3756
Sök

Att beställa bilstereo/högtalare från USA

Team Autohifi!
865 Inlägg
11 oktober 2007
Om du får det med UPS så kommer det hem till dig.
Skulle de använda någon annan firma så kommer det till tullen sen får du som privatpersson lösa frakten.
Med ex. posten och då tillkommer den kostnaden med.

Ps. Finns andra fraktbolag som kan hjälpa dig med frakten till dörr med.

Good luck!

41 Inlägg
2 februari 2008
hör att många e emot det som jag tycker låter dumt... som säkerhet betlar man med paypal. det är att förtaget du köpt varan får inga pengar föresn du fått varan och godkänner att den var so m det skulle annars får du pengar tillbax och du får skicka tillbax varan, sen med pris kan jag ge ett exempel..ett kicker kx 2500.1 steg kostar här i sverige på lite rea 14.500 med frakt och skatt o allt hemma vid dörren får du ge c.a 7000kr för samma steg. så tycker många ska ta fram fakta innan dom skriver.. har själv beställt ett x antal saker där ifrån MVH Johan

hallå.! kolla www.stallverketracing.se :)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 februari 2008
_johansvensson_ skrev:
hör att många e emot det som jag tycker låter dumt... som säkerhet betlar man med paypal. det är att förtaget du köpt varan får inga pengar föresn du fått varan och godkänner att den var so m det skulle annars får du pengar tillbax och du får skicka tillbax varan, sen med pris kan jag ge ett exempel..ett kicker kx 2500.1 steg kostar här i sverige på lite rea 14.500 med frakt och skatt o allt hemma vid dörren får du ge c.a 7000kr för samma steg. så tycker många ska ta fram fakta innan dom skriver.. har själv beställt ett x antal saker där ifrån MVH Johan

Ang. Paypal så har du fel, paypal för över pengarna direkt du gör överföringen, du tänker inte på payson som går till som du beskriver och används flitigt på tex tradera ?? (som ju ägs och drivs av eBay nuförtiden)

Jag köpte mitt nätaggregat och lite andra prylar till min dator när det blev dags att bygga nytt och jag fick betala tull och moms fast att det var skickat som gåva och till nedsatt värde. Anledningen var att dom sänkt högsta tillåtna värde på en gåva till typ 500 kronor så kommer det in till tullen värderat på pappret till mer än 500kr (eller vad det nu är) så får man ändå betala moms på grejorna fast det är märkt som gåva.

Så om paketet kommer bort på vägen får du typ tillbaka max 500 spänn på grejor värda kanske 10K Kr. Det är någonting att tänka på när man handlar "svart" från tex USA.

Dock anser jag att det är värt risken, speciellt om man handlar mycket eftersom man då tjänar in dom eventuella förlorade pengarna på dom andra grejorna man köper (alla paket kan ju inte komma bort, det vore lite halvtrist lol).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 februari 2008
Förresten, jag köpte ju för bara ett litet tag sen två st Gtech Pro RR ifrån eBay värda totalt runt 6000kr här i sverige och det sa jag till killen att skicka som gåva och märka ner värdet till typ 70 dollar för att komma under dom där 500 kronorna och jag fick hem dom efter ett par dagar utan att ha betalat svenska utsugar-staten ett enda öre big_smile

Och sen kan jag ju passa på att göra lite reklam med, om någon vill ha en Gtech Pro RR säljer jag en av mina smile   länk till annonsen finns i min sign wink

*visst älskar alla smygreklam ??*  lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 februari 2008
WWW.MAGNUM.NO

Orkar inte skriva fördelarna..
Men dom slår import på egen hand utan problem.

Läs mer om det i länken ovan..
Senast redigerat av Tokken (2 februari 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök