3765
Sök

Griffins 10 sekunders Evo

14 Inlägg
18 maj 2009
Bara skruva, skruva...när ska du hinna putsa??!!!yikes
http://i715.photobucket.com/albums/ww152/BurntSienna_photos/Cars/DSC_6564.jpg

271 Inlägg
18 maj 2009
KHRacing skrev:
Mats, det suger inte alls det med rwd :-) (ta det från en som vet numera)

men du - min mittdiff är svetsad & visko´n helt orginal - vad kan då ha rasat ?

finns det de minsta jag kan göra så tveka inte ringa oki .

mvh K

Du pajja ju ett rör stift , det har "snurre" också gjort på sin. Griffin's var på god väg (satt kvar men i massa delar). Mellandiffar har ja bytit 4st i div lådor, allt från orginal effekt till rallyåkare.
¨
Lådorna håller egentligen oförskämt bra men man får ta hänsyn till att evon inte är en volvo så den har levt ett lite annat liv, då är det ganska självklart att sakerna är slitna på ett annat sätt.

382 Inlägg
19 maj 2009
håll upp glöden! mycket bra jobbat:D

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett

172 Inlägg
19 maj 2009
jobba på!smile

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

229 Inlägg
19 maj 2009
Jag beundrar ditt otroliga tålamod med dessa bilar! jag skulle ha sålt bilen ifall jag hade haft lika många haverier som dessa bilar kantras av.. men så är det när man har små Japanska bilar wink just kidding!
lycka till!

Galen!
723 Inlägg
19 maj 2009
sirmiro skrev:
Man får tacka för en trevlig dag. smile Blev ju inte att skruva mitt eget som tanken var idag, men riktigt skönt i solen. big_smile

Säg till om du behöver hjälp att få ihop det till helgen. Jag kan inte så mycket men hoppas man är till nån hjälp. wink

haha vi skulle nog ha märkt raset tidigare och palnerat dagen lite istället wink
men visst de var skönt i solen ialla fall smile
hörs säkert till helgen hur som helst wink

taway skrev:
Ursäkta men det här börjar ju nästan bli komiskt Griffin, hur ska du får den där jävla lådan allt hålla egentligen? wink Jag tror du behöver byta ut den där originalturbon mot något mindre!

Är oerhört imponerad av målmedvetenheten och energin att nästan varje helg riva ner lådan. Jag bytte en låda i höstas och tycker det var jobbigt nog... Inte nog med det så kostar det sjuka pengar varje gång.

Fan sirmiro, du kan få komma och kolla synkringar och skruva ihop min andra låda om du vill, den ska hängas på plats snart smile Har ju även grenrör och annat liggande så det är bara du kommer :p

haha jo lite komiskt är de.. men som sagt detta kunde hänt även på en orgbil. bara lite otur ju. om de blir en svetsad mittendiff så håller den bättre wink

KHRacing skrev:

mvh K

haha njae alltså de är kul att leka med rwd.. men de går inge vidare fort.. de spinner ju bara ingen accelartions känsla alls ju.
de blir svetsad mittendiff denna gången hoppas jag. de får vi se när lådan ska ihop wink

WarpSpeed skrev:
Bara skruva, skruva...när ska du hinna putsa??!!!yikes
http://i715.photobucket.com/albums/ww15 … C_6564.jpg

Putsa!? möjligt att jag tvättar den i helgen om jag får tid/ork big_smile

youask skrev:
KHRacing skrev:

mvh K

Du pajja ju ett rör stift , det har "snurre" också gjort på sin. Griffin's var på god väg (satt kvar men i massa delar). Mellandiffar har ja bytit 4st i div lådor, allt från orginal effekt till rallyåkare.
¨
Lådorna håller egentligen oförskämt bra men man får ta hänsyn till att evon inte är en volvo så den har levt ett lite annat liv, då är det ganska självklart att sakerna är slitna på ett annat sätt.

jag vet för övrigt en viss galant gti dynamic 4 som tappade ett rörstift big_smile

albin_a skrev:
håll upp glöden! mycket bra jobbat:D

de går tunngt men vi försöker jobba på ändå smile

stroma skrev:
jobba på!smile

ja jag jobbar på de wink

Mattilacken skrev:
Jag beundrar ditt otroliga tålamod med dessa bilar! jag skulle ha sålt bilen ifall jag hade haft lika många haverier som dessa bilar kantras av.. men så är det när man har små Japanska bilar wink just kidding!
lycka till!

Tackar! de är jobbigt men känslan so infinner sig när grejerna funkar slår allt annat för mig!
de är någe som är hemma byggt och går på gatan. då får man räkna med haverier. den senaste tiden har varit sjukt tung dock!

TACK till alla som skrivit! de ger bra motivation!

Uppdatering igen då!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/661933_xvp72g.jpg
launchbrytaren har krånglat vid några tillfällen.. ny plan på g big_smile kommer dock inte till verket innan lådan finns på plats igen..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/661937_arrpyq.jpg
igår blev de en snabbis till garaget.. rev ner resten av lådan i lite lugn tackt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/661940_sxm075.jpg
lådkungen (Youask) har lite att göra nu igen wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/661942_vd2irf.jpg
väntar på lite leverans av bussningar till motorn och lådan. en har kommit så den skruvades bort för att pressas bort. bättre en än ingen big_smile

får se när vi fortsätter smile
Mvh Mats

296 Inlägg
19 maj 2009
Du vet att vi är många som gillar att följa projektet och är villiga att hjälpa dig i den mån vi kan. Kanske inte med en massa €€€€ men med pizza-leveranser och "hålla i lampan" wink

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 maj 2009
Ska du koppla launch till bromsen? tongue Det kan ju aldrig sluta väl... wink

Ser ut som ni valde att byta synkring, är det något annat som ska göras i lådan (förutom översyn)?

Jobba på nu. big_smile Vill ju se bilen på vägarna så fler folk kan hoppa åt sidan och trycka fingrarna i öronen. lol

Galen!
723 Inlägg
21 maj 2009
taway skrev:
Du vet att vi är många som gillar att följa projektet och är villiga att hjälpa dig i den mån vi kan. Kanske inte med en massa €€€€ men med pizza-leveranser och "hålla i lampan" wink

hahah pizza leveranser låter inte dumt de heller wink går åt en del sånt när jag skruvar big_smile

sirmiro skrev:
Ska du koppla launch till bromsen? tongue Det kan ju aldrig sluta väl... wink

Ser ut som ni valde att byta synkring, är det något annat som ska göras i lådan (förutom översyn)?

Jobba på nu. big_smile Vill ju se bilen på vägarna så fler folk kan hoppa åt sidan och trycka fingrarna i öronen. lol

haha nä dee vore ju intressant.. skulle nog funka igentligen.. men inte som jag vill.. måste ju  använda launchen även när jag gör ringar osv big_smile
njae de var synkring och mittendiff som var poängen med rivningen.

Uppdatering igen då!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/663196_l1jkcm.jpg
svetsad mittendiff!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/663197_gltcl9.jpg
stort tack till youask som svetsade den så fint smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/663198_zlz92b.jpg
lådkungen youask i full fart big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/663199_9aky1z.jpg
bra avslut på en stressad dag smile

stort tack till youask i vanlig ordning! smile
imorn ska lådan upp och sen ska lite annat fixas:)

Mvh Mats
Senast redigerat av Griffin (21 maj 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
21 maj 2009
Haha, helt underbart..
Som jag tidigare sagt, du ger mig ångest big_smile
Jag lyckades byta olja, fylla på kylarvätska o göra rent luftfiltret idag, eller nej farsan gjorde fan de mesta när jag tänker efter, och sen orkade jag inte fortsätta med allt annat jag skulle göra.
Men du är som en duracelkanin dag efter dag.

1 867 Inlägg
21 maj 2009
Griffins 10sec Evo.
Lådan håller i ungefär 10sec. tongue
Men det tar 10sec att byta skiten också tydligen!
Senast redigerat av Koop (21 maj 2009)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
21 maj 2009
hoppas att växellåds reprationen går bra

Nissan Silvia

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 maj 2009
Såja, den där diffen såg trevligare ut än den som plockades ner. big_smile
Man vet ju aldrig vad som kan hända när ni är igång, därför man frågar. wink Bytt växelknopp ännu eller ska jag ordna det fulaste jag kan hitta och åka förbi med? wink

338 Inlägg
21 maj 2009
shit säger jag bara
läst igenom hela tråden nu i morse och är grymt imponerad!!!
ni kämparpå riktigt bra trots problem och motgångar!
kämpa på! denna tråd kommer fölgas

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis

7 Inlägg
22 maj 2009
Hej Mats!
Hmm ja du jag vet inte vad jag ska säga till dej.. ser ut o sluta som det brukar med dina bilar.. wink
Mycke effekt, mycke skruvande, mycket lite åkande när det är helt. MEN FÖRBANAT KUL ÅKANDE DÅ. big_smile :-P

Du får säga till när du börjar få bilen o hålla ihop så jag kan komma upp nån helg. så man kan få åka med i den wink. eller vad säger du mats.. så du kan på värka mej lite smile

Lycka till med lådan nu wink

mvh Pera

Galen!
723 Inlägg
25 maj 2009
leksak skrev:
Haha, helt underbart..
Som jag tidigare sagt, du ger mig ångest big_smile
Jag lyckades byta olja, fylla på kylarvätska o göra rent luftfiltret idag, eller nej farsan gjorde fan de mesta när jag tänker efter, och sen orkade jag inte fortsätta med allt annat jag skulle göra.
Men du är som en duracelkanin dag efter dag.

haha fan va slö du är tongue tur att du bara har en snabb hoj big_smile

Koop skrev:
Griffins 10sec Evo.
Lådan håller i ungefär 10sec. tongue
Men det tar 10sec att byta skiten också tydligen!

haha jo de är ju iofs saker som alla rasar.. de har ju inte varit någe ovanliga ras på den. lite skumt att nån moderator gått in och ändrat trådnamnet dock.. de är ju ett projekt och bilen har ju inte gått en tia så nu vart de ju skitfel namn :S

s12 skrev:
hoppas att växellåds reprationen går bra

jodå de löste sig ju smile billigare än vad de brukar bli dessutom big_smile

sirmiro skrev:
Såja, den där diffen såg trevligare ut än den som plockades ner. big_smile
Man vet ju aldrig vad som kan hända när ni är igång, därför man frågar. wink Bytt växelknopp ännu eller ska jag ordna det fulaste jag kan hitta och åka förbi med? wink

haha lite förbätring blev de ju smile jodå jag har en ny knopp.. bara inte satt dit den än:P

SchumiSRM skrev:
Håller med om att man beundras av ert skruvande, hade min kärra inneburit lika mycket skruva hade den varit såld (i och för sig blir man lat när man är över 40). Kör på så vi snart får se den live igen wink

tro mig de är riktigt tungt med allt skruvande ibland.. men sammtidigt så får man ju se fram emot målen! de är ju dessutom kul att konstruera lite saker jsäl voch försöka hitt alösningar smile

guran_man skrev:
shit säger jag bara
läst igenom hela tråden nu i morse och är grymt imponerad!!!
ni kämparpå riktigt bra trots problem och motgångar!
kämpa på! denna tråd kommer fölgas

Tackar! kul att tråden uppskattas!

Persby skrev:
Hej Mats!
Hmm ja du jag vet inte vad jag ska säga till dej.. ser ut o sluta som det brukar med dina bilar.. wink
Mycke effekt, mycke skruvande, mycket lite åkande när det är helt. MEN FÖRBANAT KUL ÅKANDE DÅ. big_smile :-P

Du får säga till när du börjar få bilen o hålla ihop så jag kan komma upp nån helg. så man kan få åka med i den wink. eller vad säger du mats.. så du kan på värka mej lite smile

Lycka till med lådan nu wink

mvh Pera

haha jo kul när de funkar.. den känns lite trött fortfarande dock. men så blir de ju alltid tyvär sad
du är så välkommen wink

Uppdatering igen då!
jag har ju slöat med uppdateringarna nu igen big_smile
på torsdagen lyftes lådan upp.. på fredagen så gjordes resten. då passade jag även på att täta om tråget och byta packbox bak på vinkelväxeln.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/667629_c5d3bh.jpg
lådan på plats.. har även smygit dit ett fjäderbenstag.. tack till youask som fixar grejer jämt wink

idag tätade jag om tempsensorn vid oljepumpshållaren igen.. hoppas de blev bra nu.. rätt trött på att göra om de nu ju big_smile sen så bytte jag ett par kopparbrickor till banjobulten som går till trycksidan på snurran. den läckte ju lite med.. sen vart de en sväng till e-tuna.. riktigt trevlig kväll även om jag körde kasst big_smile

Mvh Mats

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
25 maj 2009
Skönt att allt funkar nu. smile
Nu är det bara sbs-felen kvar, och de brukar ta sin tid... wink

1 867 Inlägg
25 maj 2009
SBS? Stupid Brake System?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
25 maj 2009
Koop skrev:
SBS? Stupid Brake System?

Skit bakom spakarna. roll

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
25 maj 2009
Griffin, var du i V-ås i lördags?

Lev livet, det kan ta slut fort

Sök