3827
Sök

Tips på första jänkare! Dart lr Valiant?

414 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Goddagens! Har varit inne nu på att köpa en jänk till våren men eftersom min ekonomi är rätt så begränsad så blir det en Dart eller en Valiant i pilsnerskick typ, mer har man inte råd med. Är dessa jag funderat på så är dessa något att rekomendera som första jänk? Finns det mycket reservdelar ute till dom osv? Alla tips och förslag mottages! tackar  Eller kanske rentav finns nån "bättre" första jänk i samma prisklass typ? Tackar påf örhand big_smile

hej

blacken
8 oktober 2007
Ska du ha en "förstagångsjänk" så bör du skaffa dig en cheva av någon sort i hyfsat skick. Dom är ganska lätta att skruva med och reservdelar är löjligt billiga till dom. Och det finns mycket av dom ute i marknaden.

414 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Okok får tacka för det! Har du något förslag på nån cheva modell? Är ju ute efter en 60-talare / tidig 70-talare, och kan lägga ut Max 25tusen hehe så något tips på modell skulle vara jätteschysst! tackar på förhand smile

hej

blacken
8 oktober 2007
svanstrom skrev:
Okok får tacka för det! Har du något förslag på nån cheva modell? Är ju ute efter en 60-talare / tidig 70-talare, och kan lägga ut Max 25tusen hehe så något tips på modell skulle vara jätteschysst! tackar på förhand smile

Försök att få tag i en senare Camaro eller Nova,om det är lite klös du vill ha. Annars om det är "glid" i "pilsnerskick du siktar på så glutta på Monte Carlo eller en Caprice.  60 tals och tidiga 70 tals jänk är "kult" just nu i USA, så prislappen på en sådan i bra skick är ganska så grym. Ta kontakt med raggarklubbar/ jänkeklubbar och hör ifall dom känner till något lämpligt objekt till salu.
Senast redigerat av blacken (8 oktober 2007)

414 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
blacken skrev:
svanstrom skrev:

Försök att få tag i en senare Camaro eller Nova,om det är lite klös du vill ha. Annars om det är "glid" i "pilsnerskick du siktar på så glutta på Monte Carlo eller en Caprice.  60 tals och tidiga 70 tals jänk är "kult" just nu i USA, så prislappen på en sådan i bra skick är ganska så grym. Ta kontakt med raggarklubbar/ jänkeklubbar och hör ifall dom känner till något lämpligt objekt till salu.

Okok får tacka så mycket för tipsen! Japp ska ta o göra det. Tackar tackar smile

hej

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 oktober 2007
en dodge dart skulle jag nog föredra med magsfälgar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
8 oktober 2007
Dart:d

Team Insane Racing

blacken
9 oktober 2007
ironhead skrev:
en dodge dart skulle jag nog föredra med magsfälgar

Dodge+valiant = N"""r moppe!.

study
772 Inlägg
9 oktober 2007
mustang skulle jag köra på

68 Inlägg
9 oktober 2007
Med den budgeten så finns det ju tyvärr inte så mkt att välja på, det finns någon enstaka caprice till salu från 80-talet, men då tycker jag att du ska gå på en dart eller valle istället då dom är tuffare.

Sedan är ingen bil från 60-talet svår att meka med, så där ska det inte vara några begränsningar.

Fast mitt tips är att spara lite mer pengar och köpa en lite finare bil, även om du måste vänta en sommar extra så är det värt det, jag lovar!

414 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Okok får tackar för alla tipsen! Hehe jo vet att man inte får så mycket för pengarna och att man bör vänta ett tag till men kan inte vänta längre big_smile Har velat haft en så länge jag kan minnas men men man får se hur det blir! Men tack iaf för alla tips och råd big_smile

hej

Sök