2232
Sök

ändra avgasröret på golf2 gti

Bike
3 oktober 2007
Trådstartare
hej detta vänder sig till alla som har just en golf2 gti
just nu så har jag ändra på min bil att tog bort sista avgas burken o drog ut det i sidan super läckert o mullrar rätt gott med alla glada till o med bil besiktningen,
i allafall till frågan en avgasburk är nu borta då o ljudet på bilen öka knappt något alls enligt mig men vet något vad som händer om tar bort avgas burk nr 2 den som är platt som pankaka typ (ta de inte ordagrant)   bra platt i allafall  för det är ju 2 kvar som läget är nu o dom sa min bakersta som ja  har det nu börjar bli dålig så enklast för mig vore kapa bort den o ha krokiga rör o bara dra ihop det så fortfarande sticker ut i sidan men kommer det nu låta dom jet plan ?
vill ju inte döda alla ja kör förbi me extremt ljud,

66 Inlägg
3 oktober 2007
Se till att du inte råkar dra bort katalysatorn bara, då blir nog inte besiktningen så glada smile

vet dock inte hur många ljuddämpare än sådan gammal golf har..
Senast redigerat av pfa (3 oktober 2007)

Bike
3 oktober 2007
Trådstartare
hehe den var go den

ne katten sitter längst fram o efter det i dags läget sitter 2 st avgas burkar 

så me katten inräknad är det från orginal 4 st ljudämpar burkar  o har nu 3 st o räknar katten som en ljudämpare,

frågan är blir ljudet våldsamt med enbart katten+en dämpare till ?  o klart lite rör som går som ormar under,

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
3 oktober 2007
allt e relativt, me nja skulle kunna köra den om ja hade tagit bort en till, då katten å en ljuddämpare dämpar bra, haft 2st golfar med 2½ å en dämpare, ena lät förjävligt, " en gammal cl" å en som även hade extraktor å lite mer i motorn men den var inte lika högljud som cl:en iofs så satt de typ "2,25" men dom där 0,25 ska ju inte göea så stor skillnad

Bike
3 oktober 2007
Trådstartare
ok då vet ja lite för alla gti ver ha 2 tums rör som standard så ljudet redan där är lite mer dovt men pga lite svets jobb så är det svårt o byta sista burken som jag har nu
där av tänkte ja hur ljudet blir men de är kanske svårt för er o säga för som ja nämde tidigare så  märkte ja knappt skillnad då tog bort sista avgasburken,

just när hade kapa av sista burken bluddra den som man hade hål i burken men sedan när svetsa på nya 2 tums röret o drog ut i sidled blev det perfect  önska nästan kunde spela in det här men svårt o återfå det ljudet,

Sök