3754
Sök

Sluta snusa!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
25 september 2007
klarade 6 veckor utan snus. Men dom 3 sista veckorna Använde Jag tuggtobak . hjälpa jäkligt fint.
Men börja snusa igen efter ca 5 månader

C H E V R O L E T <3

Gasglad
295 Inlägg
25 september 2007
Jag har slutat och börjat flera gånger. Längsta uppehållet varade 4 månader. Och då hette medicinen tuggummi. Men jag fick återfall och snusar nu igen. Men tuggummi rekomenderas, då har man nått i munnen iallafall. Alltid när jag tuggar med snus inne biter jag mig i läppen hela tiden.

Pirat
159 Inlägg
25 september 2007
Vi har en "kampanj" på jobbet med lite pengar i potten där alla som ger upp tobak, snus/ciggaretter får vara med och dela. Ingen tobak mellan 07.00-16.00 alltså, på fritiden får man göra som man vill. De funkar ganska bra då pengar är en morot som får dom flesta människor att göra de mest oanade saker smile

Visst är de lite surt å elakt ibland men de funkar. Själv har ja snusat i 13 år men med lite vilja å pengarna i tanke så funkar det.

Korkad sökfunktion?!
Nej då, själva sökfunktionen är väldigt bra, men i detta fall har den en rejäl brist tyvärr.

RE-雨宮
481 Inlägg
25 september 2007
En bild säger mer än tusen ord.
http://www.oralhealthproducts.com/images/caries2.JPG

Nu har det egentligen inget med snusning att göra. Men fortfarande nått du stoppar upp å låter gnida mot dina tänder.

edit: hittade en fin till. http://www.lib.uiowa.edu/hardin/md/pict … Caries.jpg
Senast redigerat av chrno (25 september 2007)

RE-Amemiya Kitted FD3S

Ford Racing
479 Inlägg
25 september 2007
Sådär ska en Riktig Man se ut!! lol

Ja Just!

Son Of Murphy
782 Inlägg
25 september 2007
Jag har precis börjat snusa tyvärr, så jag ska inget säga...
Slutade röka direkt när jag började snusa... Har rökt i över 15år, provade o snusa några dagar, o nu 2månader efteråt blir jag äcklad av cigaretter o rök. Blir ju även äcklad av snus, eller ja ordentlig snus, kör själv med kärringsnus! (Catch o LD)

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

73 Inlägg
25 september 2007
Hmm, nikotinabstinens är inte kul. Men en sak som "hjälpte" mig (slutade inte att röka då, men iallafall) är att vara ordentligt sjuk. Ligger man och spyr i ordentligt feberyra några dagar så klarar man av det första steget iallafall. Sen blir det lättare, lite iallafall.
Ett annat sätt är att supa som ett svin, jägermeister i massor.
Om jag har bakfylla från helvetet är jag iallafall inte sugen på något i nikotinväg. Inget annat för den delen heller. big_smile

1 722 Inlägg
25 september 2007
hAHA big_smile gör som jag börja inte ens big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Bobo
25 september 2007
Varför börjar man med en ovana, jag fick lära mig i skolan att det var farligt + från föräldrarna, jag varken röker eller snusar och kommer aldrig göra, nu är detta inte menat som moralpredikan men det känns bara så onödigt och det kan inte vara många som tycker det är gott i början heller.
Senast redigerat av Bobo (25 september 2007)

NissanMotorsport
25 september 2007
ska aldrig sluta snusa, ska ligga i min grav me en prilla i big_smile

208 Inlägg
25 september 2007
Har varit utan snus sen den 20 juli 2007... är 20 år gammal.. 7 års snusnade. var den första veckan som var jobbigast. visst. nog kan jag känna att fan va snussugen jag blev. men bara att stå på sig. tungan är under läppen fortfarande och petar. men något jag kan leva med. big_smile

Wrum!

Långtradarchaffis
224 Inlägg
25 september 2007
Försöker sluta ja också, Dosan tog slut idag och ja tänker inte köpa någon ny heller, ja ska klara de smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

SKÅNING
1 215 Inlägg
25 september 2007
har själv slutat detta är andra dagen beslöt mig bara tvärt att sluta håller på att dö, kärringen tyckte att jag skulle börja igen tror jag har ändrat lite i humör. men nu skulle en kompis sluta röka så vi ska stötta varandra kanske blir lättare då.

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Troligen galen...
567 Inlägg
25 september 2007
Började snusa som ett sätt att sluta röka.
Har provat att sluta, längsta uppehållet var nästan ett år.

Tog en prilla på fyllan och PANG!!! fast igen.

Saknar egentligen motivationen till att sluta, när jag försöker sluta snurrar "varför ska jag sluta med något som är så SKÖNT???" i mitt huvud.

Nej, det är inte lätt, men en bra modell kan vara att berätta för alla man känner att man har slutat.
Kanske till och med säga till dom att de får 100kr var om man börjar igen...?

Samt sluta mitt i en stock, slänga 5-6 oöppnade dosor. Om man då skulle börja igen så skulle det ju varit ett väldigt slöseri att slänga de där dosorna, så då kanske det motiverar en att fortsätta sluta... roll

Jaja, nog med gissningar och förslag. Lycka till!

221 Inlägg
25 september 2007
Snus e manligt haha

Troligen galen...
567 Inlägg
25 september 2007
motor_power skrev:
Snus e manligt haha

Ja, är man 16 år brukar man tycka det...roll

263 Inlägg
25 september 2007
AntonK skrev:
Har varit utan snus sen den 20 juli 2007... är 20 år gammal.. 7 års snusnade. var den första veckan som var jobbigast. visst. nog kan jag känna att fan va snussugen jag blev. men bara att stå på sig. tungan är under läppen fortfarande och petar. men något jag kan leva med. big_smile

Hehe ja att tungan är där å petar ibland får man nog leva med, det är väll snart 4 årsen jag slutade tror jag å när man tänker på snus så åker tungan under där direkt tongue Men det är ju bara när man diskuterar snus osv, inget som sker dagligen precis tongue Men måste erkänna att jag är rätt sugen nu efter allt detta prat om snus big_smile Hade dock vatt lite dumt att börja igen roll

Trendsetter
25 september 2007
Tappa ner på det mer och mer bara, funkar för mig än så länge även om abstinensen från nikotinet får mig att klättra på väggarna

Svindåre
1 433 Inlägg
25 september 2007
John87 skrev:
Jag slutade snusa för nåt år sen. Höll iofs bara på i strax över ett år, men beroendet fanns där iaf.

Slutade bara en dag. Inga hjälpmedel, inga "tricks" utan bara ren vilja. Vill man så kan man.
Men jag vet, det är riktigt svårt. Man klättrar på väggarna första tiden..

farschan snusade när jag var liten, en morgon när han klev upp, kände att inte han vill bli styrd av något som snus (gå och köpa snus när det regnar till exempel). så han gav sig fan på att sluta. och det gjorde han. utan hjälpmedel, bara vilja.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 september 2007
Det enda chansen som finns om man skall sluta snusa är ett jävlar anamma och envishet! Slängde dosan på BB när min grabb föddes! Hade inga nikotinbesvär överhuvudtaget bara som vissa skriver att tungan var där för att känna pajen! Det jobbigaste var ju att inte ha ngt under läppen och En snus efter kaffet eller maten finns det ju inget bättre än! Höll upp i 1 1/2 år och provade en snus för att se hur det kändes! Det dummaste jag har gjort. Nu sitter man här igen med 1 dosa på 2 dar! Nu har man snusat igen i 2 år! Gjorde ett försök när dottern kom men misslyckades då den rätta glöden inte fanns där! Höll i 2 veckor! Men nu blir man lite sugen på att sympatisera med er andra har 5 dosor kvar så häng i tills dess så kanske man hakar på!

-Mike-

Sök