANDE saker.
Biltema suger ordentligt.....

jasså??   har slitsat mina biltema bromsskivor å dom funkar SKIT bra smile     varför betala 870 för en bromsskiva på Meca när man kan få dom för 200 på biltema??   å ja kan lova dig att här bromasas de HÅRD!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
17 oktober 2007
ehh.. kanske för bättre kylning??  ska man ha stopp på 2 ton bilstereo så behövs de..

16 197 Inlägg
17 oktober 2007
Supra_MK2 skrev:
Jasså, e det därför man har slitsade skivor.....?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? ehm oki
Varför inte lägga lite mer pengar på riktiga slitsade skivor som man VET kommer att hålla längre och bättre.....
Farsan har en Cadillac STS som väger 1870kg och den stannar alldeles utmärkt med orginal bromsar som INTE är slitsade....Och om han behöver bromsar till den så går han inte till biltema och köper skräp....

hade brembo skivor fram förut.. dom kan ja lova att dom va inte "söta" efter en halv säsong..   

en STS har för den delen mycke större skivor som e anpassade efter vikten på bilen å effekten på motorn..

varför tror du annars man har slitsade skivor?? för att de e snyggt elle??

7 100 Inlägg
17 oktober 2007
haha,ni som inte köper därifrån är fegisar,hehe skojja bara tongue
har inte haft nå problem med deras produkter,de enda tråkiga med dom är att ja måste åka så jävla lång hmm

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

3 650 Inlägg
17 oktober 2007
Biltema Har Samma Kvalite Som Alla Andra Butiker..allt E Fan Samma Skit!
Ofta Dom Tillverkar Saker Med Sämre Kvalite Åt Biltema!?

Biltema E Bra Grejjer, Bara Att Insé..

112 Inlägg
17 oktober 2007
Biltemas grejer är värt pengarna, kan iaf inte säga att de är något över pris på prudukterna där.
Har allt från verktyg till slit delar därifrån och är mycket nöjd, förutom med oljan... hade den förr, men smörjeffekten verkade bli dålig efter 5000km, men den kan ha blivit bättre på 4år big_smile

16 197 Inlägg
17 oktober 2007
ja kan LOVA dig att bromsskivorna på en STS e fan så mycke större en på en jetta iaf... å den väger/vägde nästan 2 ton.

kör in en motor,spela in basar elle bromsar e typ samma sak..   vet att man ska ta de lugnt.. men inte i nå 1500 mil iaf..

153 Inlägg
17 oktober 2007
bitema funkar perfekt, de håller, å min bil går på stripp, konbana mm, och bilen har bra med pulver!!! SÅ BILTEMA FUNKAR !!!!!!!!!!!!!!
Senast redigerat av Tic (17 oktober 2007)

Tuned By Nenne !!

Smålänning
7 887 Inlägg
17 oktober 2007
Omm an tar bromsok t.ex. Alla man köper mer eller mindre är ju bara renoverade. Enda skillnaden mellan biltemas utbytesok och mekonomen/MECAs är att biltemas är renoverade i polen.
F.Ö så har jag hört att deras bakok till saab 900 är riktigt bra kvalité på. Kanske ska köpa sig...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Evolution
1 627 Inlägg
17 oktober 2007
ne går inte till biltema men beror nog mest på mina rabatter jag har på jobbet

Fäll ner pungen och landa

427 Inlägg
17 oktober 2007
Skulle aldrig köpa styling o tuning mm på biltema. men slangar, hobby färg, vektyg o liknande funkar bra smile  Reservdelar behöver jag inte fundera på o köpa där för de har inget till min bil.

16 197 Inlägg
17 oktober 2007
har inte tänkt på hur stora som e men har sett STS ett antal ggr eftersom ja brukar hjälpa folket på NÅKAB me deras bilar..

men hur som så e skivorna på den bilen anpassad för den vikten..

Miklen
17 oktober 2007
Har aldrig någonsin haft problem me nån av biltemas produkter.. Å man har ju en del pengar över till annat..bor inom rimligt 10min avstånd oxå.

16 197 Inlägg
17 oktober 2007
tackar tackar.. kan säga till alla som läser.. allt plastjobb på jettan e gjort me saker från biltema.. polyester,glasfiber,spackel å allt sån kommer från biltema..  å ja kan lova att de håller smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 oktober 2007
Supra_MK2 skrev:
Klart ja vet varför man har slitsade skivor..det jag skrev var mer som en pik till dig...då du sa att biltema saker var bra....Detta är en bil sida där folk pillar med billar eller bara äger en...Och jag har varit i ett garage sen jag låg i farsans pung...!
Och nej sts skivor är inte mycket större än andra skivor.
När man köper helt nya skivor måste man köra in dom precis som en motor bara för att man inte ska sabba dom...Alltså inga hårda inbromsningar dom första milen. Det kanske inte du gjorde.....?

Hoppsan. Skyndar mig att rädda lite bromsskivor ute i skogarna.
När man kör in nya bromsbelägg (som man monterar när man byter skivor) ska man bromsa HÅRT från ca 80-90 ner till rull och sedan accelerera igen och sedan bromsa igen. Detta gör man om ca 5-6 ggr. Det är mycket viktigt att man inte låter hjulen stanna upp med de heta beläggen för då kommer små hartsrester att etsas fast på skivorna. Sedan kör man lugnt tills bromsarna är kalla igen.

Det går att göra som du skriver men då vaggas man in i falsk säkerhet, för även om du väntar tre månader så kommer du plötsligt att nita till eller busköra så bromsarna blir rejält heta. Då smälter bindemedlet i beläggen och sätter avtryck på skivan när man står still vid nästa rödljus. Skivan blir då förstörd mycket snabbare och uppfattas som "skev". Kolla på COOP-parkeringen på folks bromsskivor så ser man ofta ett avtryck någonstans på skivan som ser ut som ett belägg.

Bromsskivor blir mkt sällan skeva. Om de blir skeva beror det på att styrpinnar eller ok inte rör sig som de ska, eller att skivan inte sitter rakt monterad på hubben från början. När man byter skivor gör man med andra ord rent allting och ser till att alla rörliga delar fungerar som de ska. Inget kopparfett utan då använder man bromsfett.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök