3915
Sök

Peugeot 505 turbo diesel vad tros om denna (inlägg #9)?

Sleeper
3 084 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
(Varför är köprådstråden låst aja lägger den här ist?)

Funderar på en Peugeot 505 det enda jag vet om den är att den har svinsköna säten.! någon som haft en och kan säga om det är en bra gammbil?  först och främst så funderade jag på turbo diesel men den verkar ju knappt finnas i sverige, så en turbo bensinare kanske istället?!
Är det bara Rat eller nått att ha? jo jag vet att den är skitful...
Senast redigerat av Sushikocken (18 november 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 418 Inlägg
26 september 2007
Skit ful? Den är tuff! big_smile Skulle gärna vilja ha en 505 Turbo bensinare, ca 200 hk å lamell diff org! smile perfekt busbil!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Sleeper
3 084 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Lindberg88 skrev:
Skit ful? Den är tuff! big_smile Skulle gärna vilja ha en 505 Turbo bensinare, ca 200 hk å lamell diff org! smile perfekt busbil!

Haha jo tongue men jag vill ha turbo diesel! Hmm bara en som har en 505:a på gorg? fattar då inte att de är så sällsynta... dem är ju över 30 år gamla och har inbyggd talande färd/info dator och bilen är drygt 30 år gammal! hur coolt är inte det!!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 september 2007
Sushikocken skrev:
Haha jo tongue men jag vill ha turbo diesel! Hmm bara en som har en 505:a på gorg? fattar då inte att de är så sällsynta... dem är ju över 30 år gamla och har inbyggd talande färd/info dator och bilen är drygt 30 år gammal! hur coolt är inte det!!

Men det är ju fransmän som byggt den. Dom är nästan mer teknik-galna än japanarna när det gäller bilar.

Citroën hade ju ställbara luftdämpare innan andra bilmärken ens hade upptäckt att man kunde ha ratt att styra med lol

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Masterworks
26 september 2007
John87 skrev:
Sushikocken skrev:

Men det är ju fransmän som byggt den. Dom är nästan mer teknik-galna än japanarna när det gäller bilar.

Citroën hade ju ställbara luftdämpare innan andra bilmärken ens hade upptäckt att man kunde ha ratt att styra med lol

Jag övningskörde me farsan i hans 505 Turbo, grymt coolt då! lol

Sleeper
3 084 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Masterworks skrev:
John87 skrev:
Sushikocken skrev:

Hehe han har den möjligtvis inte kvar roll

Masterworks
26 september 2007
Sushikocken skrev:
Masterworks skrev:
John87 skrev:

Hehe han har den möjligtvis inte kvar roll

Hehehe... Knappast nått att spara på efter min framfart! lol

Yrkesförare
1 073 Inlägg
26 september 2007
Älskar ju 505:orna. Min farbror hade en 505 Dieselkombi fd taxibil som bara gick och gick.
Han sålde den när den hade gått 70 000mil. Hade dessutom agerat som husvagnsdragare åt en 8 meter lång husvagn i ett decennium. Underbar bil:)

Sleeper
3 084 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
http://www.blocket.se/vi/14209337.htm?ca=4_s

Äntligen har det kommit upp en lyfter min gamla tråd igen ist för att göra en ny.
Vad tror ni om denna? Den har gått en bit dock...
Glödstift dyrt att byta?
Fläkten är paj... Hur mycket kostar typ det att fixa (gör man väl antagligen inte själv)?

16 Inlägg
14 juni 2011
Jag har en 505 turbo diesel i en pontiac firebird, och går hur gött som helst!! sen skar motorn, fick endast tag på 1 enda jävla diesel motor lös i hela sverige, och samma en hade en hel bil till salu ;p

En Mercedes-Benz kan aldrig bli som en billig bil.
16 Inlägg
Saabifierad
2 031 Inlägg
10 augusti 2011
Oscarnn skrev:
Jag har en 505 turbo diesel i en pontiac firebird, och går hur gött som helst!! sen skar motorn, fick endast tag på 1 enda jävla diesel motor lös i hela sverige, och samma en hade en hel bil till salu ;p

Diesel i en Firebird?? hmm Ungefär som att slänga in en Micramotor i en Mazda RX7:a sad

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

En Mercedes-Benz kan aldrig bli som en billig bil.
16 Inlägg
10 augusti 2011
Slash skrev:
Oscarnn skrev:

Diesel i en Firebird?? hmm Ungefär som att slänga in en Micramotor i en Mazda RX7:a sad

Jag tror du underskattar dessa motorer, visst är de lite gämfört med en v8a men 87ans o nyaer turbo med ic kår att få o gå förvånandsvärt bra, ligger då och kryssar fram i stadiga 160 om man nu vill

Sök