3240
Sök

Årsmodellgräns vid ombyggnationer?

59 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Finns någon sån här gräns? Har för mig det.. Och vad räknas som en ombyggnation?

1 833 Inlägg
8 oktober 2007
Helbilsgodkännande från 98 -> ?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Drifttekniker VA
580 Inlägg
8 oktober 2007
Bilar under årsmodell -98 får byggas om. Efter -98 så är det helbils godkännande som gäller.
Senast redigerat av Lalla78 (8 oktober 2007)

147 Inlägg
8 oktober 2007
exakt vad innebär det? :S hehe

Fundersam
126 Inlägg
8 oktober 2007
min e 98 och heltypsgodkänd.. den e godkänd på bes.. men om en bil inte skulle bli godkänd så kan man väl regga om den eller något?

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

3 122 Inlägg
8 oktober 2007
FantasticZ4 skrev:
exakt vad innebär det? :S hehe

Glöm det grabben du är rökt wink

Näemen, ombyggd och ombyggd. Enligt regelverket får du inte modifiera en skruv knappt, men riktigt så hårda är de i regel inte. Ser besiktningsmannen att något absolut inte är ogrinal kan de trilskas men jag tror inte att de anmärker på värsta skitsakerna.

Ser besiktningsmannen kompressorn och han fattar vad det är så tror jag du blir ombedd att infinna dig någon månad senare för reg besiktning med bilen i orginalskick tongue Men många har besiktigat med kompressor, finns ju en Z3 2.8c som har besiktigat med stora bokstäver på baklucka och under huven "KOMPRESSOR" men ingen har reagerat tongue

3 122 Inlägg
8 oktober 2007
Har någon frågor hur ni ska regga in era ombyggda fordon kan ni ta kontakt med SFRO så hjälper de er. Tänk på att blanda in dem i ett tidigt stadium så blir det enklast för alla parter.

147 Inlägg
8 oktober 2007
ViccoA: Hehe ja kompressorn är det bara att köra en fuling och hoppas på att den håller! Ta bort drivningen från kompressorn och bygga in den så den inte syns wink...

Dock är det på gång med en helt ny custom kaross som kommer att bli breddad typ 50mm per sida. SÅ det är väl mest det jag är orolig över nu då? Kommer det att gå igeom besiktnigen? Det ända jag gör egentligen är ju att byta ut alla delar (förutom dörrarna, bagageluckan) till något lite mer moddat. hmmm

59 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Då är jag säker med min Golf II då ^^

3 122 Inlägg
9 oktober 2007
FantasticZ4 skrev:
ViccoA: Hehe ja kompressorn är det bara att köra en fuling och hoppas på att den håller! Ta bort drivningen från kompressorn och bygga in den så den inte syns wink...

Dock är det på gång med en helt ny custom kaross som kommer att bli breddad typ 50mm per sida. SÅ det är väl mest det jag är orolig över nu då? Kommer det att gå igeom besiktnigen? Det ända jag gör egentligen är ju att byta ut alla delar (förutom dörrarna, bagageluckan) till något lite mer moddat. hmmm

Man vet ju aldrig om det går igenom, beror ju mycket på vem som besiktigar. Höll på att åka på reg bes på min kolfibervinge sist så den siste petimätern är väl inte född. ;0)

Du kan skicka pm till Jesperado på autopower, han jobbar på bilbesiktningen och är jäkligt intresserad och duktig. Brukar vara till stor hjälp när man undrar lite om regelverken.

Ska du göra allt jobb själv? big_smile
Såg ju att du var en jäkel på airbrush, är du lika grym på lack, spackel och plåt?
Senast redigerat av viccoA (9 oktober 2007)

147 Inlägg
9 oktober 2007
Ja jag förstår att det beror helt på vem man får! Det är bara att hålla tummarna att man får någon vettig och inte nån tjurksalle som ska gå i pension nästa år!

Yeah tack för tipset ska pm:a jesperado direkt!

Nej jag kommer inte att göra allt jobb själv, nästan ingenting. Jag kommer mest att vara med och styra hur det ska se ut, sen att jag hjälper till och lär mig själv är en annan femma. Men just nu kan jag i praktik ingenting om ombyggnad av bil. Så det ska bli intressant att vara med och se hur det går till!... Det kommer att vara Johan på CustomMania som bygger om min kaross, mer kan jag ju inte säga, det får bli en överraskning till Elmia 08 wink...Men mycket jobb och pengar kommer att läggas ner. Så förhoppningsvis blir det världens sexigaste z4:a! big_smile

Sök