Ajdå, trist slut på kvällen. Känns som att det blivit lite tradition att skjuta lådor nu... Vad är planen för att få det att hålla bättre?
första skjuta lådan Beställer ny drevstock och 4:ans drev. Resten såg krytt ut
Jaha då har jag blandat ihop denna med någon annan bil. Skönt att det inte var mer som strök med då men aldrig roligt med mer utgifter. Man vill ju lägga pengar på att bygga inte renovera
precis som Youask säger kraftigare saker kostar! vi får väl se om vi kan få tag på en drevstock som är marginellt bättre dock org betonat fortfarande! för övrigt så stog jag och skrattade när de hade hänt! jag vet om att bilen är lite över nivån för driftsäkerhet. pengarna svider givet men om man ska åka fort så kostar de!
Uppdatering igen då!
lådan ur!
ca 12 timmar efter raset! tyvär så har vi inte delar hemma så jag komer inte köra med bilen ikväll
bondmeck racing.. rengörning av diverse delar
var ju tvungen att kolla läget! den verkar ju ha hålt bra så den får nog vara med hela sommaren
som sagt ca 12 timmar efter raset! de hade ju gått snabbare om vi inte hade behövt sova
hehe, synd med raset men det är som sagt bara att nöta på!
jodå nog nöter jag på allt
Flandrs skrev:
good work... nu ska ja ut å åka evo
haha vissa har de bra
jorre83 skrev:
ja visst var det roligare förut när det fanns ett cafe att åka till på kvällarna med vettigt folk på.
jo de var kul! jag tycker de funkar fint fortfarande! alldeles för dyrt sen stänger dom för tidigt.. men de finkar ju ialla fall
youask skrev:
darkwizard skrev:
Synd att det kostar så jäkla mycket att ligga på topp.
Men hade inte youask, en evo ståendes som , som du Griffin kan låna låda av..
Mina 2 är i trafik
som sagt hans är ju i trafik! sen är ju lite halva vitsen att jag vill ha lite nytt i min låda så att de håller bra!
Uppdatering då!
nekvänligt när man ska ha ner klumpen
klumpen borta.
nu väntar den på ny custom utväxling
för er som har missat de så kommer vi alltså slå i custom utväxlingen nu när lådan ändå är nere. sen lutar de åt en rs drevstock för att den troligen håller bättre:)
bara några veckor kvar tils alla delar finns hemma och lådan är ihop.. hoppas jag
Uppdatering igen.. jag har varit ute några gånger i veckan men inte rokat uppdatera. jag har inte gjort så mycket spännande men här kommer väl en lite resume
nya luftfiltret vs de gamla. tack till orvil som hittade de nya till skit bra pris på elmia
bort med lite döpluggar för att få dit sensoreer!
prov monterade lite innan jag drog kablar till dom..
jag la ner en halv evighet på att få en logisk kabelhärva till avgastemp, vatten/olje temp och bränsle/olje-tryck
ibland inser man att man är för trött när man skruvar.. ändå stannar man kvar för att hinna lite till jag hade en alldels för stor nyckel när jag drog åt sensorn och tänkte mig inte för alls ju nu behöver jag en ny tydligen
grenröret borta. de ska borras och gängas för avgas-tempen:)
fasen va tomt de blev
inatt fick min evo lite sällskap i garaget igen Björn små pillar lite han med
jag monterade i buren för att modda den lite innan den ska lackas svart igen..
fram med kniven för att sätet ska få sitta kvar
mina säten var redan i dåligt skick så jag behövde ju inte skämmas för att ta fram kniven de ena var redan sömen sprucken på
haha nja gatbil kallar jag den för att jag kör på gata och bilen är besiktad! sen går de ju att disskutera vad som är gatbil. jag vet att en del akllar sina för gatbila fast än dom inte ens besiktar! klart jag ska ha mtxjackhammer.. men dom ska jag ha i framdörrarna
Uppdatering igen då! jag har varit slö med att uppdatera nu igen
ingående axeln i vxl-lådan. de fick bli två nya drevstockar
Torsdagkväll. ett stort Tack till Youask som byggde ihop lådan igen!
Fredag kväll. Tack till Snurre som hjälpte till att lyfta upp lådan!
Lördag morgon.. dags för lite service.. inte billigt att åka racebil..
Lådan sitter på plats med olja i. men jag har fortfarande inte rätt utväxling i bakaxeln så de är inte klart än. sen så ska grenröret borras och jängas för avgastemp-givare innan de monteras. så de är lite kvar innan den rullar igen. men de börjar ju likna någe. planerandet för olika strippenkörningar är i full gång
vi får se hur länge lådan häller.. dom gamla stockarna hade trotts allt varit med sen -94 så de var ju rätt ok att dom gav upp den är väl inte jätte förstårkt mot förut men de är inte samma typ av stock exakt som förut ialla fall sen är de ju annan utväxling men de lär ju inte förbättra hållbarheten
Uppdatering igen då!
ajukt oseriöst lackat.. men den ska byggas om senare så de är ju bara tillfälligt:P svart och diskret igen ialla fall sen tackar jag gabbi som svetsade lite på grenröret igen! ett par små porer fans kvar men nu borde de vara bra