3045
Sök

Lastbilschaufförer

195 Inlägg
17 november 2010
Alecci skrev:
Körde tidigare löstrailer med utgångsort Göteborg, och även om lönen var bättre så var knappast arbetstiderna detsamma (ligga ute söndag eftermiddag till natt mellan fredag/lördag).

Körde sedan på Oslo, vilket jag trivdes jäkligt bra med. Bättre lön och bättre arbetstider än att köra löstrailer.

Kör numera kväll/natt mellan Jönköping och Stockholm med dragbil och trailer. Riktigt glassigt, sällan mer än en lastning om dagen, ingen lossning och en skiftning. Jobbar bara tre dagar i veckan men får ut heltidslön.

Hej, en som bor i västra götaland ;-) själv kommer man ifrån Falköping :-)

Hur länge har du kört lastbil?

Hos vilka åkerier?

Kan tänka mig att drömjobbet är att köra byte :-)

957 Inlägg
17 november 2010
Kör  ICA  bilen  från helsingborg  lite  ront i  småland skåne halland och  blekinge  trivs jävligt bra med jobbet trevligt job och människor
Lönen = super  nöjd
Har  kört nu i  7-8 månader

957 Inlägg
17 november 2010
Evo-Offer skrev:
Fick CE-kort i onsdags så får se vad man kan tänka sig och köra:D körde krokbil genommanpower väldigt kul faktiskt fast bara här i borås då..timmerbil hade varit intressant faktiskt=) svårt och få jobb som de om man är nybörjare?

Det ahr du rätt i  det e  inte lätt  att vara nybörjare  vet själv hur det är   sånt  tur ja ahr haft så träffade  en rikti bra  transportledare på åkeriet  och fik  praktik där och sen  fick jobba som timm ansäld  just nu  i  några månader sen få mans e vad det  blir  men min tips är bara  söka hela  tiden   tilslut så kommer det  säkert något:D
Mhv Alen

Lastbilschaufför
257 Inlägg
17 november 2010
Körde långfart över hela Sverige förut, lossade och lastade själv wink

Sen körde jag distrubition i Sthlm med utgångsort från Norrköping smile

Och nu kör jag "Spårvagn".. Bröd ifrån Fazer/Skogaholm Eskilstuna och lossar Norrköping och sen vänder nere i Västervik smile 3 nätter i veckan och får ut fulltidslön så jag klagar verkligen inte big_smile

//Danne

Four Rings To Rule Them All

Sök