2793
Sök

Vilken bilsmak har ni?

185 Inlägg
1 oktober 2007
#61
håller mig för svenska bilar som saab Volvo har själv en Volvo 850 GLT så jag tycker dom är snyggare än andra skit bilar--

Volvo For Life

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
1 oktober 2007
#62
RichardC skrev:
_Glenne_ skrev:
tyskt gillar jag och framförallt FORD.. men även dom flesta andra tyska bilar.. sen när det gäller styling så är det så olika... ibland är det snyggt med feta kjolpaket och iband är det snyggt med orginal bil med mindre moddning som fälgar, speglar, lysen osv... beror helt på vilket humör jag är på hehe tongue

Vill bara säga att Ford är amerikanskt wink Sorry

bara så du vet så är alla fordar inte amerikanske sierra å dom är tyska likaså escort  scorpio mondeo å en massa andra

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

7 120 Inlägg
1 oktober 2007
#63
Alecci skrev:
Japanska sportbilar som är marginellt till medium stylade, gärna JDM-stuk med race-inspiration. Äldre bilar intresserar mig inte alls, i synnerhet inte jänkare. Har dock inte ett spår emot vad andra tycker så länge de inte försöker pracka på mig sina åsikter. Each to his own, som det heter. Tycker också till viss del om det tyska stuket, men då i begrepp som "förädling" snarare än "styling".

Mycket effekt under huven och väghållning á la banracing är alltid ett stort plus oavsett märke, modell eller stuk.

Jag kan däremot vara intresserad av andra bilar än de som faller inom ramarna för min smak, men då är det mer på grund av att jag är fascinerad av ett individuellt bygge och inte av märket, modellen eller stilen som sådan.

Aerodynamik:

Hur i helsike understår du dig att utelämna min bil från den där bildlistan?! tongue

hahaha, tog bara lite random bilder från datorn. smile

När du är klar lovar jag att din får vara med wink

Förjaevle Brao
555 Inlägg
1 oktober 2007
#64
gillar jänkebilar me stora v8:or, men även stylade volvos m audi , bmw, mercedes .m.m


Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
1 oktober 2007
#65
Bara jag som är svag för Black On Black stuket?

Valfribil, solidsvart, duktigt sänkt, tonade rutor runt om sådär lagom mörkt, svarta fälgar med kromad kant...

Lite bilder om det är okej: (så sjuuukt snyggt)

http://www.garaget.org/archive/63301/58915/58915-532402.jpg
http://www.garaget.org/archive/15208/60792/large_60792-552009.jpg
http://www.garaget.org/archive/46491/42080/42080-360287.jpg

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

OEM <3
6 957 Inlägg
1 oktober 2007
#66
De ska vara cleant och lågt, då e ja nöjd smile
Är inte så förtjust i bilar med vingar av bokhyllan "Billy" size typ tongue

OEM <3

147 Inlägg
1 oktober 2007
#67
JDM stukade Hondor är riktigt heta, helst EF (88-91) och EG (92-95).

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
1 oktober 2007
#68
Inget söndertrimad eller sönderstylad för min del.
Hel, ren, lyx(skin osv) med motor som får bilen flytta på sig när det behövs o gärna nåt som inte syns på varje gata.


"audiot"
287 Inlägg
1 oktober 2007
#69
Turbo och fyrhjulsdrift gör nästan vad som helst vackert!

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

414 Inlägg
1 oktober 2007
#70
Gillar äldre bilar samt tyska bilar och självklart gamla jänkare big_smile Men inget fel på nyare bilar heller! Men då gäller helst "Clean" Styling, fast visst kan det vara fint med nått fläskigt kjolpaket också, är iofs allätare men om jag får välja blir det äldre bilar samt tyska smile

hej

Dieselgypsy
538 Inlägg
2 oktober 2007
#71
Min bilsmak:
-Plats för bagage
-Praktisk
-Snygg (tyska linjer)
-4WD eller RWD

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 827 Inlägg
2 oktober 2007
#72
Aerodynamik: Det råder ju delade meningar om vad JDM egentligen är för stuk, men går du och kollar på den amerikanska scenen och frågar dom om vad som är JDM så får du inte dom bilarna du länkat till som svar. I US är JDM mer äldre Honda, där man endast moddat bilen med ordentliga, tidsenliga saker från den Japanska marknaden, oftast gäller detta fälgar, stolar mm mm. I dagens läge gäller allt som bara gick att få tag till bilarna i Japan, alltifrån orginalfronter, speciella framlampor, baklampor mm, sånt som bara satt på dom Japanska bilarna. Allt detta i ett paket samt såklart, en finish utöver det vanliga. Går faktiskt att dra paralleller till den tyska scenen med cleana Golf MK1 mm.

Detta är vad JDM är i mina ögon, och med mig många andra:

http://farm2.static.flickr.com/1310/1172223343_27fd54bab7_o.jpg

http://amsevencrew.com/pics/hatch1.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y241/Shanetk00/Picture009-1.jpg

http://tylersflash.com/brewer/Dirt/Blake.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b136/top_ramen/_MG_0149.jpg

http://evilesd.com/images/redcrx/07.jpg

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

low profile
253 Inlägg
2 oktober 2007
#73
Eisenhut skrev:
Aerodynamik: Det råder ju delade meningar om vad JDM egentligen är för stuk, men går du och kollar på den amerikanska scenen och frågar dom om vad som är JDM så får du inte dom bilarna du länkat till som svar. I US är JDM mer äldre Honda, där man endast moddat bilen med ordentliga, tidsenliga saker från den Japanska marknaden, oftast gäller detta fälgar, stolar mm mm. I dagens läge gäller allt som bara gick att få tag till bilarna i Japan, alltifrån orginalfronter, speciella framlampor, baklampor mm, sånt som bara satt på dom Japanska bilarna. Allt detta i ett paket samt såklart, en finish utöver det vanliga. Går faktiskt att dra paralleller till den tyska scenen med cleana Golf MK1 mm.

Detta är vad JDM är i mina ögon, och med mig många andra:

http://farm2.static.flickr.com/1310/117 … bab7_o.jpg

http://amsevencrew.com/pics/hatch1.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y241/S … e009-1.jpg

http://tylersflash.com/brewer/Dirt/Blake.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b136/ … G_0149.jpg

http://evilesd.com/images/redcrx/07.jpg

Håller med, och snygga bilder.

70 Inlägg
2 oktober 2007
#74
Jag gillar kantiga bilar.

big_smile


671 Inlägg
2 oktober 2007
#76
<---------- där står det vad jag gillar wink


nä men gillar allt som ser proportionenligt ut!! designen e grymt viktig.. å det finns en del vackra kombis och sedaner åxå. nån gång blir man väl tvungen att skaffa kombi

Sen måste det vara en bra motor/drivlina å framförallt GÖTT LJUD!

Second is the first loser

7 120 Inlägg
2 oktober 2007
#77
Eisenhut skrev:
Aerodynamik: Det råder ju delade meningar om vad JDM egentligen är för stuk, men går du och kollar på den amerikanska scenen och frågar dom om vad som är JDM så får du inte dom bilarna du länkat till som svar. I US är JDM mer äldre Honda, där man endast moddat bilen med ordentliga, tidsenliga saker från den Japanska marknaden, oftast gäller detta fälgar, stolar mm mm. I dagens läge gäller allt som bara gick att få tag till bilarna i Japan, alltifrån orginalfronter, speciella framlampor, baklampor mm, sånt som bara satt på dom Japanska bilarna. Allt detta i ett paket samt såklart, en finish utöver det vanliga. Går faktiskt att dra paralleller till den tyska scenen med cleana Golf MK1 mm.

Detta är vad JDM är i mina ögon, och med mig många andra:

http://farm2.static.flickr.com/1310/117 … bab7_o.jpg

http://amsevencrew.com/pics/hatch1.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y241/S … e009-1.jpg

http://tylersflash.com/brewer/Dirt/Blake.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b136/ … G_0149.jpg

http://evilesd.com/images/redcrx/07.jpg

JDM betyder Japanese Domestic Market. Inte Honda Domestic Market. Sen gillar jag mer den australenska/japanska stilen. Inte US. JDM för mig är cleana race stukade japs bilar med bra balans i bilen och mycket hk.

Förstår inte vart du fått det där ifrån. hmm

1 827 Inlägg
2 oktober 2007
#78
Ja, jag vet exakt vad JDM betyder, och jag har tydligen bättre koll på vad trenden JDM betyder. Så om du säger att du gillar den australiensiska stilen bättre så kör dom inte med JDM, för det är en stor skillnad på vad du tycker är JDM och vad resten av världen tycker är JDM. Folk som tror sig veta vad JDM är och inte har en aning om vilka fälgar Desmond Regamaster EVO, GAB Sports eller Work equip 03 är har mindre koll än vad dom tror.

Anledningen till att Honda regerar i JDM scenen är pga Hondas framsteg på den amerikanska marknaden. Honda är störst i US, och därmed har dom stora JDM teamen i US mestadels kört Honda, kolla på tex FF squad eller NWP4life mm mm, inget annat än Honda. Även dom stora JDM utställnignarna i US är Honda utmärkande. Visst finns det såklart andra märken som etablerar sig och visst ser dom ut ungefär som du beskriver, men det finns skillnader.

Jag har följt JDM trenden i flera år, och jag har sett hur den spridit sig i US (faktum är att JDM startades i SouthCal i slutet på 90talet) och numer över till Sverige, och jag kan säga att JDM går inte ut på 800hk Skylines.

Här är en länk med matnyttig info.

http://www.digitalhorizon-online.com/fe … un_06.html

Samt filmen man bör se innan man uttalar sig om JDM:

http://www.youtube.com/watch?v=ssqbMPZEm0c

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 oktober 2007
#79
Ja, vet iaf en sak. En halvrisig 740 med jättevinge och fyrkantigt kjolpaket är inte fint...
Plus aluvingar och japsdämpare.. Dom borde bannlysas. *rys*
INTE nån solfilmsbård i framrutan och inte stora dekaler varken på rutorna eller på plåten/plasten.

Nej, cleant. Inte FÖR låg bil, men med snygga fälgar, helst då med fet kant utåt är snyggt. Gärna lätt tonade rutor runt om.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 oktober 2007
#80
Tysk kvalité och lena former. Samtidigt måste jag få skruva, aldrig att jag skulle köpa en fulländad sportbil smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan


Sök